Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
25-12-2006, 18:48
Poziom oleju
Autor Wiadomość
foo 
W pyteczke


Dołączył: 14 Wrz 2004
Posty: 764
Skąd: Manila
Wysłany: 10-01-2006, 08:23   

Bankowy napisał/a:
Jeśli lejesz olej dobrej (renomowanej) firmy, dobrej klasy (czyt. co najmniej 10W40), to nie ma większego znaczenia czy będzie to Mobil, Castrol czy jakiś inny Valvoline :) Teoretycznie można stosować nawet 0W40, ale w naszej strefie klimatycznej nie ma to sensu. A co do "brania" oleju - przy spokojnej jeździe nawet Alfy mieszczą się w granicach MAX i MIN pomiędzy kolenymi wymianami :wink: Przy sprawnym silniku Pumki nie powinno byc z tym najmniejszych problemów. A jeśli się "pyci" to KAŻDY silnik będzie "brał" olej, co jest związane m.in. ze zjawiskiem pompowania oleju przez pierścienie olejowe. Nie należy również zapominać o drobnych wyciekach spod pokrywy zaworów oraz (bardziej "zdradliwy") poprzez wypracowane simmeringi wałeczków! Pozdrowienia! :)


true... czy dobrze rozumiem, że "pyci"=jeździ dynamicznie? :D
_________________
powered by peżot_kombi_diesel_automat (C) Gaydek
Heinz up, baby Heinz up!
 
 
 
Bankowy 


Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 206
Skąd: Tarnów, Kraków
Wysłany: 10-01-2006, 13:11   

Ciężko w to uwierzyć, że różnica jest aż tak duża. A co to za silnik? 5W50 jest nieco gęściejszym olejem od 5W30 i mogło to nieco przyczynić się do mniejszej ilości wycieków, ale żeby aż litr? Hmm... Chyba musisz podać więcej szczegółów, żebyśmy rozgryźli temat! :)
 
 
 
Boogie 
adm


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 2370
Skąd: Poznań
Wysłany: 10-01-2006, 22:25   

Silnik 1,4 90tys. przebiegu. Też byłem zdzwiony bo różnica była ogromna.
_________________
Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
 
 
 
Bankowy 


Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 206
Skąd: Tarnów, Kraków
Wysłany: 11-01-2006, 10:57   

foo napisał/a:
true... czy dobrze rozumiem, że "pyci"=jeździ dynamicznie?


Dokładnie :wink: W środowisku rajdowym używamy jeszcze określeń "naparza", "zad...pca", "idzie bombą" i kilka innych, nie zawsze cenzuralnych :wink:

Boogie napisał/a:
Silnik 1,4 90tys. przebiegu


Ale w jakim aucie? W pumce?
 
 
 
foo 
W pyteczke


Dołączył: 14 Wrz 2004
Posty: 764
Skąd: Manila
Wysłany: 11-01-2006, 11:38   

Bankowy napisał/a:
foo napisał/a:
true... czy dobrze rozumiem, że "pyci"=jeździ dynamicznie?


Dokładnie :wink: W środowisku rajdowym używamy jeszcze określeń "naparza", "zad...pca", "idzie bombą" i kilka innych, nie zawsze cenzuralnych :wink:


reszta jest w miare zrozumiała... ale 'pyci' nie byłem pewny... znasz może jego źródłosłów?

Bankowy napisał/a:

Boogie napisał/a:
Silnik 1,4 90tys. przebiegu


Ale w jakim aucie? W pumce?


tak, to była Pumka
_________________
powered by peżot_kombi_diesel_automat (C) Gaydek
Heinz up, baby Heinz up!
 
 
 
Bankowy 


Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 206
Skąd: Tarnów, Kraków
Wysłany: 11-01-2006, 12:14   

foo napisał/a:
tak, to była Pumka


Hmm... No to niezła zagadka! :wink: Jeśli chodzi o różnicę 1 litra na dystansie rzędu 10 tys. km, to w zasadzie jest to do przyjęcia, niemniej dalej pozostaje to dziwne :roll: Doszukiwałbym się jednak różnic - w jakich warunkach auto jeździło (trasa/miasto) i na jakim paliwie (etylina/LPG). To może mieć znaczenie. Pytanie dodatkowe: ile razy już zalewany był Mobil?

foo napisał/a:
znasz może jego źródłosłów?


Niestety nie :roll: Studiowałem mechanikę, a nie językoznawstwo. Choć przyznam, że kiedyś z kumplami na jednym z rajdów w trakcie wieczorku "serwisowego" :lol: po kolejnej kolejce, zastanawialiśmy się nad fanaberiami języka polskiego. Poszło o to, że jeśli umarlak leży na desce (bo trumny przecież drewniane) to czemu na niego mówi się nieboszczyk? Deszczyk byłoby bardziej poprawnie! A jeśli niebo szczyka (czyli jak pada - tak czasem jeszcze mówią górale) to czemu na to zjawisko mówi się: deszczyk? Tutaj "nieboszczyk" pasowałby jak ulał! :lol: Po tym językoznawczym problemie, zgodnie postanowiliśmy popływać z kolejną "łódką Bols" i więcej nie zagłębiać się w meandry języka polskiego :wink:
 
 
 
Boogie 
adm


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 2370
Skąd: Poznań
Wysłany: 11-01-2006, 13:38   

Autko jeździło głównie po mieście - zawsze. Na benzynie - nie miałem LPG. Mobil zalałem pierwszy raz.
_________________
Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
 
 
 
Bankowy 


Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 206
Skąd: Tarnów, Kraków
Wysłany: 12-01-2006, 19:25   

A może olej po prostu "uciekał" Ci przez np. niedokręcony filtr? Albo w innym miejscu?
 
 
 
Boogie 
adm


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 2370
Skąd: Poznań
Wysłany: 13-01-2006, 05:53   

To by się robiły plamki oleju na moim miejscu parkingowym przed domem :)
_________________
Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
 
 
 
Bankowy 


Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 206
Skąd: Tarnów, Kraków
Wysłany: 15-01-2006, 13:37   

Właśnie to próbujemy ustalić :D W każdym razie - trochę to dziwne. Aż ciekaw jestem co by było przy powtórnym zalaniu mobilem. Bo rozumiem, że nie masz już tego auta?
 
 
 
Boogie 
adm


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 2370
Skąd: Poznań
Wysłany: 15-01-2006, 17:12   

Już nie mam niestety...
_________________
Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
 
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 24-05-2009, 21:35   

Wczoraj przy zabawie przy Pusi dokonałem makabrycznego odkrycia.

Byłem zabiegany ostatnio troche i nie było czasu zbytnio niestety zaglądać. Mianowicie sprawdzam poziom oleju na bagnecie, a tam tylko ciut ciut jest na końcu!! Wlałem pół litra natychmiast. Więcej pod ręką nie miałem. Wlałem dzisiaj kolejne pół litra. Pojechalem w krótką trasę. Po powrocie o dziwo samochód jakoś tak odpali, złapie te niecałe 1000 obrotów i gaśnie. Jak następnym razem jak próbuję jest ok.

Czyżbym wlał za dużo oleju czy jak?

Dodam jeszcze, że jak patrzyłem na bagnecie to jest nadal w okolicach minimum..
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
Snaco 
&Sadzik C4 VTS


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 3064
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 25-05-2009, 07:47   

najlepiej sprawdz na zimnym aucie bagnet. Ja kiedys sprawdzilem zaraz po odpaleniu auta i sie tez wystraszylem. Okazało sie po prostu olej sie rozchlapal po silniku i na bagnecie pokazywalo mniej niz w rzeczywistości...
 
 
 
puma1604
[Usunięty]

Wysłany: 04-02-2011, 01:27   

witajcie.mam pytanko.jest duzo do przeczytania,i wszyscy maja rozmaite pomysly i decyzje.chodzi mi o olej.mam 1,4 przejechane okolo 130 tys.znajomy polecil mi olej 15w40.mowil tez zeby kupic np castrol.czy jest to napewno dobry olej?moze macie jakies rady co zrobic zeby wyszlo to dla pumy najlepiej.jesli chodzi o cene oleju tym sie nie martwie.ale co kupic.pozdrawiam i bede wdzieczny za pomoc.
 
 
bania 
MeganeII diesel(ble)


Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 384
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 04-02-2011, 09:50   

puma1604 napisał/a:
znajomy polecil mi olej 15w40

według mnie to Twój znajomy się nie zna albo źle życzy Twojej pumie :razz:
Jeżeli nie wiesz co jest w silniku to zalej go jakimś półsyntetykiem np. 10W40. markę wybierz sobie sam. osobiście leję od 5 lat fordowski, w tej chwili 10W40 ale chyba wrócę do 5W30.
nie polecam minerałów. Jeżeli jesteś pewien przebiegu to zastanowiłbym się nad ful syntetykiem
_________________
obecnie Megane II diesel(ble)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo