Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
koła - dziwny dzwiek
Autor Wiadomość
Franek
[Usunięty]

Wysłany: 05-01-2009, 15:52   

Potwierdzam. Mam tak jak u Słoodzika
Ostatnio zmieniony przez Franek 05-01-2009, 15:59, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Noalan 
Big Forehead


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Sie 2008
Posty: 158
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-02-2009, 15:10   

Czyli wszyscy Ci, którym się nie świeci kontrolka TCS, gdy układ działa mają coś nie tak?
Maiłem wymieniany czujnik i przy hamowaniu, owszem czuję chrobotanie itd, ale przy ruszaniu nic kompletnie się nie dzieje, co mogłoby wskazywać na pracę TCS. Kontrolki palą się tylko przy zapłonie.
 
 
Słoodzik 
zakręcony,po całości


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 2608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-02-2009, 16:23   

W instrukcji obsługi Pumy jest napisane, że włączenie systemu TCS widoczne jest na desce rozdzielczej poprzez mruganie jego kontrolki, czyli pomarańczowego kółka.
Tak więc kontrolka od TCS powinna jak najbardziej się zapalić.

Co do ABSu kontrolka zapala się w momencie zapłonu i nie powinna się zapalać w czasie jazdy.
_________________
Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.

Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™
Ostatnio zmieniony przez Słoodzik 23-02-2009, 23:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
nomka 
&płomyczek


Dołączyła: 24 Mar 2007
Posty: 2751
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-02-2009, 23:18   

Słoodziku, nic tam nie ma o mruganiu...

Jest napisane "Lampka kontrolna układu BTCS na tablicy rozdzielczej sygnalizuje działanie układu" co wynika z "Jeśli lampki kontrolne BTCS i ABS świecą się przez krótki czas po włączeniu zapłonu, oznacza to, że układ jest sprawny"

U mnie nie mruga, tylko zapala się po włączeniu zapłonu (i gaśnie). A TCS mi działa na pewno bo go słychać i czuję :)

Nie twierdzę, że nie powinno, bo w ekstremalnych sytuacja może i mruga (Franek może się pochwalić swoimi górskimi doświadczeniami...), ale jeśli nie mruga to nie oznacza, że układ nie działa (nie jest sprawny).
_________________
Chrysler Crossfire 3.2 V6 ;)
 
 
 
Słoodzik 
zakręcony,po całości


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 2608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-02-2009, 23:38   

No i zgadza się :lol: Ale "Lampka kontrolna układu BTCS na tablicy rozdzielczej sygnalizuje działanie układu" nie tylko podczas odpalania auta, ale również w czasie jazdy i tak jest właśnie u mnie i u Franka również. W momecie zapłonu następuje jego sprawdzenie. Kiedy system załączy się w czasie jazdy kontrolka właśnie mruga. I o to mi właśnie chodziło :grin:
_________________
Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.

Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™
 
 
 
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 24-02-2009, 11:56   

ani u mnie ani u Pusi nie pojawiła się ani razu ta kontrolka podczas działania układu a śniegu teraz dużo więc można było potestować. także moim zdaniem nie włącza się kontrolka. W fordach wyposażonych w układ ESP pali się kontrolka układu ESP podczas jego ingerencji.
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
Słoodzik 
zakręcony,po całości


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 2608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-02-2009, 02:42   

Markko zachęcam do lektury odnośnie kontrolki BTCS :wink:

http://img95.imageshack.u...1ugi0014gn3.jpg
_________________
Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.

Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™
 
 
 
tomcio 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 1365
Skąd: RLE
Wysłany: 27-02-2009, 11:23   

A wiec rozstrzygam wasz spór. Przeanalizowałem Ford TIS, i wynika że:
1. Obydwie kontrolki ABS i TCS są razem połączone we wszystkich modelach pumy
2. Obydwie lampki mają zgasnąć po przetestowaniu układu i nie zapalać sie podczas jazdy (o ile cały system pracuje poprawnie)
3. Świecenie tych lampek trwa od 20 - 45 sekund zależnie od rodzaju modułu ABS/TCS zastosowanego w waszej pumie.
4. Testowanie ABS jest robione zaraz po przekręceniu kluczyka, a TCS po przekroczeniu prędkości 20 - 30km/h zależnie od rodzaju modułu (pomiar prędkości wykonywany jest za pomocą czujnika na skrzyni i czujników na kołach oraz porównywany)
5. Działanie układów nie jest sygnalizowane za pomocą tych kontrolek - jedynie awaria.

To wszystko co udało mi sie na ten temat wyciągnąć...
_________________
Naprawa laptopów, płyt głównych, urządzeń sieciowych, sprzętu estradowego i studyjnego, telewizorów i monitorów LCD... Poza tym reszta elektroniki po uzgodnieniu :)
Pumy już nie ma :(
 
 
 
Słoodzik 
zakręcony,po całości


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 2608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-02-2009, 13:07   

Nadal będę się upierał przy swoim. Nie wiem czemu tylko w instrukcji jest napisane inczej :neutral:
_________________
Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.

Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 27-02-2009, 19:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
tomcio 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 1365
Skąd: RLE
Wysłany: 27-02-2009, 13:11   

Nie upieraj sie, tak jest skonstruowany TCS. Jedynie w modelach po 2000 roku cześć modułów miała możliwość ograniczania mocy silnika przez sterowanie mieszanką paliwa za pomocą zaworu bocznikowego.
Kontrolka mrugając w czasie jazdy (sama od TCSu) oznacza ze masz jakieś zwarcie na tablicy rozdzielczej licznika. Jeśli migają naraz ABS/TCS to masz awarie systemu.
_________________
Naprawa laptopów, płyt głównych, urządzeń sieciowych, sprzętu estradowego i studyjnego, telewizorów i monitorów LCD... Poza tym reszta elektroniki po uzgodnieniu :)
Pumy już nie ma :(
Ostatnio zmieniony przez tomcio 27-02-2009, 13:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Słoodzik 
zakręcony,po całości


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 2608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-02-2009, 13:13   

Ok, więc powiedz mi w takim razie co jest przyczyną, że podczas działania BTCS zapala się u mnie kontrolka na desce? I czemu taka informacja widoczna jest również w instrukcji obsługi? :neutral:
_________________
Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.

Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™
 
 
 
tomcio 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 1365
Skąd: RLE
Wysłany: 27-02-2009, 13:14   

Sądze że albo ktoś grzebał w Twojej instalacji albo masz jakieś zwarcie. Zapalanie samej lampki TCSu z punktu widzenia elektronicznego jest niemożliwe. Zaraz wrzuce schemat dla udowodnienia, tylko powiedz który masz licznik (elektroniczny/mechaniczny)

[ Dodano: 27-02-2009, 13:16 ]
A sory, masz '98 :P
_________________
Naprawa laptopów, płyt głównych, urządzeń sieciowych, sprzętu estradowego i studyjnego, telewizorów i monitorów LCD... Poza tym reszta elektroniki po uzgodnieniu :)
Pumy już nie ma :(
 
 
 
Słoodzik 
zakręcony,po całości


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 2608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-02-2009, 13:16   

Ale napisane jest tak w instrukcji, że działanie systemu sygnalizowane jest palącą się kontrolką na desce rozdzielczej :wink:
_________________
Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.

Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™
 
 
 
tomcio 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 1365
Skąd: RLE
Wysłany: 27-02-2009, 13:19   

Błąd podczas tłumaczenia, bład podczas pisania, albo inne czynniki ludzkie. Pamietaj ze ten moduł ABS/TCS jest wykorzystywany też w innych autach - różni sie tylko wsadem uC

[ Dodano: 27-02-2009, 13:25 ]
Oto schemat:



W czerwonej ramce zaznaczyłem kontrolki ABS/TCS - jak wyraźnie widać są one ze sobą elektrycznie połączone.
_________________
Naprawa laptopów, płyt głównych, urządzeń sieciowych, sprzętu estradowego i studyjnego, telewizorów i monitorów LCD... Poza tym reszta elektroniki po uzgodnieniu :)
Pumy już nie ma :(
 
 
 
Słoodzik 
zakręcony,po całości


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 2608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-02-2009, 13:25   

Możliwe, błędu nie wykluczam. Z czystej ciekawości podjadę do ASO z prośbą o wyjaśnienia. Może coś powiedzą na ten temat. Ale naprawdę jest to dziwne, że u mnie takie coś się zapala i u Franka również. No co za los :lol:
_________________
Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.

Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo