Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
25-12-2006, 16:34
Rozrząd
Autor Wiadomość
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 29-03-2013, 21:04   

no rolki i śruby jeszcze czego chcecie zmieniać?
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
Puman 

Silnik Pumy: 1.6
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 187
Skąd: Opole
Wysłany: 13-04-2013, 15:18   

W silniku 1.6 do alternatora jest osobny pasek czy jeden długi, który leci przez rozrząd i inne komponenty?
 
 
mlody3eci 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 200
Skąd: Praszka
Wysłany: 14-04-2013, 00:18   

Są samochody, których alternator jest napędzany paskiem rozrządu? Chyba nie...
 
 
 
Qszysiek 


Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2001
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 201
Skąd: Katowice
Wysłany: 14-04-2013, 01:18   

Jak u siebie zmieniłem rozrząd, części około 150, Pasek firmy Gates (zamiennik, ale wiele marek samochodów ma paski Gates na pierwszy montaż, nigdy nie miałem problemów z tą firmą) ok 30 zł, napinacz - kilka było do wyboru, SKF, Ruville, Febi i inne, wybrałem Febi za ok 120 zł. Nie mam zastrzeżeń co do zamienników, dobre są zestawy INA, Gates itp, a często kupuję rozrządy z paskiem Gates ewentualnie Conti (albo jeszcze coś innego) i wybieram coś sensownego z rolek.
Po błędzie na taśmie produkcyjnej rozlecieć się może zarówno oryginał jak i renomowany zamiennik. Jeżeli do zestawu dają nowe śruby to też je warto wymienić. Nie jestem pewien jak jest w 1.7, ale w 1.6 nie ma klina na wale korbowym, więc bardzo ważne jest dokręcenie śruby z odpowiednią siłą, jeżeli jest możliwość to wymiana też tej śruby, albo przynajmniej zastosowanie "kleju do gwintów", Loctite na przykład.
_________________
bye bye Moondust silver... :)


Moja Puma
 
 
mlody3eci 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 200
Skąd: Praszka
Wysłany: 14-04-2013, 20:00   

Tak mi się przypomniało, że w zeszłym roku miałem problemy z rozrządem i kupiłem Conti, a ostatecznie go nie założyłem, bo problemy minęły. Jeśli ktoś byłby zainteresowany to oddam za półdarmo.
 
 
 
Beliar 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 57
Skąd: Białogard
Wysłany: 28-04-2013, 23:05   

Witam:)
Niedawno zaczęło mi delikatnie piszczeć pod maską. Nie wiedziałem co to może być więc olałem. No i dzisiaj tak piszczy ze masakra.. patrze na rolki a jedna kreci sie z tzw. Bananem.. Czy to oznacza że powinienem nim nigdzie już nie jeździć tylko od razu warsztat? Co polecacie najlepiej kupic i ile takie cos by kosztowalo? silnik 1,7
 
 
 
tusia8510 
Tempus fugit...


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008
Posty: 2126
Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
Wysłany: 28-04-2013, 23:18   

Po czym wnosisz, że to rozrząd a nie np. pasek wielorowkowy czy jego rolki?
_________________
https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz
 
 
Beliar 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 57
Skąd: Białogard
Wysłany: 28-04-2013, 23:28   

tusia napisałem ze jedna z rolek ma tzw banana ;) czyli mowie ze to od rolki chociaz moge sie mylic. ale rolka powinna krecic sie prosto
 
 
 
tusia8510 
Tempus fugit...


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008
Posty: 2126
Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
Wysłany: 28-04-2013, 23:32   

No ale w sensie czy jesteś pewien, ze to rolka od rozrządu, bo w takim temacie napisałes :D Bo może się mylę, ale czy nie pomyliłeś przypadkiem z rolką od paska wielorowkowego ?
_________________
https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz
 
 
Beliar 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 57
Skąd: Białogard
Wysłany: 28-04-2013, 23:41   

ale zakrecilas:D heh nie no jutro po pracy nagram filmik i wstawie tutaj i sie wtedy okaze czy to jest to co napisalas:)

albo to wymienie albo puma na czesci idzie :) bo mam juz jej dosc
 
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 29-04-2013, 15:38   

Beliar napisał/a:
puma na czesci idzie

To ja zamawiam zaślepki śrub wycieraczek :P

A tak nawiasem w dwóch autach miałem coś podobnego i za każdym razem okazał się to pasek klinowy i napinacz alternatora do wymiany.
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
Beliar 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 57
Skąd: Białogard
Wysłany: 29-04-2013, 18:52   

Bylem dzis u wujka na warsztacie i okazalo sie ze pasek do wymiany :) jaki koszt mniej wiecej?
 
 
 
tusia8510 
Tempus fugit...


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008
Posty: 2126
Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
Wysłany: 29-04-2013, 18:56   

Ale pasek rozrządu czy ten od alternatora?
_________________
https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz
 
 
deejay
[Usunięty]

Wysłany: 29-04-2013, 20:30   

To jednak nie rolki??

Beliar napisał/a:
Bylem dzis u wujka na warsztacie i okazalo sie ze pasek do wymiany :) jaki koszt mniej wiecej?


Wujek ma warsztat nie nie wiedział?

Masz przynajmniej dwa sklepy internetowe z częściami do forda, sklepy - katalogi on-line foty czy intercarsu i do tego jest jeszcze ktoś co ma wszystko aleDrogo więc wykaż choć minimum chęci...
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 30-04-2013, 22:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 29-04-2013, 22:55   

Pasek alternatora plus napinacz dałem 60PLN 2 tygodnie temu.

[ Dodano: 20-06-2013, 12:48 ]
Ciekawy opis wymiany:
http://www.e-autonaprawa....d-puma-1-7.html
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 30-04-2013, 22:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo