Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
16-05-2009, 21:19
Jeśli Puma gaśnie na wolnych obrotach -> Przeczytaj
Autor Wiadomość
Danieloon 

Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 398
Skąd: Stawiszyn/Kalisz
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 25-06-2009, 15:28   

Mocno Ci obroty falują??? spróbuj odłączyć sonde lambda i zobacz czy różnica jest.
_________________
Danieloon
 
 
cristopor
[Usunięty]

Wysłany: 25-06-2009, 23:57   

a zobacz silnik krokowy... znajomy tez mial podobne problemy we fiescie i przemyl go w benzynie ekstrakcyjnej i pomoglo :wink:
i zobacz jeszcze tak jak Danieloon pisze bo ja tak zrobilem i dzieki temu wykrylem ze mam sonde uszkodzona :razz:
 
 
daro85 
Fanatyk Forda Pumy


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 153
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 26-06-2009, 07:53   

wczoraj auto zaczeło mi nawet gasnąć na biegu jałowym obroty falowały od 500 do 1200. wiec odpiołem silniczek bocznikowy powietrza auto zgasło. pierwsze odpiołem też sondę lambda ale nic sie nie zmieniło silnik chodził tak samo, nawet po przegazówce? jechac nie prubowałem. podpiołem znowu silniczek i auto chodzi duzo lepiej, obroty juz nie falują auto nie gaśnie, tylko czasami go trochę szarpnie. wyglada na to że silniczek sie przycina.
_________________
Auto jest jak prostytutka, bo często się p......li
 
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-06-2009, 11:07   

Po co eksperymentujesz jak nie wiesz jak się do tego zabrać?
Myślisz, że komputer nie będzie wiedział, że nie ma zaworu? Zaworu, nie silniczka! Wejdzie w tryb awaryjny i dopóki nie podepniesz sprawnego zaworu i nie zresetujesz komputera nic sie nie zmieni.
Odepnij zawór, wymyj, podepnij, zresetuj kompa i dopiero zobacz czy się poprawiło.

Aha - mycie może pomóc, ale wcześniej czy później i tak będziesz musiał wymienić zawór.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
daro85 
Fanatyk Forda Pumy


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 153
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 28-06-2009, 18:18   

zrobiłem według wskazówek poprawiło się to że obroty tak nie falują na luzie i nie gaśnie już. ale dalej silnik nierówno chodzi na biegu jałowym i lekko nim poszarpuje. dziwne jest to że nie chodzi tak od razu. po odpaleniu chodzi ok przez jakąś minutę a potem zaczyna nierówno chodzić. i z rury wydechowej słychać lekkie "prykanie" wie ktoś co może być przyczyną? bo mi skończyły się pomysły, nawet mechanik rozłożył ręce i nie wie dlaczego się tak dzieje.

[ Dodano: 29-06-2009, 11:44 ]
Ma ktoś jakieś pomysły? może sonda lambda?
_________________
Auto jest jak prostytutka, bo często się p......li
 
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-06-2009, 12:45   

"Prykanie" z dużym prawdopodobieństwem wskazuje na zawór wolnych obortów. Tak jak pisałam, czyszczenie nie zawsze daje rezultat. Masz możliwość przełożenia zaworu z innego auta? Nawet na chwilę. Nie musi być to Puma, z niektórych innych Fordów też pasuje (Focus, Fiesta)
Podpinałeś Pumę pod skaner? Jeśli nie, zrób to - często przeskanowanie daje jednoznaczną odpowiedź.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
daro85 
Fanatyk Forda Pumy


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 153
Skąd: Sucha Beskidzka
  Wysłany: 29-06-2009, 12:59   

nie mam skąd wypożyczyć zaworu. Skaner? masz na myśli komputer? jeśli tak to była podłączona i nic nie wyszło. po podłączeniu do oscyloskopu wyszły zakłócenia przy czujniku połozenia wału. mechanik go wykręcił i wyczyścił ale nic to nie dało tak samo lekko drga silnik na wolnych obrotach.
oddam ostatnie moje pieniądze żeby się tego drgania silnika pozbyć choćbym miał głodować :grin: lubię mieć wszystko idealnie w moim pumexie. problem w tym że żaden mechanik nie umie mi pomóc :cry:


ma ktoś jakieś pomysły? wymienić zawór bocznikowy na nowy? help!
_________________
Auto jest jak prostytutka, bo często się p......li
 
 
 
jamaan
[Usunięty]

Wysłany: 26-03-2010, 19:35   

Cześć Pumowicze!

Mam kilka pytań odnośnie bocznikowego zaworu powietrza (pot. silniczka krokowego).

1. Odkręciłem go, ale nie bardzo rozumiem co mam tam czyścić...?
Mam go całego w czymś namoczyć ale w czym konkretnie...?
(Poza tym, tam jest chyba jakiś silniczek elektryczny -czy moczenie go w jakiejś "chemii" go nie uszkodzi...?)

2. Uszczelka przy zaworze bocznikowym jest w okropnym stanie (na zdjęciu poniżej). Nie wiem czy nie wchodzi mi tam jakieś "lewe" powietrze. Czy można gdzieś kupić samą uszczelkę -ewentualnie coś zakombinować uszczelniając jakoś inaczej?


3. Ogólnie nie mam większych problemów z obrotami:

- w czasie jazdy na biegu wszystko ok -na niskich w porządku i dobrze wkręca się na wyższe obroty.

- 900 ob/min. - postój na luzie (rzadko jakieś minimalne falowanie)

- 1300 - 1500 ob/min. -wysprzęglenie lub wrzucenie na luz w czasie jazdy (Tutaj trochę za dużo ale ja nigdy nie jeżdżę na luzie bo zazwyczaj hamuje silnikiem, a przy szybkiej zmianie biegów takie większe obroty są całkiem fajne :roll: )

Czy jeżeli zostawię tak jak jest teraz narażam się na jakaś poważniejszą awarię? Szkoda mi trochę kasy na kolejną nową część do 13-letniego samochodu. Czy ten zawór bocznikowy potrzebny jest tylko do biegu jałowego, bo jak tak to ja osobiście mogę żyć bez idealnego biegu jałowego... :twisted:

Dzięki i pozdrawiam!
 
 
bania 
MeganeII diesel(ble)


Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 384
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 27-03-2010, 07:34   

jamaan, kup pol litry benzyny ekstrakcyjnej, wloż do niej zawór niech sie trochę odmoczy, potem dokadnie pędzelkiem , szmatką , szpatulkami kosmetycznymi (wedlug ffantazji) wyczyść te dwa otwory w środku. zobaczysz ile tam czarnego syfu. tej starej uszczelki się pozbądź dokladnie. ja swój zawór zainstalowalem na silikonie odpornym na temperaturę i jest ok.
_________________
obecnie Megane II diesel(ble)
 
 
jamaan
[Usunięty]

Wysłany: 31-03-2010, 07:56   

Namoczyłem zawór bocznikowy w benzynie ekstrakcyjnej i wyciągnąłem z niego sporo "syfu", a starą uszczelkę usunąłem i w jej miejsce dałem silikon wysokotemperaturowy (płynna uszczelka). Mam także wyczyszczony przepływomierz i nowy filtr powietrza ale obroty w czasie jazdy "na luzie" schodzą tylko do 1400 i "wiszą" na 1400 (nawet przy 20 km/h) aż do momentu zupełnego zatrzymania. Jak samochód stanie w miejscu to schodzą elegancko do 900.

Czy możliwe, że to wina jakiejś "elektroniki" -może jakiegoś czujnika prędkości? Skąd silnik "wie", że samochód się porusza skoro jest wysprzęglony...?

Nie przeszkadza mi tak bardzo ten mój "automatyczny międzygaz" ale skoro wszyscy piszecie że obroty "na luzie" (w czasie jazdy) powinny być nieco niższe to zastanawiam się co jeszcze może być nie tak...?
 
 
bania 
MeganeII diesel(ble)


Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 384
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 31-03-2010, 17:50   

jamaan, mam tak samo jak ty z obrotami, jeździlem ostatnio pumą kumpla i u niego jest troszkę inaczej tzn. szybciej obroty spadają. możliwe że to wina czujnika prędkości? ale trudno się do niego dostać z tego co wiem a poza tym nie mam czasu na razie. jakbyś coś wykombinowal to daj znać
_________________
obecnie Megane II diesel(ble)
 
 
jamaan
[Usunięty]

Wysłany: 31-03-2010, 21:12   

bania napisał/a:
jamaan, mam tak samo jak ty z obrotami,...
...jakbyś coś wykombinowal to daj znać


Raczej nie znam się na tyle żeby coś jeszcze wykombinować. A może tak ma być...?

Właściwie to nie jest takie złe -jak dojeżdżasz do skrzyżowania ze wciśniętym sprzęgłem masz 1400. Albo zatrzymasz się całkiem i obroty spadną do 900 albo wrzucisz bieg i wtedy dzięki temu że masz 1400 samochodem mniej szarpnie i szybciej się zbierze...
 
 
pantera272 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 6
Skąd: Brzezinka
Wysłany: 21-04-2010, 22:37   

witam,
Ja mam odnośnie kilka pytań na temat zaworu bocznikowego.
stało się tak ostatnio że miałem w pume niecałą godzin zostawiony silnik włączony na biegu jałowym (wiecie dziewczynie było zimno :P )

no a teraz mam problem bo gaśnie mi na biegu jałowym skaczą obroty tak do 1,5k a później gaśnie

wyczyściłem zawór bocznikowy trochę mniej mi teraz gaśnie, ale zdarza się że jak wy sprzęgle go na na obrotach >2500 to zgaśnie

moje pytanie brzmi tak : Czy to problem z zaworem bocznikowym czy może z czymś innym? Bo nie chce pchać pieniędzy w coś czego nie jestem pewien:)
 
 
bania 
MeganeII diesel(ble)


Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 384
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 22-04-2010, 07:12   

pantera272, możesz jeszcze spróbować preczyścić przeplywomierz no i koniecznie po czyszczeniu takich rzeczy robisz reset kompa
_________________
obecnie Megane II diesel(ble)
 
 
kolargol 


Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 521
Skąd: Radom
Wysłany: 04-10-2010, 09:12   

czy ktoś zakładał u siebie jakiś zamiennik zaworu bocznikowego? np.taki: http://moto.allegro.pl/si...1224592191.html
albo jakiejś innej firmy i może się podzielić opinią? oryginalny ma dosyć nieprzystępną cenę a używka to loteria...
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo