Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
25-12-2006, 22:08
TCS
Autor Wiadomość
Opoya 
ST170 - czarny potworek


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-12-2006, 14:45   

SKUTER81, po pierwsze napisz swój post po polsku, bo to co napisałeś jest chaotyczne, z błędami i nic z tego tak naprawdę nie wynika.
Jedynie tyle, że masz jakiś dziwny dodatkowy zgrzyt, to "tykanie" którego być nie powinno. Sprawdź więc czy wszytko w Twojej Pumie jest OK. Moim zdaniem nie.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
dr.Killer 


Dołączył: 18 Lip 2006
Posty: 115
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 04-03-2007, 16:50   

Co do zgrzytnięcia to jest pewnie wina hamulca.... ale spokojnie to nie znaczy że są one nie sprawne... to prostu przy ruszaniu czujniki od abs widzą że koła zaczynają trącić przyczepność to przednie hamulce delikatnie hamują i z stąd zgrzyty i to takie same jak przy ostrym hamowaniu na śliskiej nawierzchni strasznie to jest nieprzyjemnie.... ale jak się odłączy abs to oczywiście to już znika... wiec dla pewności można to sobie sprawdzić.

A to że u innych są te zgrzyt bardziej słyszalne to jest już zależna od hamulca ja miałem oryginalne tarcze i klocki nieźle zdarte i tego nie było słychać a że teraz założyłem nowy zestaw co prawda jakieś tańsze zamienniki i to na dodatek słabo je dotarłem i zrobiły mi się spore rysy na powierzchni to te zgrzyty są jeszcze bardziej słyszalne.... możliwe że cylinderki od klocków przednich są trochę zapieczone.....

ps po ostatnich problemach z instalacją odkryłem jak odłączyć TCS bez pozbycia się ABSu.... ale to powiej niebawem jak wszystko w 100% przetestuję...

co do tego że z TCS jest gorsze przyspieszenie to sprawdziłem na gtechu :mrgreen: i tak ze TSC jest najmniej 1,5s straty do 100km/h...:evil: bez udało mi się dojść do 8,5s !do 100 :lol: co prawda mam stożek i wydech zrobiony co tam może ze puł sekundy dało... :mrgreen:

tak ode mnie to na spokojną co dzienną jazdę bez problemu można jeździć z TCS nawet się przydaje na śliskiej na wierzchni :razz: ale na częste wyścigi od świateł do świateł to warto je odłączyć.... :mrgreen:

a powiem nawet więcej bo tego nikt pewnie nie wie że z TCS przy ostrych startach bardzo się niszczy sprzęgło.! ! :evil: :evil: :!: zresztą przez TCS spaliłem sprzęgło na KJSe :evil: ale nie miałem wyjścia bo musiałem z ABSem jechać :cry:
_________________
FOTKI ZE ZLOTÓW MUSTANGA

DO PRZODU BOKIEM...
 
 
petosik
[Usunięty]

Wysłany: 21-04-2008, 20:31   

I wiesz jak odłączyć TCS bez wyłączania ABS? :idea:
 
 
adrianus 


Dołączył: 16 Kwi 2007
Posty: 678
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-04-2008, 22:46   

dr.Killer, no daj recepte na odłączenie tcs - przyda mi się w starcie na 1/4 mili :-)
_________________

 
 
 
Martinn 
Foka ST 170


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 344
Skąd: Skarżysko Kamienna
Wysłany: 22-04-2008, 13:33   

Też chcę odłączyć tego spowalniacza :grin:
 
 
 
ivek 
puma 1.7 125 km


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 372
Skąd: oborniki
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 16-08-2009, 15:12   

dr.Killer, i jak powiesz jak odłaczyc kontrole trakcji bez wył absu
_________________
Pozdrawiam wszystkich a w szczególności ciebie Gość
 
 
 
zibi_21-1984 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 80
Skąd: Libiąż k.Oświecimia
Wysłany: 10-10-2009, 22:18   

Koledzy popatrzcie. Albo mi się zdaje albo w pumach dało się wyłączyc trakcje.
Znalazłem na necie na "project puma"


http://img405.imageshack....8/dsc00583i.jpg
_________________
_zibi_
 
 
 
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 10-10-2009, 22:24   

samoróbka, nie było możliwości wyłączania. tak samo jak zegar nie pokazywał temp + jeszcze ten dodatkowy zegar w nawiewie. bardziej stawiam na jakąś fieste
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6401
Skąd: Brodnica
Wysłany: 11-10-2009, 08:38   

To Puma Cosworth, której właścicielem jest warrenpenalver, obecny zarówno na PumaPeople, jak i na ProjectPuma.

Dla zarejestrowanych na PumaPeopole: http://www.pumapeople.com...ndpost&p=849965 .

Dla zarejestrowanych na ProjectPuma: http://www.projectpuma.co...php?f=64&t=3152 .
 
 
morgan 
Pioneer Car System


Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 651
Skąd: Czy to ważne :-)
Wysłany: 11-10-2009, 09:52   

markko, zegarek z termometrem były produkowane ale do fiesty w pumach były same zegarki zobacz temat http://klubpumy.pl/viewto...ighlight=#74558 taki zegarek przywiozłem z Anglii dla nic to standard dla nas rarytas :mrgreen: więc taki przełącznik jest do zdobycia ale pewnie cholernie ciężko. :evil:
 
 
 
zibi_21-1984 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 80
Skąd: Libiąż k.Oświecimia
Wysłany: 26-10-2009, 12:35   

ZASTANAWIA MNIE I TAK DLACZEGO W FOCUSIE 1.8 115KM JEST WYŁĄCZANA KONTROLA TRAKCJI -( PRZYCISK JEST ) A W PUMIE NIE ZROBILI TEGO... ;/
_________________
_zibi_
 
 
 
Snaco 
&Sadzik C4 VTS


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 3064
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 26-10-2009, 12:41   

z tego samego powodu dlaczego puma ma soczewkowe lampy a focus nie ma...
 
 
 
ivek 
puma 1.7 125 km


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 372
Skąd: oborniki
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 26-10-2009, 23:31   

zibi_21-1984, tak gdybać można wiekami

a z tym wyłącznikiem to jest łatwizna ale z braku czasu i garażu( z pradem) by podłubać z kumplem przy aucie to projekt się już ciągnie pół roku

znajomy mi powiedział ze można oszukać moduł ABS wyłączając kontrole by abs działał bez problemu zapala sie jedynie kontrolka od trakcji tz oponka plujka jak to moja dziewczyna ostatnio powiedziała
_________________
Pozdrawiam wszystkich a w szczególności ciebie Gość
 
 
 
kapuju 
Fiesta MK5 z sercem Pumy


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 101
Skąd: okolice poznania
Wysłany: 11-10-2015, 21:19   

Jakiś czas po swapie fiesty mk5 na fieste mk5 puma power zaczął mnie interesować temat tego TCS. Miałem walnięty czujnik ABS,a po jego wymianie błąd sam się skasował po przejechaniu ze 100m. Przeszukałem całe internety i jedyne na co trafiłem to temat na elektrodzie tyle że nierozwiązany.

Zacząłem kombinować i wypytałem znajomego elektromechanika o dostępne możliwości.
padło na motyw z rozłączaniem czujnika ABS bo sam komputer łapie polecenia na podstawie jednego sygnału z przycisku (przyciski od przeciwmgielnych,podgrzewania szyby działa tak samo ,a potrzebowałem przyciski włącz/wyłącz który czujnik rozłączy)
więc zmontowałem takie cudo(wcześniej kupiłem przycisk od transita).




ale pomyślałem sobie że przez czujnik ABS nie płynie 12V jak wszędzie(upewnił mnie elektromechanik) więc odrzuciłem ten pomysł ze względu na to że zmieniając rezystancje lub cokolwiek co by się tam mogło zmienić odczyty mogłyby być błędne.

Poszukałem bezpiecznika odpowiedzialnego za ABS aby sprawdzić czy da się w ten sposób wyłączyć systemy i w jaki sposób je włączyć oraz czy auto nie świruje. Efekt tego jest taki że na trzy bezpieczniki odpowiedzialne za ABS systemy wyłącza jeden i wystarczy krótki sygnał żeby uzyskać błąd,a kasuje się go poprzez ponowne uruchomienie auta.

do sedna
wygrzebałem przewody fiestowe aby nie robić druciarstwa następnie wyciągnąłem przekaźnik,gniazdo do przekaźnika, kostkę do przycisku na wysokości zegarka i dodałem jeden brakujący pin. Oczywiście wcześniej rozkminiłem piny w przycisku bo na elektrodzie były opisane błędnie.




przeciągnąłem odpowiedni przewód sygnałowy do skrzynki z bezpiecznikami pod mache,a reszte podłączyłem wg rozrysowanego schematu. Chciałem przekaźnik wsadzić w puste miejsce obok innych więc rozebrałem puche ile się dało ale nie miałem pola manewru więc odradzam,szkoda roboty. Wymyśliłem inny patent. Postanowiłem wpiąć się zamiast bezpiecznika i tak o to powstało te oto monstrum




Nie montowałem na stałe bo póki co przeprowadziłem tylko test na postoju no i już troszke późno się zrobiło :razz:
oto efekty
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

za jakiś czas może dodam schemat bo musi mi się chcieć przerysować ładnie na kompa żeby miało to ręce i nogi... no i przede wszystkim muszę przetestować czy nie ma niespodzianek :mrgreen:

I nie dyskutujmy czy potrzebne czy nie :wink:
_________________
Wielkie, silne zwierzęta umierają w samotności i milczeniu.
Odchodzą w pustkę i nie skarżą się nikomu. Tylko człowiek szczeka wspomnieniami.
~Marek Hłasko
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2018 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo