Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
25-12-2006, 16:42
Opony letnie
Autor Wiadomość
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-05-2005, 16:23   

Co do ścieralności opony jest oznacznie o którym się rzadko pamięta. To tzw. treadwear.
Cytat:
"Treadwear - jest to parametr trwałości bieżnika. Oznacza się go dwu lub trzycyfrową liczbą. Im jest ona większa, tym bardziej odporny na zużycie jest bieżnik opony. Dla przykładu - oznaczenie "150" świadczy o tym, że opona według testu UTQG jest 1,5-razy trwalsza od opony oznaczonej "100". Najwyższymi liczbami charakteryzują się zwykłe opony letnie o drogowej rzeźbie bieżnika, rozsądnej, niewielkiej szerokości i niskim indeksie prędkości. Najwyższe wartości parametru "Treadwear" przekraczają 500. Opony sportowe, zimowe itp. cechują się parametrem w rzędu 100-200. Większość opon do pojazdów 4WD odznacza się parametrem Treadwear rzędu 240-300."

W Pumie na lato mam Yokohamy A539 205/45R16. Treadwear 300 :mrgreen:
 
 
 
Gosc
Gość
Wysłany: 27-05-2005, 18:16   

najwazniejsze aby opona dobrze hamowala, a czy się mocno ściera, who cares??
 
 
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 27-05-2005, 21:08   

Gość napisał/a:
czy się mocno ściera, who cares??


Chodzi mi o to, żeby takie Proxes T1-S starczyły mi chociaż na ten i następny sezon... szkoda kasy co roku kupować opony :roll:
_________________
Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247
 
 
 
Pusia 

Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: India Yellow
Dołączyła: 12 Gru 2004
Posty: 4105
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-05-2005, 12:53   

A te Toyo Proxes S lub R jaką mają ścieralność ?
 
 
 
Jacek 


Dołączył: 06 Mar 2005
Posty: 272
Skąd: Biłgoraj
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 29-05-2005, 14:15   

Pass F1 na pewno wystarczą Ci na dwa sezony mam je w dwóch autach :) , tylko nie w swoim :( (kwestia czasu). :mrgreen:
_________________
www.nieruchomosciwysocki.pl
 
 
 
tOmO 
tomo


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 139
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 29-05-2005, 16:31   

Pass, ja na Toyo mocno zjeżdzonych (ok 2mm bieżnika) przeżyłem od zakupu auta jeden sezon. Opony są bardzo mocne i trwałe, jedynie to, że się ścierają, ale nie tak samo jak F1. Myśle, że nowe starczają spokojnie na 2-3 sezony, bez jakiegoś większego oszczędzania ich.

Teraz mam nówki Toyo i też jestem bardzo zadowolony.

PS. To moje subiektywne wrażenia i szaleńców potrafiących zjechać Toyo w weekend proszę o stosowne zachowanie ;)

tOmO
 
 
 
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 30-05-2005, 19:32   

Dzięki za odpowiedzi :D Chyba jednak zdecyduję się na Toyo T1-S. Na komplecie wychodzi prawie 200 pln taniej... a że zmieniam też amorki to dwie stówki się przydadzą :wink:
_________________
Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247
 
 
 
shawn
[Usunięty]

Wysłany: 30-05-2005, 22:24   

Passenger napisał/a:
Dzięki za odpowiedzi :D Chyba jednak zdecyduję się na Toyo T1-S. Na komplecie wychodzi prawie 200 pln taniej... a że zmieniam też amorki to dwie stówki się przydadzą :wink:


Nie lepiej T1-R ?? cena podobna .
Toyo :564:
 
 
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 30-05-2005, 23:18   

shawn napisał/a:
Passenger napisał/a:
Dzięki za odpowiedzi :D Chyba jednak zdecyduję się na Toyo T1-S. Na komplecie wychodzi prawie 200 pln taniej... a że zmieniam też amorki to dwie stówki się przydadzą :wink:


Nie lepiej T1-R ?? cena podobna .
Toyo :564:


Może i lepiej... T1-R wychodzi na komplecie 120 pln drożej... poza tym na T1-R trzeba czekać do końca lipca :( Idzie transport do Polski i już są na nie zapisy - taką dostałem odpowiedź kilku sklepów internetowych... Nawet jak się teraz zapiszę to nie mam pewności czy je dostanę. T1-S są dostępne od ręki, też są dobre i tańsze.
_________________
Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247
 
 
 
Rathi 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 30 Maj 2005
Posty: 184
Skąd: Kraków
Wysłany: 31-05-2005, 09:20   

Kupilem 1,5 tygodnia temu DUNLOP SP SPORT 01.
Przejechalem ponad 1000 km. Chyba troche malo, zeby powiedziec cokolwiek o scieralnosci.
Jezdzi sie na nich bardzo dobrze. Opinie maja rowniez bardzo pozytywne.
Chcialem kupic Nokiany, ale nigdzie nie byly dostepne "od reki", a potrzebowalem kupic w ciagu 2-3 dni. Zimowki pewnie byloby do wyrzucenia po 1000 km przy temperaturach jakie byly przez ostatni tydzien.
_________________
Robert z Krakowa
http://dragonus.pl/
Sklep z grami planszowymi, wypożyczalnia gier
 
 
 
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 02-06-2005, 15:57   

Toyo T1-S zamówione :mrgreen:
_________________
Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247
 
 
 
SzwejK 


Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 22 Lip 2005
Posty: 38
Skąd: Poznań, Warszawa
Wysłany: 11-08-2005, 09:44   

Powracając do watku treadwear to dla opon Toyo Proxes T1-R i T1-S wynosi on 280. Czy ktoś sie może orientuje ile wynosi dla Goodyear EAGLE F1 GSD3?

A ostatnimi czasy ceny troszke pospadały. W sklepie internetowym www.opony.com Toyo Proxes T1-R kosztuje po rabacie 211 zł a Toyo Proces T1-S 226 zł (nie rozumiem dlaczego T1-S jest droższe od T1-R!!) Jeżeli chodzi o Goodyear EAGLE F1 GSD3 to kosztują obecnie 253 zł - chyba się skusze właśnie na nie.
 
 
 
superwisior 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 26 Cze 2005
Posty: 28
Skąd: Liverpool
Wysłany: 12-08-2005, 01:04   

Czy któryś z Klubowiczów używa opon o szerokości 215?
Czeka mnie zmiana opon. Jeździłem do tej pory na 205/40/17 i muszę powiedzieć, że przy maksymalnym skręcie kierownicy opony tarły o nadkola (mam obniżone zawieszenie Eibach -30mm). Teraz mam możliwość kupienia po okazyjnej cenie opon w rozmiarze 215/40/17, ale mam obawy czy to ogumienie to rozsądny wybór.
Czy opony 215/40/17 pasują do Pumy? Czy trzeba zakładać "dystanse" lub ograniczniki skrętu? Czy może trzeba poszerzać nadkola??
 
 
 
tOmO_
Gość
Wysłany: 12-08-2005, 08:18   

trzeba zmienić felgi i raczej należy zastosować ograniczniki skrętu lub/i dystanse.

tOmO
 
 
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 12-08-2005, 10:14   

Gość napisał/a:
trzeba zmienić felgi i raczej należy zastosować ograniczniki skrętu lub/i dystanse.


Rozumiem, że Superwisior jeździl już na 17" więc felg zmieniać nie musi... jeśli już 205 tarlo to oczywiste, że 215 będzie trzeć mocniej... Ogracznicznik skrętu się przyda. Do tego wydaje mi się, że dystanse powinny zalatwić sprawę.
_________________
Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo