Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008 Posty: 2126 Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
Wysłany: 03-04-2012, 14:37
Nie no, z ciekawości pytam czy jeśli bym dała na przód 50 a na tył 55 to czy by to robiło jakiś problem czy różnice, czy cokolwiek. Nie wiem do końca w jakim stanie są moje letnie , może bym 2 nowe nabyła a dwie zostawiła.
No chyba, że znalazlabym nowe takie same jak mam brigdestone (55).
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 07 Wrz 2010 Posty: 740 Skąd: koniaków
Wysłany: 27-11-2012, 20:38
hmmm... będę się musiał zastanowić poldek, 195?
_________________ “Prawdziwego mistrza poznaje się po tym, że wygrywa jadąc najwolniej jak to jest możliwe”
poldek [Usunięty]
Wysłany: 27-11-2012, 20:40
Ja teraz bedę zakładał 195/45/16 ale na 8j i 9j wiec naciąg będzie spory
Do tej pory mam 215/40 i jest naciąg, ale jak wiesz - apetyt rośnie w miarę jedzenia
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 177 Skąd: Nowy Dwór Gdański
Wysłany: 06-01-2013, 22:07
Witam wszystkich!
Planuję z wyprzedzeniem wymianę opon na letnie.
Czytałem temat od początku, ale większość tutaj to raiderzy, więc padały opinię itp, na temat opon do mocnej jazdy. Ja z kolei, jeżdżę spokojnie, na autostradzie do 100km/h, wiadomo, czasem przycisnę ponad 150, ale rzadko, bo tak wysokie obroty(ponad 5tyś) nie działają kojąco na serducho i komfort jazdy
Zależy mi, aby opona była cicha, oraz jak najbardziej komfortowa(w mojej okolicy są dziury w dziurach, więc..). Dodatkowo, jeśli da się to jakoś skompensować, to chciałbym, aby opony wpływały pozytywnie na spalanie - Puma i tak sporo pali, więc chce jak najbardziej to zminimalizować.
Gdy Pumke kupiłem, miała założone 195/50 r15 na przód, oraz 195/55 r15 na tył. Domyślam się, że zaletą takiego myku, jest trochę lepszy komfort na tyle samochodu. Chętnie jednak posłucham opinii ludzi bardziej obeznanych, ponieważ, może jednak warto założyć tu i tu profil 50? Dodam, że teraz mam zimówki 195/55/15 i nie mogę mocno skręcać kół, ponieważ trą o nadkola. Z tyłu mam założone dystanse, z przodu nie wiem - jeśli ma to w ogóle jakieś znaczenie.
Nie chciałbym też, aby oponki były jakieś super drogie. Jak pisałem, jeżdżę spokojnie, nie palę gumy, nie ruszam z piskiem, hamuję silnikiem. Nie chce opon sportowych, ale komfortowe i ciche. Dlatego proszę forumowych kolegów i koleżanki, o jakiekolwiek rady, a jeśli da radę, to może nawet konkretne linki.
PS. Wolałbym nówki, w końcu bezpieczeństwo przede wszystkim!
nie mogę mocno skręcać kół, ponieważ trą o nadkola. Z tyłu mam założone dystanse, z przodu nie wiem - jeśli ma to w ogóle jakieś znaczenie.
Ma znaczenie. Gdybyś nie miał dystansów, to "15" nie mają prawa trzeć o nadkola, nawet na delikatnie obniżonym zawieszeniu.
Co do opon jakie Cię interesują, niestety nie doradzę
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 177 Skąd: Nowy Dwór Gdański
Wysłany: 07-01-2013, 06:39
Zahariasz, a czy dystanse właśnie nie działają tak, że koło jest dalej, przez co ryzyko tarcia jest mniejsze? Podkreślam, że na przodzie w lecie miałem profil 50 i nic, a nic nie tarło, zaś zimowe 55 już trą przy maksymalnym skręcie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum