Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
08-01-2013, 15:39
Instrukcja czyszczenia przepływomierza
Autor Wiadomość
marcinsonax 
NOS=N2O


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 147
Skąd: Ostróda
Wysłany: 30-01-2011, 19:58   

A czy od tego mogą obroty nie spadać do 900. bo u mnie przez cały czas jest 1000. a jak samochód jest w ruchu to nawet na luzie obroty mam na jakieś 1200 dopiero jak się zatrzymam to spadają do 1000
_________________
Wesela, bankiety oraz inne imprezy okolicznościowe. Dojedziemy w każde miejsce w Polsce. Zapraszam na www.zespolsonax.pl
 
 
damian 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 10
Skąd: Lublin
Wysłany: 30-01-2011, 22:54   

tego to nie wiem, wiem, że po wyczyszczeniu się odmulił i śmiga aż miło. a nikt nic nie kombinował przy lince od gazu? bo widziałem, że jest na niej jakaś regulacja od naciągu. jeszcze za wolne obroty odpowiedzialny jest silnik krokowy, który tez można wyczyścić, na forum jest opis jak to zrobić, ale gdy z nim jest coś nie tak to objawia się to chyba falowaniem obrotów
 
 
crxdor 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 190
Skąd: Kielce
Wysłany: 31-01-2011, 10:54   

marcinsonax, raczej nie ale z tego co wiem to tak musi być podczas ruchu pojazdu i wyrzuceniu na luz obroty powinny utrzymywać się ok 1200 natomiast przy zatrzymanych kołach obroty na luzie powinny spaść do ok 900 (1000 to nie jest wcale aż tak wiele za dużo) a za to co pisałem odpowiedzialny jest czujnik prędkości pojazdu
 
 
 
cobraswiecie 
CSW Kuj-Pom


Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 1318
Skąd: Świecie n/W
Wysłany: 31-01-2011, 12:41   

Mi właśnie od brudnej przeypływki falowały obroty i wieszaly się a więc zawsze lepiej wyczyscić.
_________________
Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami...
Moja Pumka:
http://www.polskajazda.pl...Ford/Puma/74364
 
 
crxdor 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 190
Skąd: Kielce
Wysłany: 31-01-2011, 14:07   

Pięć najważniejszych rzeczy do zrobienia, najpierw przeczyść przepływkę, potem silnik krokowy (wiem wiem potocznie się to inaczej nazywa w pumie) potem jak nie pomoże zajmij się świecami, i przewodami, jak to nie pomoże przeczyść przepustnice, na niej też lubi zbierać się osad, a jak to wszystko nie pomoże to podepnij pod kompa i zobacz czy błędu nie wywalił czujnika prędkości
 
 
 
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 01-02-2011, 17:02   

a o czujniku położenia przepustnicy to panowie słyszeli?
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
crxdor 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 190
Skąd: Kielce
Wysłany: 01-02-2011, 19:28   

markko, a czy o tym czujniku pokazał by komputer w błędach??
 
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 01-02-2011, 19:33   

crxdor, jak jest zupelnie uszkodzony to pokazuje taki blad :D

Na kompie mozna sobie ladnie jego liniowosc sprawdzic i zakres dzialania :) To samo mozna miernikiem bez kompa sprawdzic
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
crxdor 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 190
Skąd: Kielce
Wysłany: 02-02-2011, 11:27   

WieSiu, podpowiesz jak mam sprawdzić jego liniowość?? w programie scan tool da radę??, albo miernikiem jak to sprawdzić??
 
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-02-2011, 11:34   

crxdor, da radę w programie,włączysz aktualny widok danych na załączonym zapłonie (nie silniku) i po malutku będziesz naciskał pedał gazu patrząc czy % wartość otwarcia przepustnicy idzie płynnie i w jakim zakresie się otwiera.
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
crxdor 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 190
Skąd: Kielce
Wysłany: 02-02-2011, 12:55   

WieSiu, a przy odpalonym zagrzanym silniku przepustnica powinna być otwarta w ilu % i czy stała wartość procentowa powinna być czy moze się zmianiać??
 
 
 
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 02-02-2011, 19:12   

nie chce mi sie szukac teraz, ale mam gdzies przepustnice i nie jestem pewien czy w ogole powinna byc otwarta na biegu jałowym. Bardziej tutaj chodzi czy płynnie sie zmienia wartość procentowa czy skokowo, jezeli skokowo to czujnik.
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 03-02-2011, 00:11   

nie powiem Ci ile,bo pumy nie sprawdzalem w ten sposob,ale w scorpio gdy gaz nie jest nacisniety czujnik pokazuje cos kolo 16%, na maksa otwarty cos troche ponar 90%. i tak jak Markko mowi, ma przechodzic od minimum do maksimum plynnie

crxdor napisał/a:
a przy odpalonym zagrzanym silniku przepustnica powinna być otwarta w ilu %


i nie ma nic do rzeczy czy silnik jest rozgrzany czy zimny,TPS badaj przy wylaczonym silniku,bo po co chcesz cisnac silnik na wysokie obroty. "Silniczek krokowy" nie zmienia polozenia przepustnicy wiec czy silnik zimny czy cieply dziala ona zawsze w tym samym zakresie.
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
crxdor 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 190
Skąd: Kielce
Wysłany: 03-02-2011, 09:11   

WieSiu, Ok jak się troszkę pogoda poprawi to wezmę się za sprawdzanie i napisze co i jak wywnioskowałem.
 
 
 
robertpuma1910 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 1088
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłany: 28-05-2011, 11:46   

Jak dobrać się do odkręcenia tej dolnej śruby przepływomierza ?
_________________
Srebrna strzała ----> Puma Stycznia 2008 i Października 2008
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo