Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Założenie zamka na pilota
Autor Wiadomość
lostlast 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 24
Skąd: Berlin
Wysłany: 15-04-2013, 22:52   Założenie zamka na pilota

Po krótce to po pierwsze trzeba znaleźć dobry plus, albo pociągnąć bezpośrednio z aku, albo cztero-milimetrowy gruby kabel czerwony pod skrzynką bezpieczników.

Potem trzy weź kable z centralki i podłącz wedle schematu 2 w instrukcji ogólnej:
Do tego z bezpiecznikiem czerwonego przyłącz żółty i żółto-czarny z centralki (tuż poniżej bezpiecznika) i te trzy kable podłącz do tego +12 w samochodzie (ten 4mm kabelek pod bezpiecznikami) tak żeby 1 kabelek szedł od samochodu najpierw przez bezpiecznik i potem dopiero rozgałęziały się na trzy kable i wszystkie szły do centralki.

Czarny kabel z centralki podłącz do śruby po lewej pod nogami, to da nam minus czyli masę. Jak to zrobisz to centralka będzie już działać - wystarczy że wciśniesz pilot usłyszysz cykanie przekaźników w centralce.

Zostanie Ci już tylko podłączenie 4 kabli (z klapą 5) tak aby centralka mogła te swoje 3 plusy przekierować np. aby coś otworzyły lub zamknęły

Wszystko łączysz w przewodach w lewym słupku tak:

- Do niebieskiego i do niebiesko pomarańczowego przewodu w samochodzie łaczysz kable dwa brązowe z centralki (jakkolwiek bo to kierunkowskazy tylko) - Ja zauważyłem że kolory się powtarzają czasem albo są podobne, więc możesz trafić na coś innego, natnij lekko kabelek spróbuj z przyłożonym brązowym wcisnąć guzik, zobacz czy kierunki się zaświecą, czy nie, jak nie to spróbuj inny niebieski a tego zaizoluj

- Do biało-fioletowego w samochodu podłącz biało-czarny z centralki - to będzie sygnał otwarcia

- Do żółto-czarnego w samochodzie daj biały z centralki - to będzie zamykać drzwi


Możesz teraz przetestować otwieranie i zamykanie, powinno hulać.

Opcjonalnie znajdź dość gruby kabelek w progu pod drzwiami kierowcy (odegnij uszczelkę i dywanik) o kolorku pomarańczowo-czarnym podepnij do tego zielony z centralki (Uwaga, tylko wtedy jeżeli Twoja centralka na zielonym daje sygnał plus 10A na 1sek - bo ja taką mam). Jak to zrobisz to po przytrzymaniu 4s klawisza drugiego kanału otworzy się klapa (niezależnie od włączonego silnika czy zamkniętych drzwi)

Różowy kabelek ewentualnie poprowadź do silnika i podepnij jako plus do syrenki (jak masz) - dźwięki będzie wydawać przy uzbrajaniu.

To wszystko, resztę kabli uciąć, zaizolować


twórcy rozpiski:

zygiboos
lostlast

WAŻNE
NIE-ZAPOMNI KAŻDY CO PODŁĄCZA PONOSI SAM ZA SIEBIE ODPOWIEDZIALNOŚĆ




http://lostkuki.wrzuta.pl...delu_ford_puma3
http://lostkuki.wrzuta.pl...delu_ford_puma4
http://lostkuki.wrzuta.pl...delu_ford_puma2
http://lostkuki.wrzuta.pl...delu_ford_puma1
http://lostkuki.wrzuta.pl...delu_ford_puma5
http://lostkuki.wrzuta.pl...delu_ford_puma6
http://lostkuki.wrzuta.pl...delu_ford_puma7
http://lostkuki.wrzuta.pl...delu_ford_puma8
_________________

Ostatnio zmieniony przez Gaydek 16-04-2013, 09:01, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
zac93 

Dołączył: 24 Mar 2012
Posty: 269
Skąd: Chorzele/Warszawa
Wysłany: 03-06-2013, 07:45   

Robiąc według tej instrukcji po podłączeniu do żółto czarnego z samochodu do białego z centralki (co powinno zamykać drzwi) przy zamkniętym samochodzie i wciśnięciu zamknij otwiera mi się bagażnik :???: Coś tu chyba jest nie tak , macie jakiś schemat instalacji elektrycznej?
 
 
rapart 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 29 Sty 2013
Posty: 218
Skąd: Gdynia
Wysłany: 03-06-2013, 20:15   

Dziwne.. ja podłączałem według tego schematu i wszystko działa idealnie... A gruby zielony z progu podpiąłeś?
_________________
jest: Ford Puma 1.7 VCT 97' - 125 KM
jest: Mazda MX-6 2,5 V6 92' - 168 KM
był: Mitsubishi Colt 2.0 DOHC 92' - 150 KM
 
 
zac93 

Dołączył: 24 Mar 2012
Posty: 269
Skąd: Chorzele/Warszawa
Wysłany: 03-06-2013, 20:58   

Dzisiaj tam jeszcze raz zaglądałem i zauważyłem, że są 3 wiązki i w każdej jest np. żółto czarny :P Ogarnę to jak dorwę się do lutownicy :P
 
 
zygiboos 
Obecnie: ST220 i Cougar


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 401
Skąd: skądinąd
Wysłany: 10-06-2013, 17:24   

Tak trzeba uważać, są kable co się powtarzają kolorystycznie w niektórych wiązkach.

A do bagażnika powinien iść pomarańczowo czarny w progu kierowcy (i uwaga też są 2 podobne).

Ja musiałem czasem lekko naciąć jakiś, sprawdzić, a potem zaizolować.
_________________

Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6
 
 
pablix 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 96
Skąd: Kąty Wrocławskie
Wysłany: 24-08-2013, 12:33   

Opis świetny !
dziękuje zygiboos'owi za małe porady co do doboru centralki oraz lostlas'owi za zebranie opisu w jedno miejsce razem ze zdjęciami ;)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=q1NVO1R4XRY[/youtube]

Zasadniczo w całym połączeniu warto dokładnie czytać instrukcję - u mnie różniły się sygnały na otwieranie i zamykanie centralnego zamka i trzeba było zamienić kabelki :)
 
 
zygiboos 
Obecnie: ST220 i Cougar


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 401
Skąd: skądinąd
Wysłany: 24-08-2013, 21:22   

No Fajnie że Ci się udało i widzę, że też użyłeś większych siłowników. Gratki.

Ja dziś też zakładałem STIGa tylko, że w Subaru Foresterze kolegi :) ... Tam to dopiero były jaja... przekaźnik dodatkowy musieliśmy użyć bo okazało się, że jeden kabel steruje wszystkim - otwiera jak dostanie impuls minusowy ale dopiero jego przecięcie zamyka drzwi.

Zupełnie inna filozofia niż Fordowskie 2 kable gdzie zawsze na którymś jest stały + w zależności od stanu zamknięcia. Puma pod tym względem jest fajna bo wszystko podłączą się w jednym miejscu (a nie raz w kolumnie kierowniczej raz za bezpiecznikami raz w progu) no i nawet ma własny siłownik klapy już firmowy i wyprowadzenie drugiego kanału to w sumie najprostsza sprawa :)
_________________

Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6
 
 
pablix 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 96
Skąd: Kąty Wrocławskie
Wysłany: 25-08-2013, 15:55   

właśnie dlatego nigdy nie byłem wielkim fanem Subaru :)

Ja dzisiaj pół dnia szukałem kabla który odpowiada za czujniki drzwiowe.. (czarno-zielony przy skrzynce bezpieczników jakby ktoś potrzebował) ;)
Pozostaje jeszcze znalezienie czujnika przedniej klapy i bagażnika.. no i rozkminienie jak podłączyć odcięcie zapłonu.. ;)

tak czy inaczej ważne że otwieranie bagażnika z pilota działa :cool:
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 25-08-2013, 16:43   

pablix napisał/a:
no i rozkminienie jak podłączyć odcięcie zapłonu..

Według mnie prostsze będzie odcinanie pompy paliwa, miałem takie coś w innym aucie i działo prosto, a zarazem skutecznie :) Nie wiem jak działa alarm STIG, ale ja miałem centralkę o nazwie DOG 5E i był w nim przekaźnik który po aktywacji alarmu rozłączał styki i tym samym rozłączał zasilanie pompy paliwa. Podłączenie banalnie proste, wystarczy zlokalizować przewód zasilający pompę paliwa, przeciąć go i podłączyć się szeregowo z wiązką alaramu :)
 
 
pablix 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 96
Skąd: Kąty Wrocławskie
Wysłany: 25-08-2013, 17:05   

Kod:
 Nie wiem jak działa alarm STIG


również działa na przekaźniku i na takiej samej zasadzie :) muszę tylko zlokalizować kabel +12V po zapłonie i właśnie to zasilanie pompy :)

(ps. chyba offtopic robi ;-) )
 
 
monż 

Dołączył: 29 Paź 2013
Posty: 27
Skąd: Poznań
Wysłany: 25-12-2013, 12:12   

Czy dobrze rozumiem że instrukcja dotyczy Pumy z centralką alarmu? A jak to jest jeżeli nie ma alarmu tylko centralne zamki sterowane z kluczyka? Wyczytałem gdzieś na forum że w tym przypadku siłowniki sterują sobą nawzajem.
Bo chciałbym nabyć coś takiego:

I tak się zastanawiam - schemat dolny po prawej? I gdzie szukać w tym przypadku przewodów od kierunkowskazów żeby sobie migać. Od skrzynki bezpieczników/przekaźników?
 
 
zac93 

Dołączył: 24 Mar 2012
Posty: 269
Skąd: Chorzele/Warszawa
Wysłany: 25-12-2013, 17:21   

Kolory kabli masz opisane w pierwszym poście :) wszystkiego szukaj koło słupka przy drzwiach kierowcy :P
 
 
bastek 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 06 Gru 2014
Posty: 8
Skąd: Zabrze
Wysłany: 09-04-2015, 21:36   

rapart napisał/a:
Dziwne.. ja podłączałem według tego schematu i wszystko działa idealnie... A gruby zielony z progu podpiąłeś?

do czego ten zielony gruby podlaczyc?
_________________
Jestem z Zabrza....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo