Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Technika jazdy sportowej Pumą
Autor Wiadomość
INCIO 
CKP & KFP LUBLIN


Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 65
Skąd: Lublin
Wysłany: 22-04-2005, 10:25   Technika jazdy sportowej Pumą

czołg napisał/a:
Słuchajcie, a do ilu obrotów kręcicie silnik przy zmianie biegów? I przy ilu obrotach puszczacie sprzęgło ?


Ponieważ ja też kiedyś pytałem o to na czacie, proponuję utworzyć topic na ten temat.
_________________
SZEROKIEJ DROGI Gość! Polecam wynajem i dzierżawa domen i stron internetowych.
Ostatnio zmieniony przez Boogie 20-08-2006, 20:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
czołg
[Usunięty]

Wysłany: 22-04-2005, 10:33   

Zatem ponawiam pytanie :-) Do ilu obrotów kręcicie silnik przy zmianie biegów? I przy ilu obrotach puszczacie sprzęgło
 
 
Boogie 
adm


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 2370
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-04-2005, 11:50   

Ja kręce do 5,5-6,0 tys., a podczas ścigania nie wysprzęglam do końca silnika, tylko zmieniam biegi na półsprzęgle nie odpuszczając gazu.
_________________
Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
 
 
 
czołg
[Usunięty]

Wysłany: 22-04-2005, 11:58   

Jak rozumiem żywotność sprzęgiełka się wtedy trochę skraca ? :-)
 
 
Boogie 
adm


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 2370
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-04-2005, 12:13   

No pewnie tak, dlatego staram się nie dać sprowokować :) Ale w ten sposób uzyskuje się najlepsze przyspieszenie.
_________________
Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
 
 
 
czołg
[Usunięty]

Wysłany: 22-04-2005, 12:17   

No cóż, takie życie :-) Częste wycie, skraca życie :-) (sprzęgiełka). Ale włąśnie przy 6 tys dopiero coś się w tym autku czuje:-) Kręcę do 3 tys to mnie polonezy biorą :-)
 
 
Pusia 

Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: India Yellow
Dołączyła: 12 Gru 2004
Posty: 4105
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-04-2005, 12:59   

Ja też staram sie autka nie katować, bo jak ma obroty około 4 tys. to biedactwo strasznie wyje... To normalne?
 
 
 
czołg
[Usunięty]

Wysłany: 22-04-2005, 13:09   

Tak Pusia, to normalne :-) Gdyby to był samochód klasy wyższej i byłby lepiej wyciszony, nie byłoby wycia :-) Ale ja to lubię nawet to wycie, jest zdecydowanie ciekawsze przy 5 tys obrotów niż przy 3.

Jechałem ostatnio z moim kumplem, który na codzień jeździ Omegą i dociągnąłęm autko do ponad 6 tys obrotów. Myślał, że odlatujemy :-) Ciekawe jetem dopiero jak wyje Hondzia S2000 kiedy się ją kręci do 8 tys:)
 
 
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 22-04-2005, 13:44   

Jak się z kimś ścigam to obroty ciągnę do około 6 tys.
Zmiana biegów na półsprzęgle.
Staram się nie schodzić poniżej 4 tys. obr. Poniżej 3 tys. auto nie ciągnie już tak fajnie. Ruszam z odcinki z około 3-4 tys. obr.

czołg napisał/a:
Kręcę do 3 tys to mnie polonezy biorą

Bez przesady... nie jest tak źle :lol:
_________________
Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247
 
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 22-04-2005, 17:30   

A ja nie patrzę na obroty i sprzęgło tylko się ścigam 8) . Nie jestem w stanie opanować tylu rzeczy na raz :wink: :lol: .

PS. Półsprzęgło jest OK (od czasu do czasu) + ruszanie z 3 (ew. 4) tys. obrotów też jest OK :D .
 
 
Boogie 
adm


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 2370
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-04-2005, 17:49   

Ja nawet nie wiem z ilu ruszam. "Na ucho" oceniam :)
_________________
Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
 
 
 
Jacek 


Dołączył: 06 Mar 2005
Posty: 272
Skąd: Biłgoraj
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 22-04-2005, 20:25   

Dla Ciekawych to obroty odcina przy ok. 6700-6800 obrotów, już wypróbowałem.
Jak się ścigam to na każdym biegu ciągnę do ok 5500-6000 obrotów, potem spada moment obrotowy i dalsze kręcenie silnika nie ma sensu :)
Ostatnio zmieniony przez Jacek 22-04-2005, 22:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Danae 


Dołączyła: 10 Wrz 2004
Posty: 513
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 22-04-2005, 22:05   

Jacek napisał/a:
Dla Ciekawych to obroty odcina przy ok. 6700-6800 obrotów, już wypróbowałem.
Jak się ścigam to na każdym biegu ciąnę do ok 5500-6000 obrotów, potem spada moment obrotowy i dalsze kręcenie silnika nie ma sensu :)

Pewnie tych ciekawych to za wiele nie ma :) Nam odcięło przy 6500 :lol: ale tylko ze dwa razy.
_________________
https://rod-nekla.pl/
 
 
 
czarny 
my precious


Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 14 Gru 2004
Posty: 137
Skąd: Warszawa - Piaseczno
Wysłany: 29-04-2005, 08:39   

mi dokładnie przy 6300
_________________
powered by 215/40/17 Potenza
 
 
 
Natali 


Dołączyła: 19 Gru 2005
Posty: 282
Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: 28-03-2007, 23:52   

Ciekawy temat :)
Mam rozumiec,że na każdym biegu trzeba ciągnąc 5000-6000 obrotów żeby auto dobrze przyspieszało :?: Z jakich obrotów najlepiej ruszac :?: Zmiana biegów na półsprzegle nie jest wcale taka łatwa jak próbuje się ją opanowac
_________________
POPRZEDNIO FORD PUMA 1.4 1999r
Nastepne..RENAULT MEGANE CABRIO 1.9 DCI 2006r

Obecnie Renaut Megane IIsport 2.0T
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo