Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dźwignia kierunkowskazów "nie odbija".
Autor Wiadomość
ar2r 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Medium Steel Blue
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 173
Skąd: Brzeg
Wysłany: 20-03-2012, 10:59   Dźwignia kierunkowskazów "nie odbija".

Witam.
Po włączeniu lewego kierunku i powrocie kierownicy do pozycji na wprost dźwignia wraca na neutralne położenie powiedzmy dwa razy na dziesięć włączeń.Z prawą stroną jest OK.
Można to jakoś naprawić czy trzeba szukać nowego przełącznika?
Pzdr.
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1827
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 20-03-2012, 13:01   

Kiedyś widziałem gdzieś instrukcje naprawy nieodbijania kierunku w fordach. Robi się to jakoś poprzez zaciśnięcie jednej lub dwóch opasek zaciskowych, ale dokładnie nie pamiętam gdzie i jak...
_________________
Strony internetowe, e-mailing, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
Narzekacie, że w pumę trzeba inwestować - poczytajcie blog o mojej Alfie Romeo
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21-03-2012, 09:57   

http://www.fordescort.org/content/view/116/ niestety nie widze zdjec :(
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
ar2r 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Medium Steel Blue
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 173
Skąd: Brzeg
Wysłany: 21-03-2012, 19:41   

U mnie też niestety nie widać zdjęć a szkoda bo sposób z opaską wydaje się dość prosty.Tylko nie wiem dokładnie w którym miejscu ją zamocować.
A może u kogoś te zdjęcia są i mógłby je tu wkleić?
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22-03-2012, 08:15   

ar2r, zapewne jak rozbierzesz obudowe kolumny,to sam wpadniesz gdzie ja dac :D
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
ar2r 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Medium Steel Blue
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 173
Skąd: Brzeg
Wysłany: 22-03-2012, 10:44   

dzięki za pomoc WieSiu.

Dzisiaj zabrałem się za naprawę przełącznika zespolonego.Bardzo pomocna okazała się strona Klubu Escorta podana przez WieSiu.
Całe "zamieszanie" z nieodbijaniem kierunków robi wyrobiona powierzchnia czołowa tego białego plastikowego elementu


Uploaded with ImageShack.us
W necie znalazłem trzy sposoby naprawy.
1.Oklejenie powierzchni czołowej tego plastiku plastkowo-metalową tasiemką stosowaną min.do zamykania foliowych woreczków.
2.Oklejenie powierzchni czołowej poxiliną.
W/g mnie,żeby dobrze zrobić pierwszy lub drugi sposób trzeba rozbierać przełącznik a na to nie miałem czasu dlatego zastosowałem sposób trzeci.
3.Założenie na krzywce opaski zaciskowej-tzw.tyrtki.
Zdjęcia nie są najlepszej jakości ale widać jak to jest założone


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us

Na koniec kilka uwag.
Do przełącznika dochodzą dwie wtyczki.Żeby je odpiąć należy na dole wtyczki zluzować zatrzask i dół wtyczki pociągnąć do tyłu i do góry.
Jeśli ktoś chciałby zastosować opaskę to powinna być podobnej szerokości jak krzywka-ja miałem wąską i musiałem założyć dwie obok siebie bo przy jednej defekt występował dalej.
Oklejanie tego białego elementu jest dość trudne ponieważ jest tłusty od smaru i nie wszystkie kleje chcą się tego trzymać.

Jeśli ktoś miałby jakieś pytania to służę pomocą.
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 991
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 16-06-2013, 13:07   

Też muszę chyba rozebrać przełącznik ponieważ kierunek w lewo czasami nie chce odbić po odkręceniu kierownicy na prosto.
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1827
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 17-06-2013, 13:40   

Rozbierałem raz, próbowałem naprawić. Niestety nie udało mi się poskładać.
_________________
Strony internetowe, e-mailing, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
Narzekacie, że w pumę trzeba inwestować - poczytajcie blog o mojej Alfie Romeo
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 991
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 17-06-2013, 18:16   

trojan6, a metoda z opaską nie zadziałała?
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1827
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 17-06-2013, 19:04   

Niestety nie. Dopiero pomogła metoda zakupu nowego przełącznika zespolonego.
Zamiennik, a żeby było taniej to do escorta MK7 hatchback ;-) Pasuje idealnie. Jedyna różnica to 3 biegi wycieraczek zamiast 4-rech. Zapłaciłem coś ok 130PLN.
_________________
Strony internetowe, e-mailing, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
Narzekacie, że w pumę trzeba inwestować - poczytajcie blog o mojej Alfie Romeo
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 991
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 17-06-2013, 19:38   

Ale w Pumie są przecież 3 biegi wycieraczek:
na sam dół - przerywany/czasowy ruch wycieraczek,
raz do góry - wolny, ciągły ruch wycieraczek,
dwa razy do góry - szybki, ciągły ruch wycieraczek.

Jak jest z żywotnością zamienników przełącznika zespolonego? Ile kosztuje nowy oryginał?
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1827
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 17-06-2013, 22:10   

Żywotność - od lutego 2012 siedzi i sprawny dalej.
Oryginał w Auto Watin (o ile dobrze pamiętam) ok. 700PLN.

Alternatywą jest tutaj zawsze szrot ;-)

Próbowano mi od Fiesty (nie wiem jakiej) zaadoptować. Nie pasowało.

PS. Wydawało mi się, że puma ma "o oryginale" 4 biegi wycieraczek :oops:
_________________
Strony internetowe, e-mailing, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
Narzekacie, że w pumę trzeba inwestować - poczytajcie blog o mojej Alfie Romeo
 
 
leman 
8 rok myję i reperuję

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 431
Skąd: okolice śląska
Wysłany: 18-06-2013, 16:37   

Pytanko do fanów
Założenie na krzywce opaski zaciskowej-tzw.tyrtki.

jaka tam jest szerokość ? tzn. zanim rozbiorę wajhę , kupiłbym odpowiedniego trytka :razz:
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-06-2013, 14:52   

ostatnio skadajac escorta zaobserwowalem ze sa 2 rodzaje przelacznikow zespolonych, roznia sie umiejscowieniem tego dynksa do odbijania kierunkow,na jednym mi pieknie odbijalo a na drugim raczej slabo,bo na granicy styku to wszystko pracowalo. Do tego czasu w zyciu bym nie przypuszczal ze moga sie roznic.
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 991
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 23-05-2016, 12:29   

ar2r, czy mógłbyś odświeżyć linki do zdjęć lub czy ktoś może dysponuje jakimiś zdjęciami jak naprawić odbijanie kierunku za pomocą opaski? Niestety kierunek przestał u mnie odbijać na dobre i chciałbym oblukać wszystko zanim zdemontuję przełącznik.
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2018 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo