Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dźwignia kierunkowskazów "nie odbija".
Autor Wiadomość
zygiboos 
Obecnie: ST220 i Cougar


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 401
Skąd: skądinąd
Wysłany: 26-05-2016, 01:10   

Pamiętam, że naprawiałem to w Escorcie - zasada banalna - po zdjęciu kierownicy zobaczysz takie na maksa wytarte miejsce - w plastiku zrobi się półksiężyc i przez to nie trafia w odpowiedni ząbek - jak założysz "tytrytkę" - będzie ona uderzała w to w co miał uderzać plastik. W moim Essim, 2 lata tak jeździłem i do końca było ok. Wyżłobienie samo zapobiegnie ześlizgnięciu się opaski - jedna z tych prowizorek które wytrzymają dłużej niż fabryka :)







PS. Żeby zdjąć kierownicę trzeba z tyłu odkręcić 2 śruby 5,5 mm o ile dobrze pamiętam.
_________________

Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 26-05-2016, 13:06   

zygiboos, dzięki za foty. :564: Na dniach zabiorę się za naprawę, bo już zaczyna mnie irytować to nieodbijanie. :P
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
leman 
8 rok myję i reperuję

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 424
Skąd: okolice śląska
Wysłany: 26-05-2016, 13:48   

Też walczyłem z tą przypadłością;

Jednak moja opinia na temat "prowizorki" z trytki jest raczej negatywna. Mimo różnych sztuk z dopasowywaniem, --> szlifowaniem papierem ściernym, zdarzało mi się blokowanie kierownicy. Dlatego postanowiłem naprawić przyczynę a nie bawić się w drutowaniu samych skutków zużycia.

Na wytarty, zużyty dzyndzel przykleiłem kawałek ...trytki. Przy okazji rozebrania przełącznika zrobiłem generalny przegląd, czyszczenie i reanimacje --> innych elementów . Posiłkowałem się --->tym poradnikiem
Od dwóch lat zero problemów
 
 
Venom_4x4 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-05-2016, 21:08   

Ten filmik na YT jest bardzo dobry. Co do samej reanimacji "dzyndzla" to czasem wycieraczki się ten ząbek prowadzący na środku i wtedy naprawa polega na jego odtworzeniu z jakiejś masy (np poxipol).
Pomysł z trytką jest słaby i pomimo że czasem działa, to prowadzi do całkowitego uszkodzenia mechanizmu odbijania.
_________________
Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy.
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 28-05-2016, 16:09   

Jedni chwalą pomysł z opaską zaciskową inni odradzają. Muszę zobaczyć jak wszystko wygląda u mnie po rozebraniu, na razie nie miałem kiedy się za to zabrać.
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
Pusia 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączyła: 12 Gru 2004
Posty: 4102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-08-2017, 21:51   

U mnie nie działają ani opaski z trytki, ani przyklejenie kawałka trytki, ani zacisku od chleba, jeszcze tylko z gwoździem nie próbowałam.
:???:
 
 
 
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 15-08-2017, 23:18   

kierunek odbija tylko z włączenia w lewo, może być winą zespolonego? w sumie jak znajdę czas to bede musiał przełożyć swój z escorta i testować
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 16-08-2017, 19:22   

U mnie od kilku tygodni też przestał odbijać w lewo, ale mam pomysł wymontować ten pstryczek, z wymiarować i wydrukować na drukarce 3D z ABSu, powinno zadziałać :D
 
 
leman 
8 rok myję i reperuję

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 424
Skąd: okolice śląska
Wysłany: 16-08-2017, 20:51   

^^pomysł ciekawy :smile: Tylko nie powinien ograniczć się tylko do pstryczka. Wg mnie jednym z powodów wycierania się "onego" jest zabrudzenie całego mechanizmu. Wydaje mi się, że te trzy sprężynki przestają płynnie odbijać i ścieranie jest skutkiem ubocznym albo zamierzonym bezpiecznikiem przed np. zablokowaniem kierownicy.
Ale to tylko moje dywagacje na temat "Dlaczego dzyndzel się wyciera jak 20 lat temu były już dobre tworzywa sztuczne" :mrgreen:

Ja okleiłem jakimś włóknem nylonowym (kawałek trytki) bo robi się z tego min. panewki łożysk. Było to ponad trzy lata temu i zapomniałem o problemie i ewentualnym wyczyszczeniu wnętrza zespolonego. Ale jak temat już wywołany to pewnie na dniach mi ...dzyndzel padnie :razz:
 
 
Venom_4x4 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-08-2017, 19:13   

Wszystko jest wynikiem tego, że to są stare elementy i mocno wysłużone. Często są to jeszcze fabryczne przełączniki, które przez naście lat wykonały dziesiątki tysięcy zadziałań. wytarcie elementów nie jest niczym dziwnym i nie jest to ani wina sprężynek ani smarowidła. Wytarte jest więcej elementów (np ścieżki), ale nie zwracamy na nie uwagi "bo jeszcze działa". naprawiać można, ale traktował bym to jako czynność doraźną. nic nie zastąpi wymiany.
_________________
Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy.
 
 
Pusia 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączyła: 12 Gru 2004
Posty: 4102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-08-2017, 15:59   

leman napisał/a:
to pozostaje tylko ...zakup nowej kolumny kierowniczej

:sad: daj spokój... oby od escorta podeszło ;)

albo z gwoździem.
 
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1827
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 19-08-2017, 16:18   

Nie prościej nowy przełącznik zespolony kupić? Z escorta mk7 pasowało mi kiedyś.

http://allegro.pl/przelac...6931416163.html
_________________
Strony internetowe, e-mailing, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
Narzekacie, że w pumę trzeba inwestować - poczytajcie blog o mojej Alfie Romeo
 
 
Pusia 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączyła: 12 Gru 2004
Posty: 4102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-08-2017, 17:10   

nowy używany ;)
kupiłam od fiesty, wszystko pasuje, działa, oprócz tego co nie działało wcześniej.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2018 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo