Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ręczny
Autor Wiadomość
BuLaS 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 206
Skąd: Rawicz
  Wysłany: 16-11-2012, 20:39   Ręczny

Witam. Mam takie pewne pytanie jak z tym jest u was . Byłem u mechanika jakiś czas temu zrobić parę napraw i przy okazji kazałem mu sprawdzić ręczny bo coś kiepsko zaciągał , lecz on powiedział mi , że wszystko z ręcznym ok ale słabo on łapie. Może coś pomożecie w tej sprawie bo nadal kiepsko łapie np. gdy stoi na ulicy i ma ręczny zaciągnięty to nie ruszy się z miejsca , ale gdy np na drodze jadę i zaciągnę to nic jadę dalej na zaciągniętym tak jakby wcale nie łapał .
_________________

 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 19-11-2012, 09:26   

Ja widzę dwie możliwości naprawy:
Wersja light - naciągnięcie linki ręcznego.
Wersja full, naciągnięcie linki ręcznego po uprzedniej wymianie okładzin, samoregulatora itp. w bębnach z tyłu.

Za wersję full dla escorta zapłaciłem 200 PLN, ale była kompletna rdza Z komplikacjami. Powinno wyjść Ci taniej.
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
silverstar 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 116
Skąd: Białystok
Wysłany: 19-11-2012, 14:59   

Ręczny w pumie jest tylko do zaciągania na postoju. Ja miałem wymienione pierdoły w ręcznym i również nie mogłem zarzucić na ręcznym :d
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 19-11-2012, 20:06   

silverstar napisał/a:
Ręczny w pumie jest tylko do zaciągania na postoju

+1
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
slawek535 
RBR+g27+TV51"


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 740
Skąd: koniaków
Wysłany: 20-11-2012, 12:23   

silverstar napisał/a:
Ja miałem wymienione pierdoły w ręcznym i również nie mogłem zarzucić na ręcznym


ja 3 tygodnie temu miałem wymienione szczęki i linkę, ręczny prawie w ogóle nie trzymał, pojechałem tam porobili na gwarancji :lol: teraz łapie aż miło :wink:
czekam na zimie :mrgreen:
_________________
“Prawdziwego mistrza poznaje się po tym, że wygrywa jadąc najwolniej jak to jest możliwe”
 
 
 
BuLaS 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 206
Skąd: Rawicz
Wysłany: 20-11-2012, 14:11   

Zobaczę dziś go trochę podciągnę
@edit : ręczny podciągnięty i nic tak samo jak było Help Me :/
_________________

 
 
pumbart
[Usunięty]

Wysłany: 11-04-2015, 08:22   

Odświeżam troszkę ten temat bo mam również problem z hamulcem ręcznym.

Otóż wymienił mi ostatnio mechanik linkę tylko że podróbkę a ona średnio jest dopasowana i za bardzo nie pasowała po pierwsze to jest ciut za krótka i nie da się przez to chyba go dobrze wyregulować no i teraz jedno koło trzyma a drugie prawie w ogóle. No i jestem wkurzony :evil: bo jak bym kupił oryginał to za pewne by było wszystko w porządku.
Możecie mi powiedzieć kto z was wymieniał linkę i czy zakładaliście podróbkę i pasowała czy oryginał ? :sad:
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 11-04-2015, 13:13   

Nie musi to być koniecznie wina linki, jeśli korektor zużycia okładzin w jednym kole będzie niesprawny czy zablokowany to ręczny nie będzie w nim działał. Ja bym ściągnął bęben hamulcowy z koła którego ręczny nie blokuje i obserwował co się dzieje ze szczękami przy zaciąganiu ręcznego.
Generalnie instrukcja serwisowa "mówi", że ręczny reguluje się poprzez popuszczenie linki przy dźwigni w kabinie (śruba 10tka pod osłoną), następnie odpala auto i kilkanaście razy należy nadusić z całej siły w pedał hamulca aby właśnie korektory w tylnych bębnach ustawiły się odpowiednio w stosunku do zużycia okładzin hamulcowych. Następnie dokręcać śrubę regulacji tak długo aż w połowie możliwości ruchu dźwigni ręcznego koła będą zablokowane na tyle aby przy ruszaniu koła tylne stały, ale jednocześnie po zwolnieniu ręcznego kręciły się swobodnie.
 
 
pumbart
[Usunięty]

Wysłany: 11-04-2015, 20:03   

Dukes, a ten (korektor) to chodzi ci o te samoregulatorki ?
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 11-04-2015, 21:00   

Tak, dokładnie o to chodzi ;)
 
 
pumbart
[Usunięty]

Wysłany: 11-04-2015, 21:21   

Masz rację może być wina tych samoregulatorów bo jak mechanik to robił to one średnio właśnie działały ale wziął je przeczyścił no i zaczęły działać, ale swoją drogą to ta linka to chłam chyba muszę kupić te samoregulatory i linkę oryginalne.
Tyle że jak się pytałem mechanika ile by kosztowały to mi powiedział że samoregulatory ok. 200zł i linka ok. 300zł
 
 
Ema88 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączyła: 27 Mar 2015
Posty: 33
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 12-04-2015, 18:11   

To drogo jak za linkę. Ja z Intercars policzyli mi 170 zł

Co nie zmienia faktu, że dalej ręczny mi nie działa prawidłowo. Bębny wymienione, samoregulatory wymienione, jedyny problem właśnie to to, że mam chyba złą linkę. Bo z tego co wiem, to w 1998 były pewne zmiany w modelach, i są dwie linki, jedne dłuższe, drugie krótsze, różniące się także np końcówkami.

Zbieram kasę i kupuje nową linkę. Czy prawidłowe działanie ręcznego jest także kwestią jego wyregulowania, tak na piszesz?

Dukes napisał/a:
Generalnie instrukcja serwisowa "mówi", że ręczny reguluje się poprzez popuszczenie linki przy dźwigni w kabinie (śruba 10tka pod osłoną), następnie odpala auto i kilkanaście razy należy nadusić z całej siły w pedał hamulca aby właśnie korektory w tylnych bębnach ustawiły się odpowiednio w stosunku do zużycia okładzin hamulcowych. Następnie dokręcać śrubę regulacji tak długo aż w połowie możliwości ruchu dźwigni ręcznego koła będą zablokowane na tyle aby przy ruszaniu koła tylne stały, ale jednocześnie po zwolnieniu ręcznego kręciły się swobodnie.


Możliwe, że mechanik nie wie tego, i dlatego ciągle ten ręczny nie działa poprawnie?
 
 
pumbart
[Usunięty]

Wysłany: 12-04-2015, 18:54   

Ema88 napisał/a:
To drogo jak za linkę. Ja z Intercars policzyli mi 170 zł


Ale te 300zł to za oryginalną jak się pytałem, a ty za pewne też podróbkę kupiłaś?
 
 
Ema88 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączyła: 27 Mar 2015
Posty: 33
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 12-04-2015, 19:42   

Nie ma sensu kupowania oryginału, w intercars są dwa modele dedykowane do pumy. Przed sierpniem 1998 (dłuższa) i po sierpniu 1998 (krótsza). Cena którą podajesz jest kosmiczna, ja bym tyle nie dała, ważne, by pasowała.
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 15-04-2015, 18:14   

Oryginaly tyle kosztują,za swoją do escorta dałem 260zl.
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo