Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przegrzewanie, zimna chłodnica, a wiatrak chodzi
Autor Wiadomość
mlody3eci 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 200
Skąd: Praszka
Wysłany: 09-01-2013, 12:41   

Ja odkamieniałem przy użyciu Radiator Flush firmy K2 (cena 7,70zł). Środek bardzo skuteczny. Miałem niewielkie ubytki płynu przed odkamienianiem (na tyle niewielkie, że nie zostawały plamy, ubywało w trakcie jazdy). Po całym zabiegu pod autem zostają niewielkie plamki, ale pozwoliło to na zlokalizowanie wycieku (przyłączenie grubego węża wychodzącego z silnika) i na dniach planuję go usunąć. Poza tym nie pojawiły się żadne niepożądane objawy. Samochód nie gotuje się, a ogrzewanie działa o wiele skuteczniej.
 
 
 
MarcinP 
Świeżak, ale ambitny!


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 177
Skąd: Nowy Dwór Gdański
Wysłany: 14-01-2013, 22:24   

Witam ponownie


Z chłodnicą dzieją się rzeczy dla mnie dziwne, bo.. Złapie ona temperaturę na tyle wysoką, że poparzyłem sobie już palce. Praktycznie od razu włącza się wentylator i jest ona już chłodna. Dolny wąż od chłodnicy, jest cieplejszy, niż przed odpaleniem, ale nie jest 'ciepły', a już tym bardziej nie jest gorący. Czy to wskazuje na zapchaną chłodnice, ew. zapchane jakieś węże? Czy jednak tak ma być?


Rozmawiałem dzisiaj z kumplem, który pojęcie ma lepsze niż ja i według niego, problem może być spowodowany sterownikiem nagrzewnicy(nie wiem jak fachowo się to nazywa). Szukałem tego na necie i nie mogę nigdzie znaleźć czegoś takiego, ani, żeby kupić(i za ile), ani jak sprawdzić czy to to.. Jakieś pomysły?

Edit - Jeśli to ważne, to ciepłe powietrze, jakie leci, nawet gdy temp. silnika to 90*C, jest gorące, ale nie tak, jak w wielu innych samochodach. Czy to taka cecha Pumy, że grzeje średnio, czy jednak ma to związek z moim problemem?
 
 
bania 
MeganeII diesel(ble)


Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 384
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 15-01-2013, 09:04   

Elektrozawór nagrzewnicy też może być problemem. jak pisałem wcześniej u siebie też miałem podobne cuda i zawór też był wymieniany dwa razy. po pierwsze zrób płukanie układu. o elektrozaworze poczytaj na forum, nie polecam badziewia za 60pln - http://www.ford-esklep.pl...51981-FORD/1693
_________________
obecnie Megane II diesel(ble)
 
 
mlody3eci 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 200
Skąd: Praszka
Wysłany: 15-01-2013, 11:57   

podejrzewam zapowietrzenie na odcinku chłodnica-termostat. Ściśnij ten wąż i sprawdź czy jest w nim płyn.
 
 
 
MarcinP 
Świeżak, ale ambitny!


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 177
Skąd: Nowy Dwór Gdański
Wysłany: 15-01-2013, 13:42   

A po czym poznam, czy jest płyn? I który to wąż, bo jak pisałem wcześniej, to pierwsze auto, w które zaczynam sam zaglądać :)
_________________
Moja Pumba <3
http://img809.imageshack.us/img809/2799/pumek.png
 
 
mlody3eci 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 200
Skąd: Praszka
Wysłany: 15-01-2013, 21:26   

Jak będziesz ściskał to będziesz czuł czy jest pełny czy pusty. Patrząc na przód auta, wąż ten jest na dole po lewej stronie chłodnicy. Ale przyznam, że wątpliwe to jest.
 
 
 
MarcinP 
Świeżak, ale ambitny!


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 177
Skąd: Nowy Dwór Gdański
Wysłany: 17-01-2013, 14:22   

No więc byłem dziś u mechanika. Zmieniony został termostat na oryginalny. Podczas tego spuszczono cały płyn chłodniczy, a przy wlewaniu go, nic potem nie ubyło, tak jakby układ był automatycznie odpowietrzony, już podczas wlewania - tak wspominam, bo może to coś znaczy, chociaż pewnie nie ;)
Sprawa ogólnie nie zniknęła, dalej jadąc z pokrętłem na zimno, temperatura wskakiwała do literki L. Gościu coś tam pościskał węże, gdzieś podmuchał, teraz temperatura nie skacze już do L, tylko trzyma się tuż poniżej pionu, ale gdy zacznę jeździć "po swojemu", czyli wyższe obroty itd, to wskakuje na koniec literki M, początek A, czyli już jest trochę lepiej.
Wąż wchodzący i wychodzący jest ciepły, wcześniej był ciepły tylko wchodzący. Gościu powiedział, że może być coś nie tak z czujnikiem, bo wskazówka byla pionowo, a wiatrak chodził na pierwszym biegu - niby nie powinien.
Wskaźnik temp podobno pokazuje dobrze, bo gościu sprawdzał temp. silnika jakimś przyrządem i się zgadzało.
Pościskał węże i powiedział, że są za miękkie(da się je bez problemu ściskać, a powinno być podobno ok 1,2-1,3 bara), że może być coś nie tak z korkiem, od zbiorniczka wyrównawczego - który już zamówiłem, będzie na jutro.
Muszę teraz załatwić złącze diagnostyczne i podepniemy Pume pod komputer, żeby sprawdzić, czy czujniki nie wariują. Na razie to tyle, ciekawe co będzie dalej..

PS. W końcu trafiłem na mechanika z powołania, gościu grzebał w aucie od 9 do 14, a gdy spytałem ile jak na razie jestem winien, to powiedział, że samochód nie został naprawiony, więc nic, że rozliczymy się, jak usterka zostanie usunięta ;)

Pozdrawiam!

[ Dodano: 20-01-2013, 19:38 ]
Wybaczcie, że piszę post pod postem, ale inaczej nikt nie zwróciłby uwagi.. W razie co, niech moderator je połączy czy coś ;)

Po wymianie korka od zbiornika wyrównawczego, efekty są następujące:

Gdy mam pokrętło ustawione na ciepło, to wskazówka trzyma się około literki O, czasem spadnie na N, kiedy włączę nawiew. Jeśli pokrętło jest na zimnym, to wskazówka trzyma się pionowo, tak jak powinno być, ew. jak jadę na wysokich obrotach, to podskoczy do M/A ale włącza się wiatrak i spada z powrotem. Tak więc, problem chyba rozwiązany:)

Aż dziwne, że taki korek tyle zdziałał.

Dziękuję wszystkim za pomoc, gdyby coś się zmieniłoo, to oczywiście napiszę:)

Pozdrawiam

[ Dodano: 24-01-2013, 20:37 ]
No więc.. Tyle już jeździłem, a auto się nie przegrzewało :) !! Wszystkiemu winny był zużyty korek, jak już pisałem.

Tylko teraz zastanawia mnie, czy jak wy jeździcie, to przy włączonym ogrzewaniu, macie temperaturę pionowo, czy może jest ona w okolicy N i O?

[ Dodano: 16-04-2013, 20:22 ]
Piszę ponownie gdyż... Ociepliło się, a co za tym idzie, pokrętło ciepło/zimno powędrowało znowu na stronę zimną.
Nie wiem co się dzieje, naprawdę.. Jak jadę z pokrętłem na C, to temperatura nie podniesie się ponad O, czyli trochę do pionu jednak brakuje.. Jednak jeśli jadę dłuższą trasę lub z większym obciążeniem, to wtedy muszę pomagać sobie włączaniem nawiewu.
Gdy ustawię pokrętło na Z, gdy jadę sam i bez większych dystansów, to wskazówka dojdzie do M. Gdy bardziej obciążę silnik(obrotami, odległością, czy ciężarem) to wskazówka potrafi w 20 sekund dojść z O na L(dalej nie próbowałem..), a w momencie, gdy przerzucę pokrętło znów na C, to momentalnie temp spada..
Obydwa biegi wentylatora działają, pierwszy włącza się, gdy wskazówka jest w pionie, następny gdzieś w okolicy końca M chyba.

PS. Nie wiem jak czujniki, ale ten, co daje na licznik jest raczej w porządku, bo mechanik porównywał wskazania z "elektrycznym termometrem", którym sprawdzał temperaturę silnika (jakiś kabelek do silnika przykładał..). No i podpięcie pod komputer nie wykazało żadnego błędu.
Termostat jak pisałem wcześniej zmieniony na oryginalny Forda.


C - ciepłe, Z - zimne ;)
_________________
Moja Pumba <3
http://img809.imageshack.us/img809/2799/pumek.png
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 17-04-2013, 10:45   

Mam też problem z wskaźnikiem temperatury. Nie stoi prosto, Zazwyczaj między N a O lub do O. Machnąłem ręką na to bo dalej niż pomiędzy R a A jeszcze nie doszło.

Wymieniłem termostat, nic nie dało.
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
MarcinP 
Świeżak, ale ambitny!


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 177
Skąd: Nowy Dwór Gdański
Wysłany: 17-04-2013, 11:03   

A masz taki niezależnie od położenia pokrętła temperatury nawiewu?
_________________
Moja Pumba <3
http://img809.imageshack.us/img809/2799/pumek.png
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 18-04-2013, 10:57   

Był i jest problem, który chyba nie dotyczy położenia pokrętła temperatury nawiewu.

Dziś podmieniłem korek zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego na korek z escorta i strzałka prawie wcale się nie rusza. Stoi przed N. Niestety nie miałem jak wymienić szybko, więc dojazd do pracy 30km z włączonym ogrzewaniem na 2-3. Mam nadzieję, że nic się niestanie, a po powrocie zmieniam na stary korek z pumy.

Jednak ten korek ma duże znaczenie. Może zamówię nowy ... :?:
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
MarcinP 
Świeżak, ale ambitny!


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 177
Skąd: Nowy Dwór Gdański
Wysłany: 18-04-2013, 11:46   

Ja właśnie kupiłem nowy i jest trochę lepiej, ale i tak coś się dzieje.. Przecież temp. powinna stanąć pionowo i nic nie powinno jej stamtąd ruszyć :(
_________________
Moja Pumba <3
http://img809.imageshack.us/img809/2799/pumek.png
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 18-04-2013, 11:47   

A może ma coś do tego elektrozawór nagrzewnicy?
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
kolargol 


Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 521
Skąd: Radom
Wysłany: 18-04-2013, 17:35   

u mnie to był czujnik temperatury, ten zielony
_________________
 
 
 
MarcinP 
Świeżak, ale ambitny!


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 177
Skąd: Nowy Dwór Gdański
Wysłany: 18-04-2013, 23:58   

Może i to ten elektrozawór, tylko nigdy nie miałem z tym do czynienia, więc nie wiem, ile chodzą części i ile może kosztować robocizna, żebym się nie naciął..

kolargol, komputer nie pokazał żadnych blędów
_________________
Moja Pumba <3
http://img809.imageshack.us/img809/2799/pumek.png
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-04-2013, 08:08   

MarcinP napisał/a:
Przecież temp. powinna stanąć pionowo i nic nie powinno jej stamtąd ruszyć


nie w fordzie z analogowymi zegarami,tam ma prawo zmieniac sie w zaleznosci od obciazenia silnika,od tego czy stoisz w korku czy nie itp.. Ale ma to swoje plusy,gdy sie pozna auto dokladnie,to wiadomo w jakich granicach jest wszystko ok,a w jakich cos sie zaczyna dziac :D
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo