| Przesunięty przez: Gaydek 08-01-2013, 15:39
 | Instrukcja czyszczenia przepływomierza | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | jamaan [Usunięty]
 
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wojteks   
  
 Silnik Pumy: 1.7 VCT
 Rok prod. Pumy: 1999
 Dołączył: 11 Maj 2008
 Posty: 336
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-03-2010, 07:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | Taki drobny szczegół! Drucik/blaszka trzymająca wtyczkę jest tak zbudowana że wystarczy ją docisnąć podczas wyciągania wtyczki. Nie trzeba jaj żadnym śrubokrętem wyważać/wypinać czy coś takiego! Ale jak nadmieniłem to tylko takie szczegół! Ja do czyszczenia drucików zazwyczaj stosuję też pałeczki do uszu ale namoczone izopropanolem lub denaturatem. Pozdro |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jamaan [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-03-2010, 07:27 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | wojteks napisał/a: |  	  | Drucik/blaszka trzymająca wtyczkę jest tak zbudowana że wystarczy ją docisnąć podczas wyciągania wtyczki. | 
 
 Tak to będzie lepszy sposób. Problem miałem taki, że tą wtyczkę słabo widać. W końcu przez jakiś otwór udało mi się dojrzeć ten drucik więc go po prostu wypchałem i wtyczka puściła.
 
 Ogólnie po to właśnie wrzuciłem ten opis ze zdjęciami. Cała ta zabawa to niby łatwizna ale jak się coś robi pierwszy raz i nie wie dokładnie jak, to się niepotrzebnie mnóstwo czasu traci na takie pierdoły.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wojteks   
  
 Silnik Pumy: 1.7 VCT
 Rok prod. Pumy: 1999
 Dołączył: 11 Maj 2008
 Posty: 336
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-03-2010, 07:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zgadzam się  tobą. Ogólnie ciekawy materiał, na pewno się komuś przyda   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuban [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-09-2010, 21:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nam bardzo pomogl ten temat.Od jakiegos czasu mielismy problemy z moca,przespieszeniam.Obstawialem filtr paliwa,albo zle zalorzony pasek rozrzadu montowany nie dawno.Mialem jechac do forda w celu sprawdzenia paska,ale dobrze,ze przeczytalem temat.Rewelacja,po tym czyszczeniu.Auto znowu sie odpycha i kreci wysoko.Polecam wszystkim ten sposob i ciesze sie,ze jest to forum.pozdro. |  
				| Ostatnio zmieniony przez Opoya 21-09-2010, 22:23, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Damianos   
  
 Silnik Pumy: 1.7 VCT
 Rok prod. Pumy: 1999
 Kolor Pumy: Moondust Silver
 Dołączył: 25 Gru 2008
 Posty: 269
 Skąd: Legnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-09-2010, 08:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | a dawałeś coś na patyczek do uszu, czy bez niczego? 
 ja kiedyś w escorcie czyściłem w benzynie ekstracyjnej i to pędzelkiem.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ar2r   
 Silnik Pumy: 1.7 VCT
 Rok prod. Pumy: 2001
 Kolor Pumy: Medium Steel Blue
 Dołączył: 04 Kwi 2008
 Posty: 175
 Skąd: Brzeg
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-09-2010, 14:03 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Damianos napisał/a: |  	  | a dawałeś coś na patyczek do uszu, czy bez niczego? | 
 Najlepiej czyścić izopropanolem jak pisał wojteks luz zwykłym spirytusem spożywczym.W żadnym wypadku nie powinno się używać środków typu WD-40 lub podobnych,oraz np.spirytusu salicylowego-pozostawiają po sobie osad.A do czyszczenia najlepszy jest chyba delikatny pędzelek.Sam przepływomierz montować dopiero po całkowitym wyschnięciu środka czyszczącego.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | cobraswiecie   CSW Kuj-Pom
 
  
 Dołączył: 25 Lis 2008
 Posty: 1318
 Skąd: Świecie n/W
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-10-2010, 09:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | Bardzo precyzyjny opis.Wyczyściłem i auto buja się o wiele lepiej.Czuć tą moc dopiero:). |  
				| _________________ Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami...
 Moja Pumka:
 http://www.polskajazda.pl...Ford/Puma/74364
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Damianos   
  
 Silnik Pumy: 1.7 VCT
 Rok prod. Pumy: 1999
 Kolor Pumy: Moondust Silver
 Dołączył: 25 Gru 2008
 Posty: 269
 Skąd: Legnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10-10-2010, 16:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | jeszcze szybki question 
 czy napewno trzeba odłączyć klemę + a nie przypadkiem najpierw -, czy obojętnie który można do resetu ?
 
 w escorcie o ile pamietam to do zresetowania kompa zalecano żeby odłączyć -
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | audart   
  
 Silnik Pumy: 1.7 VCT
 Rok prod. Pumy: 1998
 Dołączył: 19 Kwi 2010
 Posty: 35
 Skąd: wlkp
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10-10-2010, 16:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | Cóż za pytanie...  Damianos,  jak nie wiesz którą to odłącz obie  W celu zresetowania komputera wystarczy odłączyć klemę + . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Ognisty   
  
 Silnik Pumy: 1.7 VCT
 Rok prod. Pumy: 1999
 Kolor Pumy: Jewel Green
 Dołączył: 17 Lip 2008
 Posty: 325
 Skąd: Żory
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10-10-2010, 21:57 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | audart napisał/a: |  	  | W celu zresetowania komputera wystarczy odłączyć klemę + . | 
 
 Klemę "-"
 
 Rozmawiałem na ten temat z mechanikiem i odradzał mi czyszczenie przepływomierza w taki sposób. Wystarczy w całości go przedmuchać i nie trzeba go rozbierać, ponieważ te dwa druciki widać przy całej części.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | cobraswiecie   CSW Kuj-Pom
 
  
 Dołączył: 25 Lis 2008
 Posty: 1318
 Skąd: Świecie n/W
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-10-2010, 05:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak to niby przedmuchać?Robiłem tak już kiedyś i ledwo co się poprawiło ale widząć jak ktoś to robił spróbowałem z opisu.Te dwa małe druciki były od osadu i nie da tego wydmuchać tylko tak jak napisane wyczyścić pędzelkiem.   |  
				| _________________ Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami...
 Moja Pumka:
 http://www.polskajazda.pl...Ford/Puma/74364
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | audart   
  
 Silnik Pumy: 1.7 VCT
 Rok prod. Pumy: 1998
 Dołączył: 19 Kwi 2010
 Posty: 35
 Skąd: wlkp
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-10-2010, 09:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ognisty,  powiedz mechanikowi żeby tak zrobił  powodzenia  dmuchanie nic nie daje to jest przyklejony osad więc w ruch idzie patyczek do uszu, nitro i czyścimy. Nawet samym patyczkiem jak potrzesz to nic nie da a co tu dopiero mówić o powietrzu. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Ognisty   
  
 Silnik Pumy: 1.7 VCT
 Rok prod. Pumy: 1999
 Kolor Pumy: Jewel Green
 Dołączył: 17 Lip 2008
 Posty: 325
 Skąd: Żory
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | damian   
 Silnik Pumy: 1.7 VCT
 Rok prod. Pumy: 1998
 Dołączył: 09 Maj 2010
 Posty: 10
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-01-2011, 18:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | obawiał, albo to taki mechanik, co nie miał torxa z dziurką  ja też nie miałem, musiałem nawiercać dziurkę, ale warto było, druciki były czarne  nie miało to prawa dobrze działać. dzięki za opis   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |