Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Spalający się bezpiecznik od pompy paliwa
Autor Wiadomość
zelpenek 

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 04 Kwi 2013
Posty: 9
Skąd: Lublin
Wysłany: 12-06-2013, 20:43   Spalający się bezpiecznik od pompy paliwa

Witam,

Tak jak w temacie dzisiaj jadąc z trasy 2 razy spalił mi się bezpiecznik od pompy paliwa.
Można coś samemu na to poradzić ewentualnie posprawdzać czy trzeba oddać auto do mechanika?
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 12-06-2013, 21:11   

Masz jakieś zwarcie bądź pompa jest zatarta i powoduje zbyt duże obciążenie dla elektryki.
Jeśli potrafisz to zajrzyj do TISa, poszukaj schematu obwodu pompy i sprawdź przewody, być może to tylko zwarcie, w najgorszym przypadku pompa do wymiany :(
 
 
wąski 
& Wąska


Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 16 Lis 2004
Posty: 286
Skąd: Luboń
Wysłany: 14-06-2013, 12:37   

A mocno masz zassany korek wlewu?? Mi paliło bezpieczniki i później pompę jak miałem zapchane odpowietrzenie baku.
_________________
BMW M5, BMW X6, BMW 750iL Driver...

BMW 330xi Touring M-Technic dla wygody :twisted:
Coś do zabawy... jakieś AMG...
 
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 26-04-2015, 16:58   

Nie wiem dlaczego ale u mnie ostatnio też spalił się bezpiecznik od pompy paliwa. Nigdy wcześniej nie miałem takiego problemu, stało się to po raz pierwszy. Wymieniłem spalony bezpiecznik i pompa działa. Jeżeli sytuacja się powtórzy pewnie będzie trzeba szukać przyczyny. zelpenek, dawno nie zaglądał na nasze forum, więc pewnie nie dowiem się co było u niego przyczyną przepalającego się bezpiecznika pompy i czy rozwiązał problem. wąski, gdzie znajduje się dokładnie odpowietrzenie baku? Czy jest jakaś reguła ile mniej więcej wytrzymuje pompa paliwa w Pumach?
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 26-04-2015, 20:44   

Podam Ci przyczynę bo miałem to samo - siada pompa paliwa ;) Przepalił się w trakcie jazdy czy zaraz po włączeniu zapłonu? Bo u mnie zaczęło się od właśnie od tego, że przekręciłem zapłon, auto odpaliło ale zgasło po sekundzie i kręciłem kręciłem ale nie odpalało. W końcu zajarzyłem, że po przekręceniu zapłonu nie słychać pompy i okazało się, że bezpiecznik spalony. Założyłem nowy i wszystko było ok przez 2 miesiące, a potem przepalał się notorycznie ale zawsze podczas startu pompy. Podłączyłem się amperomierzem w miejscu bezpiecznika i przy starcie prąd dochodził do 16A, a na końcu pompa prawie w ogóle już nie startowała lub pracowała "na zwarciu".
Wymieniłem pompę (via mechanik bo niestety trzeba wymontować bak) i teraz wszystko jest ok :)
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 26-04-2015, 21:17   

Dukes napisał/a:
Bo u mnie zaczęło się od właśnie od tego, że przekręciłem zapłon, auto odpaliło ale zgasło po sekundzie i kręciłem kręciłem ale nie odpalało. W końcu zajarzyłem, że po przekręceniu zapłonu nie słychać pompy i okazało się, że bezpiecznik spalony.
Dosłownie opisałeś mój przykład. Mam jednak nadzieję, że Twój czarny scenariusz się u mnie nie sprawdzi. :mrgreen: Pytam na zapas: jakiej firmy kupić pompę paliwa, jakie mniej więcej to koszty łącznie z wymianą?
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 26-04-2015, 21:51   

Niestety na 99% się sprawdzi bo w Pumce układ zasilania pompy obejmuje tylko przekaźnik -> bezpiecznik -> wyłącznik uderzeniowy -> pompa paliwa. Przekaźnik jest sterowany z ECU, nic więcej po drodze nie ma. I generalnie nawet jeśli chciałbyś posprawdzać połączenia przewodów to i tak trzeba bak wyjąć bo wtyczki nie wypniesz spod kanapy bo otworek na gumową przelotkę jest po prostu za mały, a druga sprawa, wtyczka jest kilka milimetrów od podłogi pod kanapą i nie da jej się wypiąć.
Ja kupiłem pompę Magneti Marelli i wszystko działa jak należy ale niestety piszczy, podobno w Fiatach to normalne, a pompa jest włoskiego producenta (chociaż wyprodukowana w chinach, jak wszystko).
Generalnie jakiś czas temu były na allegro pompy Visteon w cenie około 160 zł. Visteon to taki amerykański Motorcraft więc na pewno godne polecenia. U mnie wymiana kosztowała 100 zł za robocizne i zdaje się 80 zł za pompę więc tragedii nie było.
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 27-04-2015, 12:30   

Ceny pompy paliwa na Allegro nie są wysokie ale markowych produktów jest niestety mało :arrow: http://allegro.pl/listing...ring=puma+pompa Póki co jeżdżę z zapasowymi bezpiecznikami i zobaczymy czy coś będzie się jeszcze złego dziać. A czy dużo jest pracy żeby zdjąć bak w Pumie? Czy trzeba demontować coś jeszcze np. tylną belkę?
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 27-04-2015, 19:55   

Ja mówiłem o tej aukcji:
http://allegro.pl/pompa-p...5111282566.html

Nie jest napisane, że do Pumy ale po numerach wychodzi, że pasuje.
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 08-06-2015, 11:31   

Niestety przedwczoraj sytuacja z przepalonym bezpiecznikiem się powtórzyła. :cry: Bezpiecznik wymieniony, pompa chodzi ale póki co w dalszą trasę się lepiej nie będę wybierał. :P Szkoda, że w Pumie jest taki trudny dostęp do pompy paliwa, wtyczki i przewodów.
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 08-06-2015, 12:46   

sprawdź czy nie masz gdzieś wiązki przetartej
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 08-06-2015, 13:13   

A w których miejscach najlepiej szukać, na które zwrócić szczególną uwagę?
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 08-06-2015, 14:15   

całą, czyli od pompy do skrzynki bezpieczników. lewy próg
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 08-06-2015, 17:26   

Na razie póki co też wpiąłem się z ciekawości amperomierzem w miejsce bezpiecznika i zarówno przy starcie jak i po uruchomieniu silnika pokazuje nieco ponad 4 ampery.
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 08-06-2015, 20:20   

Szukaj nowej pompy, dobrze Ci radzę :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo