Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Spalający się bezpiecznik od pompy paliwa
Autor Wiadomość
leman 
12 lat myję i reperuję

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 434
Skąd: okolice śląska
Wysłany: 08-06-2015, 19:26   

sharky zgodnie z twoim rocznikiem i schematem z TIS -->fuel pump w układzie są dwa bezpieczniki 28 i 35. Który ci wywala? (ograniczy to obszar poszukiwania przyczyny)
Trochę offtopowo, dzisiaj rozmawiałem tel. z dilerem Forda na temat cen części do pumki. Zaproponował mi pompę za (sic!) 1800zł -dwa razy dopytywałem! Za to sprzęgło z wysprzęglikiem, też drogo ale sensownie 690zł
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 09-06-2015, 12:19   

Dukes, już pytałem o nową pompę w Inter Carsie u znajomego także czekam na kolejny epizod bezpiecznika, podobno do 3 razy sztuka. :P

leman, mi wywala bezpiecznik nr 35 (10A) w skrzynce z bezpiecznikami pod maską.
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
leman 
12 lat myję i reperuję

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 434
Skąd: okolice śląska
Wysłany: 10-06-2015, 21:52   

sharky zgodnie z priv-obietnicą :razz:
Dwa lata temu, w drugim poście tego tematu, Dukes postawił słuszną diagnozę. Albo elektryka albo pompa. Wymiana pompy, to wydatek finansowy i czasowy. Trzeba mieć pewność, że to nie zwarcie. Wg schematu który ci podałem, ja bym zrobił tak;
- Zamieniłbym miejscami przekaźnik od pompy, (drugi od prawej, ozn. III -instrukcja lub K4-TIS) z takim samym np. od świateł mijania (trzeci od prawej, V -instrukcja lub K36-TIS)- jak on jest przyczyną to zobaczysz efekt po ...światłach.
- Sprawdziłbym "masę G3" tzn. obok lewej, tylnej lampy jest wkręt, który przykręca-łączy czarny kabel od pompy do karoserii (-).
- Sprawdziłbym czujnik-wyłącznik uderzeniowy (jest nad złączem diagnostycznym). Wykręcić, wypiąć, sprawdź styki....
- Możliwe jeszcze zwarcie do "masy" między pompą, a "wyłącznikiem uderzeniowym" jak pisał markko (wg.schematu, przewód 1,5mm fioletowo-pomarańczowy).

ps. jak trafi cię wymiana pompy, i będziesz miał wyciągniety bak, sugeruję zabezpieczenie go od góry!, choćby czymś takim -> antykorozyjnym (od dołu bak zawsze bez odkręcania obmalujesz)
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 11-06-2015, 15:03   

Super, dzięki za rady. Posprawdzam to wszystko po kolei w wolnej chwili. :)
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
leman 
12 lat myję i reperuję

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 434
Skąd: okolice śląska
Wysłany: 11-06-2015, 23:12   

sharky, zapomniałem jeszcze o takim drobiazgu. Proponuję abyś w pierwszej kolejności zainwestował w ..paliwo (inwestycja konsumcyjna :razz: ), i jeździł z minimum 20l w baku ( ~1/2 pojemności). Jak ci pada pompa, to warto ją max chłodzić. A pamiętasz ile paliwa w baku miałeś jak wywalało ci te bezpieczniki?
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 12-06-2015, 11:32   

Nie pamiętam dokładnie ale wskaźnik raczej był na drugiej kresce, może nieco ponad. Na pewno paliwa było wtedy mniej niż połowa.

[ Dodano: 05-07-2015, 20:16 ]
Kupiłem nową pompę paliwa firmy Engitech w Inter Cars niby do Pumy ale zasilanie ma inną wtyczkę, która jest w zestawie z kabelkami do samodzielnego przylutowania. Sprawdzałem pompy innych firm i też mają zasilanie na cienkie wtyczki. Czy dostane pompę, która pasuje bez problemu i zbędnych przeróbek?
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 05-07-2015, 20:28   

Pompa Visteon w dobrej cenie ;)
http://allegro.pl/pompa-p...5111282566.html
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 05-07-2015, 22:25   

Dukes, ten Visteon chyba też ma mniejszą wtyczkę tak samo jak ta, którą mi sprzedali :arrow: http://e-katalog.intercar...058-O8981-.html Potrzebuje coś takiego: http://e-katalog.intercar...mpa-paliwa.html Jutro pojadę i zapytam w sklepie.
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 06-07-2015, 07:09   

Mam swoją starą pompę w garażu, jak nie zapomnę to przyjrzę się jej później odnośnie tej wtyczki.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo