Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
27-12-2006, 00:42
sprężyny obniżające
Autor Wiadomość
Luki 

Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 345
Skąd: Kalisz
Wysłany: 14-12-2008, 13:20   

:oops: Ojć, przepraszam Hadzi. Szczerze to tak o 30 - 40 mm. Nie chce żeby nosem tarła po ziemi :P Wystarczy mi tyle :)
_________________
"Gdy człowieka ukąsi wampir, staje się wampirem.
Mam wrażenie, że naszych polityków pokąsały barany" :D
 
 
 
laurenth1981
[Usunięty]

Wysłany: 14-12-2008, 14:50   

To kupuj Weitec + GT Cupline i bedzie spox :)
 
 
Hadzi
[Usunięty]

Wysłany: 16-12-2008, 15:20   

laurenth1981, jeśli ni emusi amorów wymieniać to niech narazie samego Weitec'a kupi i bedzie git.
Luki, do -40mm możesz smiało nie wymieniać amorków jeśli sa jeszcze dobre. Jesli sie daje niżej to też sie zmienia amortyzatory na krotsze.
A tak swoja droga to ja mam -60/40 i jest si :)
 
 
Luki 

Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 345
Skąd: Kalisz
Wysłany: 16-12-2008, 19:21   

Niestety amorki są już do wymiany :/ Szczególnie tył. Mi na razie starczy -40mm :) Może z czasem się to zmieni ale drogi w Kaliszu potrafią być miejscami straszne... Boję się, że przy twardszym zawieszeniu będę mógł 50km/h osiągnąć jedynie na obwodnicy lub na wyremontowanych drogach :P Ewentualnie na innych gubić plomby ;) Albo co trochę prostować felgi :/ (a na wiosnę będę nowe 16" :D )
_________________
"Gdy człowieka ukąsi wampir, staje się wampirem.
Mam wrażenie, że naszych polityków pokąsały barany" :D
 
 
 
laurenth1981
[Usunięty]

Wysłany: 16-12-2008, 19:26   

Przyzwyczaisz się do takiego zawiasu :) Zawsze przecież możesz na dziurach zwolnić, a pózniej pedał w podłogę i siup :) Zobaczysz jak dobrze się jezdzi na nizszym i twardszym zawieszeniu. Zwłaszcza na torze Poznań ;) Miałem okazję przetestować i nie żałuję, że twardo zrobiłem...
 
 
Paola 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączyła: 11 Sie 2007
Posty: 1138
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-12-2008, 10:24   

A mnie dzisiaj chłopaki na serwisie uświadomili czemu mam tak pościnane opony przednie od wewnętrznej strony. Zmieniałam sprężyny z przodu i nie ustawiłam geometrii. Podobno przy zmianie sprężyn trzeba ją koniecznie ustawić, bo będzie efekt jak u mnie.
_________________
Puma Roku 2008:
http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=2397
 
 
 
Hadzi
[Usunięty]

Wysłany: 19-12-2008, 10:52   

Paola, w SC nie ustawiałem geometrii i było oki, ale juz w Pumie też nie ustawiałem i nie jest juz oki choć coprawda mam owiele niżej opuszczone auto niz z tyłu.
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-12-2008, 12:46   

Hadzi, to, że nie ustawiałeś nie znaczy, że tak się powinno robić. Masz szczęście...

Paola, chłopaki dobrze mówią. Po każdej ingerencji w zawieszenie konieczne jest sprawdzenie i ewentualne ustawienie geometrii.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
tieesto
[Usunięty]

Wysłany: 19-12-2008, 23:09   

może nie każdej ale po zmianie sprężyn gdzie zmienia sie wysokość jest to jak najbardziej wskazane, zmienia sie pochylenie kół przez co własnie tnie opony i nie tylko, przy dużych obniżeniach seryjna regulacja jest za mała i wtedy trzeba zanabyć regulowane wachacze przynajmniej tak jest w civicu, nie wiem jak to sie ma do Pumy.
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-12-2008, 23:22   

tieesto, każda ingerencja w zawieszenie może spowodować różnicę w geometrii w porównaniu do zalecanych danych. Powiem więcej, ze względu na nasze drogi, a raczej ich opłakany stan, sprawdzenie ustwawień zawieszenia powinno się robić co jakiś czas. Np. gdy czujemy, że coś z samochodem jest nie tak (np. ściąga na któraś stronę mimo prawidłowego ciśnienia w oponach) albo gdy samochód "zaliczył" jakąś większą dziurę w jezdni.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Hadzi
[Usunięty]

Wysłany: 20-12-2008, 14:38   

Opoya, teraz to juz wiem... Ale widzisz, w poprzednim aucie nic sie nie działo - być moze niezbyt duzo miałem obnizone dlatego nie wystapiło to zjawisko, ale juz w Pumie tak.
 
 
dbr* 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 26
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 27-03-2009, 16:24   

witam serdecznie, ja takze chcialem odswierzyc troche temat. a minowicie, bije mi strasznie pupcia w pumce, okazalo sie ze mam kompletnie wybite tuleje na tylnej belce. Wiec z moim ala mechanikiem doszlismy do wniosku ze jak juz to bedziemy wymieniac to autko przy okazji zaliczy glebe :) szukam odpowiednich sprezyn, najlepiej progresywne. Obczailem co nieco temat i znalazlem takie cus:

MAD -40mm
http://moto.allegro.pl/it..._ford_puma.html

oraz Jamex -40mm
http://moto.allegro.pl/it..._ford_puma.html

niestety za wielu pozytywow nie slyszalem o tej firmie (jamex), nawet cena tez stosunkowo sie rozni od Mad. tylko ze o firmie mad takze nic nie slyszalem :roll:

mam standardowe pumowskie zawieszenie i wszystko z nim ok, amorki i cala reszta stwierdzono zyletke. wiec nie chialbym wymieniac na cos innego, tylko zamontowac sprezynki... czy jest mozliwe z tym sprzetem? doradzcie co i jak. moze macie inne pomysly na firme sprezyn, mad to podobno holenderska firma...
 
 
 
laurenth1981
[Usunięty]

Wysłany: 27-03-2009, 17:41   

No na seryjne amorki możesz założyć sprężyny obniżające, jednak ja Jamexów ani tych Mad-ów bym nie brał :P Szukaj może jakis używanych sprężyn Eibach lub Weite'c.
 
 
akfarium 
srebrna niunia


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 130
Skąd: nowy sącz
Wysłany: 29-03-2009, 18:16   

ja mam takie pytanko... tak z ciekawości mógłby ktoś ( kto ma seryjną pumke ) zmierzyć wysokość od rantu do ziemi przy 15" ?? pytam bo na gwincie różnice miałem kosmiczną a na eibach to jakoś tak dziwnie jest....
pozdrowionka
_________________
mój potworek http://klubpumy.pl/viewtopic.php?p=87906#87906

http://iceclean.com.pl/
 
 
 
laurenth1981
[Usunięty]

Wysłany: 29-03-2009, 20:22   

Ja mam Eibachy i pumka poszła niżej w porównaniu z serią :) Jest nisko i boje się podjeżdżac czasami pod krawężniki ;) Obniżyło się auto o jakieś 30-40mm.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo