Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Elektrozawór nagrzewnicy
Autor Wiadomość
maniek86krk 

Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 182
Skąd: kraków
Wysłany: 02-03-2014, 13:38   Elektrozawór nagrzewnicy

Jadąc wczoraj puma z włączonym nawiewem i ustawionym potencjometrem na środku czyli miedzy grzaniem a chłodzeniem poczułem zapach spalenizny który unosił się parę minut w ucie miedzy czasie z nawiewów zaczęło lecieć ciepłe powietrze przekręciłem potencjometr na zimnu nawiew ale to nic nie dało z każdą kolejną chwilą powietrze z nawiewu leciało coraz cieplejsze. Poszukałem w internecie informacji na te temat i możliwe że uszkodził się elektrozawór nagrzewnicy ale czy przy takim uszkodzeniu czuć byłoby zapach spalenizny w aucie? Jest jeszcze opcja że przepalił się tranzystor philips który jest na płytce w konsoli bądź uszkodził się potencjometr. Wypiąłem kostkę od elektrozaworu i w piny włożyłem żaróweczkę gdyż nie posiadam miernika na razie. Masę wziąłem z aku a drugi kabelek wpiąłem w pin od kostki żaróweczka świeciła cały czas nie ważne w którym położeniu byl potencjometr czy to oznacza ze elektrozawór będzie sprawny a wina leży po stronie panelu nawiewu ?
 
 
Puman 

Silnik Pumy: 1.6
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 187
Skąd: Opole
Wysłany: 02-03-2014, 13:48   

Możesz obydwa kabelki od żarówki włożyć do pinów bo tam jest tylko plus i minus.

Ustawienie na max zimno - żarówka świeci ciągle.

Ustawienie na max ciepło - żarówka miga wolno.

Skoro świeci cały czas to powinno elektrozawór powinien być zamknięty i powinno lecieć zimne powietrze. Jak wyłączasz samochód to elektrozawór się otwiera bo nie ma zasilania.
 
 
maniek86krk 

Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 182
Skąd: kraków
Wysłany: 14-03-2014, 19:53   

Przelutowalem tranzystorek irfl4105 ktory pochodzil 2 minuty i zrobila sie w nim dziurka :/ niestety czeka mnie elektrozawor do wymiany udalo mi sie upolowac za 130zl nowy oryginalny ale zastnawiam sie jeszcze nad sama wymiana cewki w elektrozaworze. Jutro mam zamiar rozlozyc zawor na czesci pierwsze i zobaczyc w jakim jest stanie

[ Dodano: 24-03-2014, 12:01 ]
Wymienilem dwa razy tranzystor irfl ale palil sie po ok 5 minutach dzialania wiec kupilem nowy elektrozawor udalo mi sie upolowac oryginalny nowy fordowski zawor na tablicy za 130 zl z przesylka ktory zlozylem w sobote i problem z ciagle goracym powietrzem z nawiewu ustal :D Wymiana banalnie prosta oczywiscie latwiej sie wymienia zawor jak uklad jest pusty ale jakos dalem rade
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25-03-2014, 09:29   

maniek86krk napisał/a:
Wymiana banalnie prosta oczywiscie latwiej sie wymienia zawor jak uklad jest pusty ale jakos dalem rade


za duzo to tam nie wycieka plynu :)
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
zygiboos 
Obecnie: ST220 i Cougar


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 401
Skąd: skądinąd
Wysłany: 25-03-2014, 19:38   

Potwierdzam, o ile nie odpalisz silnika to płynu wyleci może pół szklaneczki :)
_________________

Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo