Co zrobiłeś/-aś dziś dla swojej Pumy? |
Autor |
Wiadomość |
kapuju
Fiesta MK5 z sercem Pumy
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 22 Mar 2015 Posty: 101 Skąd: okolice poznania
|
Wysłany: 06-12-2015, 16:09
|
|
|
Nowa linka hamulca ręcznego, nowe cylinderki, nowe szczęki. Jestem juz przygotowany na śniegowe testy skuteczności TCS
Do tego małe odkurzanie i zaaplikowany plak na dechę i wszędzie gdzie byłem w stanie dotrzeć. |
_________________ Wielkie, silne zwierzęta umierają w samotności i milczeniu.
Odchodzą w pustkę i nie skarżą się nikomu. Tylko człowiek szczeka wspomnieniami.
~Marek Hłasko |
|
|
|
|
Puman
Silnik Pumy: 1.6
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 24 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Opole
|
Wysłany: 16-12-2015, 20:34
|
|
|
Puma wróciła po kapitalnym remoncie silnika, po czym zepsuła się pompa paliwa, która została wymieniona na nową. |
|
|
|
|
kapuju
Fiesta MK5 z sercem Pumy
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 22 Mar 2015 Posty: 101 Skąd: okolice poznania
|
Wysłany: 16-12-2015, 21:46
|
|
|
tarcze rotinger 259mm i klocki green stuff (przyrdzewiale ale zawsze) |
_________________ Wielkie, silne zwierzęta umierają w samotności i milczeniu.
Odchodzą w pustkę i nie skarżą się nikomu. Tylko człowiek szczeka wspomnieniami.
~Marek Hłasko |
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 17-12-2015, 13:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
screen
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 247 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 19-12-2015, 14:44
|
|
|
Kupiona i założona guma pod zderzak Puma umyta, nawoskowana i zatankowana do pełna. |
_________________
|
|
|
|
|
Virusek
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 12 Gru 2015 Posty: 20 Skąd: Cisiec
|
|
|
|
|
Darkdog89
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 328 Skąd: Barcin
|
Wysłany: 25-02-2016, 21:06
|
|
|
Witam czas na podsumowanie tygodnia z planu naprawczego Pumy. Mianowicie Pumka miała objawy znikającego płynu chłodzącego, strasznego parowania spod maski oraz zbytniego nagrzewania się, dodatkowo kopciła na biało jak by papieża wybierali. Po oględzinach ze znajomym stwierdziliśmy następujące problemy na 100 % uszkodzona rurka doprowadzająca płyn chłodzący pod cewką zapłonową + uszczelka głowicy do wymiany. No i zaczęliśmy zabawę:
- naprawiony wężyk doprowadzający płyn chłodzący
- planowanie głowicy
- nowa uszczelka pod głowice
- nowe uszczelki kolektora wydechowego i dolotowego
- nowe śruby do głowicy
- nowe zimeringi
- wyjęcie uszczelnienie i umycie miski olejowej ( tak przy okazji )
- nowy filtr oleju oraz nowy olej ( poszedłem za ciosem )
W razie pytani postaram się pomóc na priv uprzedzając pytania tak posiadam blokady rozrządu bo musiałem ściągnąć wałki i popychacze olejowe aby dostać się do głowicy wyczyścić ją i splanować. |
|
|
|
|
zygiboos
Obecnie: ST220 i Cougar
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013 Posty: 401 Skąd: skądinąd
|
Wysłany: 27-02-2016, 15:14
|
|
|
Zmieniłem dodatkowe gniazda zapalniczki na porządniejsze z konkretnymi kablami bo nie mogłem patrzeć na ten chiński badziew, który miałem
|
_________________
Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6 |
|
|
|
|
kapuju
Fiesta MK5 z sercem Pumy
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 22 Mar 2015 Posty: 101 Skąd: okolice poznania
|
Wysłany: 27-02-2016, 21:59
|
|
|
-rozrząd
-pompa wody
-pasek klinowy
-uszczelka pod pokrywą zaworów
-filtr powietrza i oleju
-płukanka motula i zmiana oleju z motorcraft 10W40 na motul 5W30
-"odświeżone" zaciski ,wymiana płynu na DOT 5.1 |
_________________ Wielkie, silne zwierzęta umierają w samotności i milczeniu.
Odchodzą w pustkę i nie skarżą się nikomu. Tylko człowiek szczeka wspomnieniami.
~Marek Hłasko |
|
|
|
|
markko
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 1063 Skąd: Warszawa / Piaseczno
|
Wysłany: 02-03-2016, 22:55
|
|
|
wspomniałem o niej a nawet jej zdjęcia oglądałem |
_________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze |
|
|
|
|
Chm.Oskar
Młody, ale zdolny :D
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 22 Kwi 2014 Posty: 243 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 04-03-2016, 21:46
|
|
|
Przygotowania do lata rozpoczęte Najpierw trzeba ogarnąć część techniczną, potem zajmiemy się designem. Plan jest, pieniądze się znajdą i będzie git ^^ |
|
|
|
|
Darkdog89
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 328 Skąd: Barcin
|
Wysłany: 05-03-2016, 10:29
|
|
|
Ile zapłaciłeś za uszczelkę pokrywy zaworów i jakiej firmy ? Ja dałem 100 zł za Ajuse i tak pytam z ciekawości czy przepłaciłem. |
|
|
|
|
Chm.Oskar
Młody, ale zdolny :D
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 22 Kwi 2014 Posty: 243 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 05-03-2016, 11:05
|
|
|
Za samą uszczelkę 39zł. Ale z jakiej firmy to niestety Ci nie powiem, bo nie dopytałem, a na paragonie nie mam napisane ;] |
|
|
|
|
Darkdog89
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 328 Skąd: Barcin
|
Wysłany: 05-03-2016, 22:25
|
|
|
Za uszczelkę kapy zaworowej to nieźle. Aż sprawdziłem w necie po ile chodzą i faktycznie do 1.4 są sporo tańsze niż do 1.7. |
|
|
|
|
zygiboos
Obecnie: ST220 i Cougar
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013 Posty: 401 Skąd: skądinąd
|
Wysłany: 10-03-2016, 22:10
|
|
|
- Wymiana manszety przegubu
A od siebie dodam, że pozbyłem się mojego systemu radio + uchwyt na napoje:
A teraz w Pumie Agi zagościło radyjko 2 DIN:
I jest Aladin
PS, nie mam fotek z montażu bo trwał jakieś 30 min na szybko w przerwie w pracy - ale napiszę szybki poradnik:
1. Wyciągamy stare radio razem z ramkami i co tam jeszcze mamy.
2. Odkręcamy dwie śrubki od panelu nawiewu i zdejmujemy (niżej są jeszcze 2 zaciski) trzeba też wypiąć zaczep z pierwszego pokrętła
3. Ucinamy przeszkadzający poprzeczny plastik cążkami (tak żeby zostawić miejsce na śruby po bokach - ucinamy sam poprzeczny plastik) - plastik jest niepotrzebny, ma tylko przeszkadzać i jest bardzo miękki, naprawdę zero z nim problemu żeby się go pozbyć.
4. Odkręcamy szynę górną na radio fordowskie (1 śrubka torx u góry) i wyciągamy szynę z całą ramką na fordowskie radio.
5. Z metalowej ramki z szyną odcinamy lub wyłamujemy sam dół z miejscami na 2 wkręty (z panelu nawiewu) oraz samą szynę.
6. Do nowego radia z tyłu przykręcamy przejściówkę na szynę do nabycia na allegro (zaślepka zbędna przy 2 din):
7. Skręcamy dół, podkładamy na miejsce wcześniej wycięty dół metalu (tam wchodzą śruby od panelu nawiewu), wkładamy radio przejściówką w szynę. Dodatkowo przydadzą się takie ramki (jeszcze nie kupiłem):
WAŻNE: nic nie zepsułem, co uniemożliwiło by powrót do tego co było - wszystko co wyjąłęm i wyciąłem jest w zasadzie zbędne, sprawdziłem i zarówno oryginalne radio jak i to co miałem dalej da się włożyć, trzyma się i nie widać śladów . Wycinamy tylko to co ford dał żeby wkurzyć właścicieli nieautoryzowanych radyjek 2 DIN Aladin |
_________________
Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6 |
|
|
|
|
Darkdog89
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 328 Skąd: Barcin
|
Wysłany: 11-03-2016, 08:57
|
|
|
A ja czwartkowe popołudnie spędziłem na wymianie termostatu i powiem wam że nie myślałem że aż tak kiepskie dojście tam będzie |
|
|
|
|
|