Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Co zrobiłeś/-aś dziś dla swojej Pumy?
Autor Wiadomość
kapuju 
Fiesta MK5 z sercem Pumy


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 101
Skąd: okolice poznania
Wysłany: 06-12-2015, 16:09   

Nowa linka hamulca ręcznego, nowe cylinderki, nowe szczęki. Jestem juz przygotowany na śniegowe testy skuteczności TCS :-D
Do tego małe odkurzanie i zaaplikowany plak na dechę i wszędzie gdzie byłem w stanie dotrzeć.
_________________
Wielkie, silne zwierzęta umierają w samotności i milczeniu.
Odchodzą w pustkę i nie skarżą się nikomu. Tylko człowiek szczeka wspomnieniami.
~Marek Hłasko
 
 
Puman 

Silnik Pumy: 1.6
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 187
Skąd: Opole
Wysłany: 16-12-2015, 20:34   

Puma wróciła po kapitalnym remoncie silnika, po czym zepsuła się pompa paliwa, która została wymieniona na nową.
 
 
kapuju 
Fiesta MK5 z sercem Pumy


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 101
Skąd: okolice poznania
Wysłany: 16-12-2015, 21:46   



tarcze rotinger 259mm i klocki green stuff (przyrdzewiale ale zawsze) ;-)
_________________
Wielkie, silne zwierzęta umierają w samotności i milczeniu.
Odchodzą w pustkę i nie skarżą się nikomu. Tylko człowiek szczeka wspomnieniami.
~Marek Hłasko
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 17-12-2015, 13:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
screen 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 247
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 19-12-2015, 14:44   

Kupiona i założona guma pod zderzak :grin: Puma umyta, nawoskowana i zatankowana do pełna.
_________________

 
 
Virusek 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 20
Skąd: Cisiec
Wysłany: 15-01-2016, 11:37   

kupione i założone nowe pokrowce na fotele ;)
http://zapodaj.net/fb809d607b303.jpg.html
 
 
Darkdog89 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 328
Skąd: Barcin
Wysłany: 25-02-2016, 21:06   

Witam czas na podsumowanie tygodnia z planu naprawczego Pumy. Mianowicie Pumka miała objawy znikającego płynu chłodzącego, strasznego parowania spod maski oraz zbytniego nagrzewania się, dodatkowo kopciła na biało jak by papieża wybierali. Po oględzinach ze znajomym stwierdziliśmy następujące problemy na 100 % uszkodzona rurka doprowadzająca płyn chłodzący pod cewką zapłonową + uszczelka głowicy do wymiany. No i zaczęliśmy zabawę:

- naprawiony wężyk doprowadzający płyn chłodzący
- planowanie głowicy
- nowa uszczelka pod głowice
- nowe uszczelki kolektora wydechowego i dolotowego
- nowe śruby do głowicy
- nowe zimeringi
- wyjęcie uszczelnienie i umycie miski olejowej ( tak przy okazji )
- nowy filtr oleju oraz nowy olej ( poszedłem za ciosem )

W razie pytani postaram się pomóc na priv uprzedzając pytania tak posiadam blokady rozrządu bo musiałem ściągnąć wałki i popychacze olejowe aby dostać się do głowicy wyczyścić ją i splanować.
 
 
zygiboos 
Obecnie: ST220 i Cougar


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 401
Skąd: skądinąd
Wysłany: 27-02-2016, 15:14   

Zmieniłem dodatkowe gniazda zapalniczki na porządniejsze z konkretnymi kablami bo nie mogłem patrzeć na ten chiński badziew, który miałem :)

_________________

Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6
 
 
kapuju 
Fiesta MK5 z sercem Pumy


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 101
Skąd: okolice poznania
Wysłany: 27-02-2016, 21:59   

-rozrząd
-pompa wody
-pasek klinowy
-uszczelka pod pokrywą zaworów
-filtr powietrza i oleju
-płukanka motula i zmiana oleju z motorcraft 10W40 na motul 5W30
-"odświeżone" zaciski ,wymiana płynu na DOT 5.1
_________________
Wielkie, silne zwierzęta umierają w samotności i milczeniu.
Odchodzą w pustkę i nie skarżą się nikomu. Tylko człowiek szczeka wspomnieniami.
~Marek Hłasko
 
 
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 02-03-2016, 22:55   

wspomniałem o niej a nawet jej zdjęcia oglądałem :D
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
Chm.Oskar 
Młody, ale zdolny :D


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 243
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 04-03-2016, 21:46   



Przygotowania do lata rozpoczęte :) Najpierw trzeba ogarnąć część techniczną, potem zajmiemy się designem. Plan jest, pieniądze się znajdą i będzie git ^^
 
 
Darkdog89 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 328
Skąd: Barcin
Wysłany: 05-03-2016, 10:29   

Ile zapłaciłeś za uszczelkę pokrywy zaworów i jakiej firmy ? Ja dałem 100 zł za Ajuse i tak pytam z ciekawości czy przepłaciłem.
 
 
Chm.Oskar 
Młody, ale zdolny :D


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 243
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 05-03-2016, 11:05   

Za samą uszczelkę 39zł. Ale z jakiej firmy to niestety Ci nie powiem, bo nie dopytałem, a na paragonie nie mam napisane ;]
 
 
Darkdog89 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 328
Skąd: Barcin
Wysłany: 05-03-2016, 22:25   

Za uszczelkę kapy zaworowej to nieźle. Aż sprawdziłem w necie po ile chodzą i faktycznie do 1.4 są sporo tańsze niż do 1.7.
 
 
zygiboos 
Obecnie: ST220 i Cougar


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 401
Skąd: skądinąd
Wysłany: 10-03-2016, 22:10   

- Wymiana manszety przegubu


A od siebie dodam, że pozbyłem się mojego systemu radio + uchwyt na napoje:




A teraz w Pumie Agi zagościło radyjko 2 DIN:



I jest Aladin :)



PS, nie mam fotek z montażu bo trwał jakieś 30 min na szybko w przerwie w pracy :) - ale napiszę szybki poradnik:




    1. Wyciągamy stare radio razem z ramkami i co tam jeszcze mamy.

    2. Odkręcamy dwie śrubki od panelu nawiewu i zdejmujemy (niżej są jeszcze 2 zaciski) trzeba też wypiąć zaczep z pierwszego pokrętła

    3. Ucinamy przeszkadzający poprzeczny plastik cążkami (tak żeby zostawić miejsce na śruby po bokach - ucinamy sam poprzeczny plastik) - plastik jest niepotrzebny, ma tylko przeszkadzać i jest bardzo miękki, naprawdę zero z nim problemu żeby się go pozbyć.

    4. Odkręcamy szynę górną na radio fordowskie (1 śrubka torx u góry) i wyciągamy szynę z całą ramką na fordowskie radio.

    5. Z metalowej ramki z szyną odcinamy lub wyłamujemy sam dół z miejscami na 2 wkręty (z panelu nawiewu) oraz samą szynę.

    6. Do nowego radia z tyłu przykręcamy przejściówkę na szynę do nabycia na allegro (zaślepka zbędna przy 2 din):



    7. Skręcamy dół, podkładamy na miejsce wcześniej wycięty dół metalu (tam wchodzą śruby od panelu nawiewu), wkładamy radio przejściówką w szynę. Dodatkowo przydadzą się takie ramki (jeszcze nie kupiłem):




WAŻNE: nic nie zepsułem, co uniemożliwiło by powrót do tego co było - wszystko co wyjąłęm i wyciąłem jest w zasadzie zbędne, sprawdziłem i zarówno oryginalne radio jak i to co miałem dalej da się włożyć, trzyma się i nie widać śladów :) . Wycinamy tylko to co ford dał żeby wkurzyć właścicieli nieautoryzowanych radyjek 2 DIN :) Aladin
_________________

Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6
 
 
Darkdog89 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 328
Skąd: Barcin
Wysłany: 11-03-2016, 08:57   

A ja czwartkowe popołudnie spędziłem na wymianie termostatu i powiem wam że nie myślałem że aż tak kiepskie dojście tam będzie :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo