Co zrobiłeś/-aś dziś dla swojej Pumy? |
Autor |
Wiadomość |
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 01-05-2014, 20:18
|
|
|
Wymieniłem alternator |
|
|
|
|
zygiboos
Obecnie: ST220 i Cougar
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013 Posty: 401 Skąd: skądinąd
|
Wysłany: 01-05-2014, 21:54
|
|
|
Ja dziś rozebrałem troszkę zegarów i skrzynkę bezpieczników aby zlikwidować 2 problemy co ciągną się za mną od dawna. Perdółki ale szczypią
1. Co jakiś czas, na wybojach, jak włączyłem wycieraczkę albo bez powodu włączała się lampa sufitowa.
Wcześniej już wyczaiłem, że ma to jakiś związek z żółtą kostką od przerywnika wycieraczek, jako, że w obu są elektromagnesy, może na siebie oddziaływają... ale mimo że je od siebie oddaliłem to okazało się to niepotrzebne, nadal było źle i nic nie pomgło:
Rozebrałem więc obie kostki i poprawiłem wszystkie luty i... pomogło czyli były to zimne luty na którejś z kostek. Ciekawostka taka, że jedna kostka bez drugiej nie działa (a przecież jedna to wycieraczki a drugie to wyłącznik czasowy lampki, dziwne). Kostka wróciła na miejsce bez przedłużek i jak na razie mimo kilku brutalnych testów wszystko ok.
Tak to mniej więcej wygląda w środku (bardzo podobny przekaźnik do tych dwóch):
https://www.youtube.com/watch?v=KLo6Q9MlvcQ
--------------
2. Czasem nie działa mi obrotomierz. Na wyboju potrafi się wyłączyć i wskazywać zero, a potem lata jak chce lub jak mu się chce działa poprawnie. Rozebrałem dziś z kolegą i sprawdziliśmy naprawdę dużo, wtyczki, ścieżki, pomaga dopychanie wiązki kabli która idzie pod szybą. Jak ktoś wie gdzie bezpośrednio idą 4 i 5 pin z niebieskiej wtyczki w analogu to będę wdzięczny za pomoc, może pociągnę nowy kabelek bo coś nie styka w starej wiązce. Niestety dziś poległem. Ale jutro też jest dzień.
[ Dodano: 02-05-2014, 20:16 ]
Warto czasem się z problemem przespać, dziś spotkałem się z kolegą i poszło sprawnie: po nitce do kłębka, poprawiliśmy w jednym miejscu wiązkę i problem ustał. Zobaczymy co będzie dalej |
_________________
Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6 |
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 09-05-2014, 19:28
|
|
|
Wymieniony olej z/na Castrol Magnatec 10W40.
Wyważanie felg z przodu, bo trzęsło kierownicą. Już na szczęście jest ok |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
|
|
|
|
zygiboos
Obecnie: ST220 i Cougar
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013 Posty: 401 Skąd: skądinąd
|
Wysłany: 10-05-2014, 17:30
|
|
|
Wymieniłem kostkę ISO w przejściówce do radia bo w starej wyłamały się blaszki.
|
_________________
Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6 |
|
|
|
|
Puman
Silnik Pumy: 1.6
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 24 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Opole
|
Wysłany: 11-05-2014, 00:27
|
|
|
Uruchomiłem ozonator i z ozonowałem wnętrze oraz klimatyzację. |
|
|
|
|
slawek535
RBR+g27+TV51"
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 07 Wrz 2010 Posty: 740 Skąd: koniaków
|
Wysłany: 12-05-2014, 13:47
|
|
|
Umyłem, posprzątałem i zaczęło padać |
_________________ “Prawdziwego mistrza poznaje się po tym, że wygrywa jadąc najwolniej jak to jest możliwe”
|
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 12-05-2014, 18:10
|
|
|
Felgi przednie w aucie zostały wyprostowane. Już nic nie telepie kierownicą między 100, a 150 km/h |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
|
|
|
|
pablix
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 25 Lip 2013 Posty: 96 Skąd: Kąty Wrocławskie
|
Wysłany: 12-05-2014, 20:04
|
|
|
Wymienione przednie klocki - jedna pozycja z listy "ToDo" mniej |
|
|
|
|
Zahariash [Usunięty]
|
Wysłany: 12-05-2014, 20:58
|
|
|
Wymieniony olej
Wymienione filtry
Wymieniony płyn do wspomagania
Wymieniony zawór nagrzewnicy
Podciągnięty ręczny |
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 19-05-2014, 23:13
|
|
|
Wymieniłem skrzynie biegów bo stara chrobotała/szumiała przy rozpędzaniu i hamowaniu silnikiem Przy okazji kazałem zajrzeć do sprzęgła i tarczka miała już trochę powoli dosyć, ale mój cudowny mechanik pojechał do zakładu demontażu pojazdów i poszukali takiej samej tarczki w dużo lepszym stanie, która kosztowała mnie 30 zł i autko jeździ super Czuje się jak mały dzieciak gdy dostał nową zabawkę |
|
|
|
|
rafalski69
1.4 i 1.7
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 1147 Skąd: Stradunia /Opolskie
|
Wysłany: 20-05-2014, 22:22
|
|
|
Przepaliłem wnętrze tłumika końcowego, Jestem w trakcie regeneracji tego |
_________________
|
|
|
|
|
Zahariash [Usunięty]
|
Wysłany: 20-05-2014, 22:28
|
|
|
A ja dzisiaj miałem dzień dziwnych zdarzeń, i właściwie to powinno być opisane w dziale, czego nie zrobiłem
Rano jadąc do pracy zauważyłem, że leci mi cieple powietrze. I nie miało znaczenia czy pokrętło jest na zimnym, czy na ciepłym (zawór nagrzewnicy wymieniany w zeszłym tygodniu), waliło ciepłem.
Więc po pracy postanowiłem podjechać do mechanika. Jadąc (12km), w tzw. międzyczasie bawiłem się pokrętłem i ... się naprawiło. Prawidłowa reakcja na skrajne pozycje pokrętła (samo się zepsuło, to i samo się naprawiło ). Czyli do mechanika już nie dojechałem, działało prawidłowo
Następnie pojechałem zrobić przegląd i też go nie zrobiłem, bo była za duża kolejka oczekujących ( 5 samochodów).
Pozostało mi w takim razie, odebrać jeszcze zamówione wycieraczki, i też ich nie odebrałem, bo zamówili mi dwie takie same (czyli 2x 480mm), a miało być tradycyjnie 480mm + 510mm.
Zdenerwowali mnie i zamówiłem u konkurencji |
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 21-05-2014, 10:18
|
|
|
Wczoraj:
Odświeżyłem malowanie zacisków z przodu na czerwono.
Przyciąłem nadkola plastikowe - ocierały nieco bokiem o nowe opony.
Wyprowadziłem kable zasilające do podłączenia radia CB oraz dwóch gniazd USB, które zamierzam wbudować. |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
|
|
|
|
zygiboos
Obecnie: ST220 i Cougar
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013 Posty: 401 Skąd: skądinąd
|
Wysłany: 21-05-2014, 23:51
|
|
|
Zahariash napisał/a: | Rano jadąc do pracy zauważyłem, że leci mi cieple powietrze. I nie miało znaczenia czy pokrętło jest na zimnym, czy na ciepłym |
Swojego czasu sporo bawiłem się tym zaworkiem i opisana sytuacja oznacza moim zdaniem tylko jedno. Do zaworka nie dochodzi prąd. Domyślnie jest otwarty jak nie działa na niego napięcie - więc tak jakby gdzieś się kabelek przetarł i przestał stykać.
Dziś dałem Pumie odpocząć i przejechałem się do pracy na rowerze |
_________________
Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6 |
|
|
|
|
zygiboos
Obecnie: ST220 i Cougar
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013 Posty: 401 Skąd: skądinąd
|
Wysłany: 22-05-2014, 22:52
|
|
|
Sprawdzenie jest banalne, ale na wszelki wypadek powiem. Jak się problem powtórzy wyjmujemy wtyczkę z zaworka, miernik w niego w 2 wejścia i ustawiamy zimne na minimum. Jak pokazuje 12V to znaczy, że wszystko z elektryką ok i to silniczek odwala albo coś zaworek nieszczelny. Jak pokazuje 0V no to gdzieś kabelek idący od regulacji, podszybiem aż do komory silnika i zaworka.
Ale nieszczelność zaworka bym wyeliminował bo to się samo nie naprawi Jak dla mnie to:
1. Kabelek w przegrodzie silnika się gdzieś lekko przetarł dostała się wilgoć i pewnie jest cały zielony na odcinku 1 cm i ledwo styka.
2. Jeżeli elektryka jednak będzie ok, to może odwalać silniczek. Miałem zamiennik za 100zł i robił to samo, sam czasem się kopał bez powodu a po chwili działał. Dopasowałem oryginalny silniczek do obudowy zamiennika i problem ustał. |
_________________
Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6 |
|
|
|
|
|