Przesunięty przez: Gaydek 25-12-2006, 23:45 |
GAZ |
Autor |
Wiadomość |
markko
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 1063 Skąd: Warszawa / Piaseczno
|
Wysłany: 16-03-2013, 08:22
|
|
|
Pover, bzdura, czy Ty w ogóle czytałeś co jest napisane wyżej??? jeżeli komp nie ma info o innej oktanowości paliwa to skąd ma wiedzieć że ma opóźnić zapłon? co do tych 100 oktanów pozwole zacytowac sobie z wiki "Liczba oktanowa LPG wynosi 90-120, choć do oceny właściwości antystukowych tego paliwa stosuje się częściej liczbę metanową, która dla LPG stosowanego do napędu samochodów mieści się w granicach 60-80." dodatkowo lpg ma niższą wartość opałową i dlatego auto wiecej pali gazu. |
_________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze |
|
|
|
|
zelpenek
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 04 Kwi 2013 Posty: 9 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 08-04-2013, 20:24
|
|
|
Witam,
Otóż mam taki problem podczas przełączania sie benzyny na gaz, często kontrolka od gazu zaczyna "pipczec"-tak jak przy pustym baku. Poprzedni właściciel powiedział mi, że trzeba wyłączyć samochód na 1 min i będzie działać, tak tez było do tej pory.Jednak ostatnio coś mi szwankuje ten gaz,i mimo wyłączenia samochodu nieraz zaczyna pipczec po chwili. bylibyście w stanie mi pomóc zdiagnozować co to może być? |
|
|
|
|
Qszysiek
Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2001
Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 201 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 08-04-2013, 20:39
|
|
|
Przy parowniku lub przy listwie wtrysków z gazu ( albo jeszcze gdzieś) powinien być czujnik ciśnienia gazu, on może stwierdzać że nie ma gazu, albo zapchane filtry. Ja podjechałbym z tym do gazowników żeby podpięli się do instalacji z gazu i sprawdzili co nie halo. |
_________________ bye bye Moondust silver...
Moja Puma |
|
|
|
|
zelpenek
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 04 Kwi 2013 Posty: 9 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 08-04-2013, 20:44
|
|
|
Wielkie dzieki za szybką odpowiedz, orientujesz sie może jaki to może być koszt przeczyszczenia tych filtrów gdyby się to to okazało?:) |
|
|
|
|
Qszysiek
Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2001
Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 201 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 08-04-2013, 20:49
|
|
|
Ja jakiś czas temu za wymianę 2 filtrów (fazy lotnej i fazy ciekłej albo jakoś tak) i regulację zapłaciłem 70 zł jak dobrze pamiętam. Pewnie cena zależy od gazownika. |
_________________ bye bye Moondust silver...
Moja Puma |
|
|
|
|
zelpenek
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 04 Kwi 2013 Posty: 9 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 08-04-2013, 20:51
|
|
|
ok, dzieki;). podjade na dniach |
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 10-04-2013, 08:24
|
|
|
U mnie takie pipczenie oznacza, to że trzeba udać się na okresowy przegląd instalacji po przejechaniu 10.000km. |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
|
|
|
|
deejay [Usunięty]
|
Wysłany: 10-04-2013, 16:49
|
|
|
IMO w tym przypadku pikanie oznacza nic innego jak powrót na benzynę spowodowany zbyt małym ciśnieniem na listwie wtryskiwaczy gazowych. (w innych przypadkach pikanie może być ustawione przy poziomie rezerwy gazu co jest raczej strasznie denerwujące).
Sprawdź szczelność przewodów gazowych między reduktorem-filtrem fazy lotnej-listwą wtryskiwaczy - i map sensorem. Może być gdzieś nieszczelność i w takim przypadku po odpaleniu otworzą się elektrozawory gazowe - nabije ciśnienie w przewody - ale zanim przejdzie na gaz i wtryskiwacze gazowe zaczną pracować wyskoczy mu błąd ciśnienia.
trojan6, pierwsze słyszę o takiej opcji skąd niby komputer gazowy ma wiedzieć ile przejechałeś km?? |
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 10-04-2013, 21:48
|
|
|
deejay, a widzisz Mój wie. Pikanie było na zasadzie: odpalenie, przejście na gaz, kilka piknięć i jedziemy dalej. Pikanie jak się gaz skończy jest inne. |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
|
|
|
|
deejay [Usunięty]
|
Wysłany: 10-04-2013, 21:54
|
|
|
STAG4 "JASNOWIDZ" jakaś limitowana wersja była? |
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
|
|
|
|
deejay [Usunięty]
|
Wysłany: 10-04-2013, 22:03
|
|
|
haha ok STAG3 PLUS "JASNOWIDZ"
PS. NA stronie AC nie ma takiego sterownika |
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 10-04-2013, 22:08
|
|
|
To jest ze strony LPG TECH. Ostatnio jak byłem na spocie Volvo poznałem magika, który projektuje, testuje itp. instalacje dla tej firmy, więc teraz bym już STAGa nie zakładał. |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
|
|
|
|
zygiboos
Obecnie: ST220 i Cougar
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013 Posty: 401 Skąd: skądinąd
|
Wysłany: 11-04-2013, 01:09
|
|
|
Wiem że nie powinienem, ale się wypowiem STAG 4 naprawde ma zaprogramowane piszczenie jak się zbliża termin przeglądu.
Ale dzieje się to zaraz po wyłączeniu silnika i brzmi prawie identycznie jak brak gazu (tylko chyba ostatni pisk dłuższy). Piszczenie podczas jazdy to błąd i w zależności od ilości piknięć można mniej-więcej dojść jaki (jest to w instrukcji)
APOKALIPSA |
_________________
Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6 |
|
|
|
|
deejay [Usunięty]
|
Wysłany: 11-04-2013, 17:03
|
|
|
zygiboos, dlaczego nie powinieneś? Jeżeli masz coś do powiedzenia to jak najbardziej
Po części muszę zwrócić honor trojanowi, gdyż faktycznie w nowszych STAG'ach można włączyć opcję przypomnienia o przeglądzie (2 sygnały krótkie, jeden długi po wyłączeniu stacyjki) ale czy to przypomnienie jest adekwatne do przejechania 10000km?? NIE DO KOŃCA.
(tu się spierałem z trojanem gdyż nie ma żadnego sygnału z licznika, czy kompa sczytującego przebieg samochodu)
Jest to "czasówka" z przelicznikiem (standardowo) 1h pracy silnika to przejechane 50km |
|
|
|
|
|