Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
25-12-2006, 23:45
GAZ
Autor Wiadomość
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 16-03-2013, 08:22   

Pover, bzdura, czy Ty w ogóle czytałeś co jest napisane wyżej??? jeżeli komp nie ma info o innej oktanowości paliwa to skąd ma wiedzieć że ma opóźnić zapłon? co do tych 100 oktanów pozwole zacytowac sobie z wiki "Liczba oktanowa LPG wynosi 90-120, choć do oceny właściwości antystukowych tego paliwa stosuje się częściej liczbę metanową, która dla LPG stosowanego do napędu samochodów mieści się w granicach 60-80." dodatkowo lpg ma niższą wartość opałową i dlatego auto wiecej pali gazu.
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
zelpenek 

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 04 Kwi 2013
Posty: 9
Skąd: Lublin
Wysłany: 08-04-2013, 20:24   

Witam,

Otóż mam taki problem podczas przełączania sie benzyny na gaz, często kontrolka od gazu zaczyna "pipczec"-tak jak przy pustym baku. Poprzedni właściciel powiedział mi, że trzeba wyłączyć samochód na 1 min i będzie działać, tak tez było do tej pory.Jednak ostatnio coś mi szwankuje ten gaz,i mimo wyłączenia samochodu nieraz zaczyna pipczec po chwili. bylibyście w stanie mi pomóc zdiagnozować co to może być?
 
 
Qszysiek 


Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2001
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 201
Skąd: Katowice
Wysłany: 08-04-2013, 20:39   

Przy parowniku lub przy listwie wtrysków z gazu ( albo jeszcze gdzieś) powinien być czujnik ciśnienia gazu, on może stwierdzać że nie ma gazu, albo zapchane filtry. Ja podjechałbym z tym do gazowników żeby podpięli się do instalacji z gazu i sprawdzili co nie halo.
_________________
bye bye Moondust silver... :)


Moja Puma
 
 
zelpenek 

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 04 Kwi 2013
Posty: 9
Skąd: Lublin
Wysłany: 08-04-2013, 20:44   

Wielkie dzieki za szybką odpowiedz, orientujesz sie może jaki to może być koszt przeczyszczenia tych filtrów gdyby się to to okazało?:)
 
 
Qszysiek 


Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2001
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 201
Skąd: Katowice
Wysłany: 08-04-2013, 20:49   

Ja jakiś czas temu za wymianę 2 filtrów (fazy lotnej i fazy ciekłej albo jakoś tak) i regulację zapłaciłem 70 zł jak dobrze pamiętam. Pewnie cena zależy od gazownika.
_________________
bye bye Moondust silver... :)


Moja Puma
 
 
zelpenek 

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 04 Kwi 2013
Posty: 9
Skąd: Lublin
Wysłany: 08-04-2013, 20:51   

ok, dzieki;). podjade na dniach
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 10-04-2013, 08:24   

U mnie takie pipczenie oznacza, to że trzeba udać się na okresowy przegląd instalacji po przejechaniu 10.000km.
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
deejay
[Usunięty]

Wysłany: 10-04-2013, 16:49   

IMO w tym przypadku pikanie oznacza nic innego jak powrót na benzynę spowodowany zbyt małym ciśnieniem na listwie wtryskiwaczy gazowych. (w innych przypadkach pikanie może być ustawione przy poziomie rezerwy gazu co jest raczej strasznie denerwujące).

Sprawdź szczelność przewodów gazowych między reduktorem-filtrem fazy lotnej-listwą wtryskiwaczy - i map sensorem. Może być gdzieś nieszczelność i w takim przypadku po odpaleniu otworzą się elektrozawory gazowe - nabije ciśnienie w przewody - ale zanim przejdzie na gaz i wtryskiwacze gazowe zaczną pracować wyskoczy mu błąd ciśnienia.

trojan6, pierwsze słyszę o takiej opcji :lol: skąd niby komputer gazowy ma wiedzieć ile przejechałeś km??
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 10-04-2013, 21:48   

deejay, a widzisz ;-) Mój wie. Pikanie było na zasadzie: odpalenie, przejście na gaz, kilka piknięć i jedziemy dalej. Pikanie jak się gaz skończy jest inne.
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
deejay
[Usunięty]

Wysłany: 10-04-2013, 21:54   

STAG4 "JASNOWIDZ" jakaś limitowana wersja była? :)
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 10-04-2013, 22:00   

Nie wiem czy jakaś limitowana wersja była STAGa 4, bo mam STAG 3 PLUS


http://www.lpgtech.pl/lpgtech-gasdroid-0-0-2 :P
Ale jeszcze nie testowałem...
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
Ostatnio zmieniony przez trojan6 10-04-2013, 22:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
deejay
[Usunięty]

Wysłany: 10-04-2013, 22:03   

haha ok STAG3 PLUS "JASNOWIDZ"

PS. NA stronie AC nie ma takiego sterownika
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 10-04-2013, 22:08   

To jest ze strony LPG TECH. Ostatnio jak byłem na spocie Volvo poznałem magika, który projektuje, testuje itp. instalacje dla tej firmy, więc teraz bym już STAGa nie zakładał.
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
zygiboos 
Obecnie: ST220 i Cougar


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 401
Skąd: skądinąd
Wysłany: 11-04-2013, 01:09   

Wiem że nie powinienem, ale się wypowiem :) STAG 4 naprawde ma zaprogramowane piszczenie jak się zbliża termin przeglądu.

Ale dzieje się to zaraz po wyłączeniu silnika i brzmi prawie identycznie jak brak gazu (tylko chyba ostatni pisk dłuższy). Piszczenie podczas jazdy to błąd i w zależności od ilości piknięć można mniej-więcej dojść jaki (jest to w instrukcji)

APOKALIPSA :wink:
_________________

Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6
 
 
deejay
[Usunięty]

Wysłany: 11-04-2013, 17:03   

zygiboos, dlaczego nie powinieneś? :) Jeżeli masz coś do powiedzenia to jak najbardziej :)

Po części muszę zwrócić honor trojanowi, gdyż faktycznie w nowszych STAG'ach można włączyć opcję przypomnienia o przeglądzie (2 sygnały krótkie, jeden długi po wyłączeniu stacyjki) ale czy to przypomnienie jest adekwatne do przejechania 10000km?? NIE DO KOŃCA.
(tu się spierałem z trojanem gdyż nie ma żadnego sygnału z licznika, czy kompa sczytującego przebieg samochodu)
Jest to "czasówka" z przelicznikiem (standardowo) 1h pracy silnika to przejechane 50km
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo