Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
25-12-2006, 23:45
GAZ
Autor Wiadomość
mc91 

Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 105
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 21-08-2009, 14:04   

Zgadza się. A w Pumie te podkładki to płytki zaworowe. Z tego co widzę na Allegro to nie są takie drogie. W tych najdroższych zestawach jest po kilkaset sztuk.
 
 
wojteks 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 336
Skąd: Łódź
Wysłany: 19-10-2009, 09:21   

Witam
Szybka relacja po zamontowaniu gazu. W prawdzie nie zrobiłem jeszcze milionów km na instalacji ale jeżdżę teraz do pracy 57 km w jedną stronę i dla tego zdecydowałem się na gaz. Instalacja to BRC sequent24 z lubryfikatorem. Póki co jestem wręcz zaskoczony. Rzeczywiście nie czuć spadku mocy, spalanie przy mojej powiedziałbym nawet bardzo dynamicznej jeździe (głównie trasa + trochę miasta) 9 - 10 l/100km. Silnik pracuje równo i cicho. Czasami mam wręcz takie głupie uczucie że jeździ lepiej na gazie niż na benzynie hehe. Za jakiś czas napiszę jak się zachowuję samochód po większym przebiegu. Póki co polecam.
 
 
 
Jackiller
[Usunięty]

Wysłany: 22-11-2009, 22:02   

Jak wygląda sprawa z kołem zapasowym w Pumie. Jak doczytałem - jest podwieszane... tak ?
Jaka tam wchodzi butla ??
 
 
Pati 
Ultimate Green


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączyła: 19 Mar 2008
Posty: 1048
Skąd: Pruszków
Wysłany: 22-11-2009, 22:26   

Ja mam u siebie butle w kole o średnicy 565mm ,wysokość 180mm ,pojemność 34 L
_________________
Fordmaniaczka ;)
były:Fiesta, Escort,Mondeo,PUMCIA, Explorer, Cougar,Kuga .Jest Mustang
 
 
 
bania 
MeganeII diesel(ble)


Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 384
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 22-11-2009, 23:09   

ja mam zwykły zbiornik który niestety zajmuje prawie pół bagażnika o pojemności 40l
_________________
obecnie Megane II diesel(ble)
 
 
domin 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 93
Skąd: Chełm/Lublin
Wysłany: 22-11-2009, 23:54   

tak, jest podwieszane i tam właśnie mam butle w którą wchodzi 39-40l gazu, nie pamiętam jaką pojemność ma wpisaną w papierach..
 
 
 
Jackiller
[Usunięty]

Wysłany: 23-11-2009, 22:26   

Oki dzięki za info. Rozmawiałem dzisiaj z "moimi" gazownikami. Powiedzieli że IV generacja nie pitoli silników jak to piszą mówią. Oczywiście pojedyncze przypadki się zdarzają w każdej marce, co mnie przekonało ze jak już znajdę pumę to na bank będzie w LPG (jakiejś rasowej). Ale biorąc poprawkę na zdanie "gazownika" będę na wszelki wypadek szukał 1.7 by nie naciąc sie na jakiś FAULT z 1.6 +LPG
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-11-2009, 17:10   

Jackiller, akurat jeśli chodzi o gaz w 1.7 i 1.6 to akurat 1.7 bardziej nie lubi gazu (jeśli można bardziej, bo oba te silniki tak samo nie lubią gazowania). 1.6 to znana jednostka, a 1.7 występował tylko w Pumie - jeśli dodam specyfikę wykonania tego silnika, to możesz sobie wyobrazić co "czuje" taki silnik na gazie...



PS. pomijam tu moje zdanie na temat gazu w samochodach z takimi silnikami....
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Jackiller
[Usunięty]

Wysłany: 24-11-2009, 20:21   

Opoya... z całym szacunkiem, co to znaczy z "takimi silnikami"... a co to za znowu super wynalazek...
W Accordzie 2006 z VTECiem (który chyba jest jedną z nowszych konstrukcji, silnik K24A8) Dnia 04.03.2008 odebrałem od barciaka auto sprowadzone z US a 5.04.2008 miałem założony BRC sequent. Nie wiem nawet ile pali Honda na benzynie i nie obchodzi mnie to. Nie ma co mnie przekonywać że się nie da, aczkolwiek jako już kilkuletni forumowicz z bratniego klubu focusa (miałem TDCI) wiem, że silniki ZETEC różnie reagują na gaz. Może dlatego że ludziskom szkoda na dobre instalacje.
Trzeba założyć instalkę z lubryfikatorem przede wszystkim, zwłaszcza do ZETECA gdzie te gniazda zaworów - ponoć ceramiczne nie dają rady. Owszem - ktoś powie... gów...o daje ten lubryfikator (już taka opinię słyszałem od dwóch mechaników, nie gazowników) to ja zawsze odpowiadam a skąd taka opinia ?? to on mi mówi bo juz robiłem rozpierd... silniki z lubryfikatorem... a ja zawsze pytam: a czy więcej robiłeś silników zatartych LPG z lubryfikatorem czy bez lubryfikatora... czy moze najwięcej jednak tych wogóle bez LPG co ??!! 2x gęba zamknięta.
Ja, jako pracownik Politechniki Warszawskiej wiem jedno. W swojej pracy zawodowej jak chcę wygłosić jakieś tezy to musze je później udowodnić. A jedynym wiarygodnym dowodem na szkodliwe działanie gazu na silnik jest:
1) zestawienie 3 x po 3 samochody (bena, lpg, lpg+lubr) a po 3 żeby wyeliminować czynnik losowy.
2) dokonanie pomiarów wymiarów startowych odpowiednich elementów silnika
3) test polegający na zrobieniu 100.000km ale tak, aby ZAWSZE samochody jeździły jeden za drugim - gęsiego... czyli w takich samych warunkach.
4) po 100.000 pomiary zużycia

I to jest BADANIE i WIARYGODNY TEST. Czy ktoś taki test przeprowadził?? nie :!: :!: :!: ... a wiesz dlaczego, bo lobby benzynowe jest silniejsze niż lobby pana Gudzowatego i wiedzą, że to by była dla nich klęska. A niech się jakaś tragedia z LPG wydarzy... łooomatko... A ja znowu byłem świadkiem jak na złom w Pruszkowie przywieźli powypadkowy wrak Voyagera spalony doszczętnie... butla cała,l gaz w środku był jak się okazało. Kilka opinii w internecie, czy w auto świecie gdzie rządzi pieniądz i zawsze testy wygrywa Skoda Octavia nawet jak nie bierze w nich udziału bo ma największy bagażnik w klasie, nie będzie dla mnie wykładnikiem, choć biorę je pod uwagę.

Lubryfikator to jedno a drugie to przysłowiowa polska chciwość. Co z tego że jest taniej... JA CHCE JESZCZE TANIEJ... przykręć no panie kureczek albo przeprogramuj żeby jeszcze mniej palił... gazownik - jak klient każe tak ja łażę. A później płacz i lament że silnik popłynął. Od zawsze jest wiadomym, że jak jest zbyt uboga mieszanka to wyższa temperatura i jest pozamiatane. W dizlach to samo... dmuchniesz turbiną a nie podlejesz paliwa - tłoki popłyną prędzej czy później. Mi gazownik powiedział, jak narzekałem że pali mi 15l... Jacek - ja moge ci ustawic wszystko, ale teraz masz tak jak powinno być, chcesz, to ci ustawię ale cyrograf podpisz że na własną prośbę.

Co do opinii internautów - inaczej jest z dizlami, tam, zwłaszcza na forach forda i innych marek z systemami Common Rail jest masa osób z problemami. Znajomi z serwisów forda czy Toyoty pisza że 90% - kumasz 90% zysków mają z dizli... i to jest wiarygodna opinia czyt opinie bo to są opinie masowe.

Sorka że się rozpisałem... ale wątek o LPG jest, więc o dizlach koniec ;)
Nie ma co mnie przekonywać że nie jestem wielbłądem ;)

Firma która mi zakładała gaz zakłada je w serwisie do Lexusów (nie powiem w którym serwisie) ale ida one jako fabryczne LPG (choc jak zadzwonisz do tego serwisu do powiedza że takowych nie ma). Poza tym salony oferują auta z LPG chyba nawet Volvo choć nie potwierdziłem tego.

Pozdrawiam J
 
 
lewadzki
[Usunięty]

Wysłany: 25-11-2009, 11:08   

ufff ale sie rozpisales, dawno nie czytalem calego tak dlugiego watku :P

a teraz do rzeczy, jaka jest roznica ceny instalacji Lpg a instalacji lpg z lubryfikatorem??
 
 
Jackiller
[Usunięty]

Wysłany: 25-11-2009, 11:26   

Ten mój gazownik powiedział że do każdego auta Włosi - firma BRC mają specyfikację czy takowy jest potrzebny. Do focusa jest - że tak
Do mojej hanki - tak, do Toyoty 4runner 4.0V6 - tak. Passat 2.3 5cyl kumpla-nie pamiętam... itd.
Rożnica w cenie jest jakas śmieszna 250 zł. Cały ten lubryfikator to po prostu plastikowy pojemniczek 0.5l ze śrubką do którego wlewa sie środek o nazwie FlashLube. Jest on zasysany przez podciśnienie, ale ta śrubką nalezy to wyregulować tak aby było 12-13 kropli na minutę i tyle. 0.5l - starcza na jakieś 2-2.5kkm albo i więcej bo ja pojechałem do chorwacji gdzie zrobilem w sumie 3700km i jak wróciłem to bylo.
Rożnica cenowa żadna... niektórzy mają juz to w cenie. Czy coś daje... nie wiem ale j.w nie stać mnie na test. Jak bym trafił w totka to może bym się w to zabawił.

Jedno jest pewne... przy aucie które waży 1650kg ma 166KM i silnik 2.4, spalanie gazu na poziomie 9.5-9.8 litra w trasie uczyniło że transport na wakacje kosztował mnie przy 3700km (średnia z jazdami na miejscu wyszła 10.5 LPG, średnia cena gazu w PL 1.90 było w EU, CRO 2.5... więc średnio 2.25) paliwo kosztowało mnie 870 zł
na benzynie (niech spali mniej - 10l średnio, przy średniej cenie :!: 4.90 :!: - tak tak tam ponad 1E grubo) 1800zł - a to robi duuużą różnicę tak nagle do wakacji dołozyć kafla.

Inna sprawa że mam zbiornik 70l na benę a tylko 44 na Gaz... ale
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-11-2009, 00:38   

Jackiller, z całym szacunkiem - nie będę się rozpisywać jak Ty, bo jakakolwiek dyskusja ze zwolennikami gazu mija się z celem. Rozbierz silnik 1.7 i jakiś inny sprzed 20 lat (technologicznie, nie chodzi o datę produkcji) i zobacz jaka jest różnica.
Podam tylko jaki przykład trochę inny silnik - 2.5 V6 Mondeo - i jego "reakcję" na gaz, a właściwie efekty założenia gazu, czyli stopiony tłok... Oczywiście zaraz napiszesz, że to wina złego montażu, ale dla mnie, efekt mówi sam za siebie.

Z mojej strony koniec tematu, kilkakrotnie wdawałam sie w dyskusję na temat gazu i nie zamierzam ponownie, bo jak dotąd żadne argumenty nie docierały do drugiej strony...

PS. mój poprzedni post miał zwrócić uwagę, że 1.7 jest bardziej wrażliwy na montaż gazu niż 1.6 i jeśli to zauważyłeś, a nie tylko moją opinię o gazie, to najważniejsze...
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
bania 
MeganeII diesel(ble)


Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 384
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 26-11-2009, 19:15   

swoją puma przejechalem na gazie 70 000 km a poprzedni włąściciel przede mną jeździł jeszcze dwa lata na gazie. jak do tej pory nie zauważyłem poważnych problemów a jest to prosta instalacja a nie wtrysk. może mam szczęście, może gaz nie szkodzi silnikowi, nie wiem bo się na tym nie znam. mi zależy na oszczędności i jestem wdzięczny mojej pumie zę jeszcze mnie nie zawiodła. a propos ford montuje fabrycznie instalację w nowej fiescie co prawda 1.4 ale jednak....
_________________
obecnie Megane II diesel(ble)
 
 
Zahariash
[Usunięty]

Wysłany: 28-11-2009, 18:28   

Proszę mnie nie linczować, ale dla mnie gaz w Pumie to wyrachowana profanacja. Do oszczędnej jazdy kupcie sobie Tico a Puma ma dawać radość z jazdy i czasami zaskoczyć na światłach. To tak jak byście trzymali w domu piękną kobietę, ale nie pójdziecie z nią do łóżka, bo wiecie że się nie sprawdzi.
 
 
justynka5000 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączyła: 22 Maj 2009
Posty: 372
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 28-11-2009, 18:40   

Zahariash idealnie to ująłeś mam takie samo zdanie gazu w pumie podobnie jak co do innych "sportowych fur na gaz"
_________________
Moja Pumcia http://www.polskajazda.pl...Ford/Puma/59736
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo