Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
kody błędów
Autor Wiadomość
toxic 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 30
Skąd: Harbutowice
Wysłany: 13-01-2014, 19:37   kody błędów

To jest log z forscan, i w sumie poradziłem sobie z większością usterek tylko pierwszego i ostatniego błędu nie umiem zlokalizować może jakieś pomysły co mogło paść.



===DTC P0135===
Kod: P0135 - Usterka w obwodzie elementu grzejnego HO2SHTR11.

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Usterka w obwodzie elementu grzejnego HO2SHTR11.

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

Zwarcie obwodu nagrzewnicy (elementu grzejnego) z VBATT.

Zwarcie z masą

Przerwa w obwodzie

===END DTC P0135===

===DTC P1131===
Kod: P1131 - HO2S11 nie zmienia stanu, sonda sygnalizuje ubogą mieszankę.

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

HO2S11 nie przełącza w sposób prawidłowy. Czujnik wskazujeubogą mieszankę.

Nieszczelności w kolektorze wydechowym, przez które możedostawać się dodatkowe powietrze.

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

(Zbyt) niskie ciśnienie paliwa.

Nieszczelność kolektora.

Usterka w obwodzie elementu grzejnego HO2SHTR11.

===END DTC P1131===

===DTC P0135-C===
Kod: P0135 - Usterka w obwodzie elementu grzejnego HO2SHTR11.

Status:
- Potwierdzony - usterka jest potwierdzona

Moduł: Diagnostyka pokładowa II

Szczegóły kodów usterek

Usterka w obwodzie elementu grzejnego HO2SHTR11.

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

Zwarcie obwodu nagrzewnicy (elementu grzejnego) z VBATT.

Zwarcie z masą

Przerwa w obwodzie

===END DTC P0135-C===

===DTC P1131-C===
Kod: P1131 - HO2S11 nie zmienia stanu, sonda sygnalizuje ubogą mieszankę.

Status:
- Potwierdzony - usterka jest potwierdzona

Moduł: Diagnostyka pokładowa II

Szczegóły kodów usterek

HO2S11 nie przełącza w sposób prawidłowy. Czujnik wskazujeubogą mieszankę.

Nieszczelności w kolektorze wydechowym, przez które możedostawać się dodatkowe powietrze.

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

(Zbyt) niskie ciśnienie paliwa.

Nieszczelność kolektora.

Usterka w obwodzie elementu grzejnego HO2SHTR11.

===END DTC P1131-C===

===DTC C1155===
Kod: C1155 - Uszkodzenie obwodu wejciowego czujnika prdkoci lewego przedniego, koa

Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS

Szczegóły kodów usterek

Uszkodzenie obwodu wejciowego czujnika prdkoci lewego przedniego, koa

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

Czujnik

Zwarcie

Przerwa w obwodzie

Czujnik by_ wcze_niej od__czony.

Uszkodzone lub zabrudzone złącze

===END DTC C1155===

===DTC C1967===
Kod: C1967 - Obwód RDO zwarty do masy.

Moduł: Hybrydowy elektroniczny zestaw wskaźników

Szczegóły kodów usterek

Obwód RDO zwarty do masy.

W pojazdach z silnikiem benzynowym RDO jest używany do zablokowania kodów usterek, które mogłyby spowodować zaświecenie się MIL w wyniku przerywania zapłonu spowodowanego zassaniem powietrza.

===END DTC C1967===
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 13-01-2014, 20:36   

Pierwszy błąd oznacza nieprawidłowość w działaniu wewnętrznej grzałki sondy Lambda. Masz auto z 2000 roku więc możesz mieć już silnik MHB z dwoma sondami. Zasilanie grzałki możesz sprawdzić podpinając się pod złączkę elektryczną sondy, idą do niej 4 przewody, dwa białe, szary i czarny. Białe oznaczają zasilanie grzałki. Generalnie sonda Lambda działa dopiero po osiągnięciu kilkuset stopni *C stąd przy uruchamianiu zimnego silnika przez pierwsze kilka minut uruchamiana jest grzałka. Podepnij się pod te dwa białe przewody i sprawdź czy po uruchomieniu pojawia się tam napięcie. Jeśli tak to niestety Lambda jest walnięta, jeśli nie - przyczyny szukaj w układzie elektrycznym.
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14-01-2014, 07:10   

Dukes, przecież nas sondzie ma się pojawiać napięcie, nie ważne czy grzałka sprawna czy nie, grzalke sprawdza się mierząc czy na białych przewodach jest przejście prądu
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 14-01-2014, 09:41   

No przecież tak też napisałem, jeśli te napięcie się pojawia na białych przewodach, a dalej wywala błąd grzałki to chyba logiczne, że sonda nie grzeje i zapewne jest walnięta.
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14-01-2014, 10:01   

Dukes, :D przepraszam za zle odczytanie tego co napisales
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo