Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
25-12-2006, 16:59
Hamulce
Autor Wiadomość
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25-04-2013, 08:11   

i z takim zestawem spokoj na wiele lat, w kazdym swoim fordzie w ktorym z tylu cos niedomaga robie taki zabieg. Nie warto oszczedzac na wymiane pojedynczych elementow.
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
rapart 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 29 Sty 2013
Posty: 218
Skąd: Gdynia
Wysłany: 03-06-2013, 21:29   

Pytanie mam, może ktoś już to przerabiał: czy do Pumy można włożyć większe zaciski z przodu? Może rozstaw na jarzmie pasuje od większych, najlepiej 2-tłoczkowych, braci? Dzisiaj po prawie 2 tygodniach usiadłem za sterami Pumy, wcześniej jeździłem moim autem na "EVO kicie" i się dosłownie załamałem...
_________________
jest: Ford Puma 1.7 VCT 97' - 125 KM
jest: Mazda MX-6 2,5 V6 92' - 168 KM
był: Mitsubishi Colt 2.0 DOHC 92' - 150 KM
 
 
deejay
[Usunięty]

Wysłany: 03-06-2013, 21:41   

podejdą z fiesty ST, poszukaj na forum, temat poruszany i zrealizowany przez parę osób, do tego tarcze 278mm
 
 
rapart 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 29 Sty 2013
Posty: 218
Skąd: Gdynia
Wysłany: 03-06-2013, 21:53   

Dzięki wielkie, już szukam ;)
_________________
jest: Ford Puma 1.7 VCT 97' - 125 KM
jest: Mazda MX-6 2,5 V6 92' - 168 KM
był: Mitsubishi Colt 2.0 DOHC 92' - 150 KM
 
 
Tast 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1029
Skąd: Pruszcz Gd. / Londyn
Wysłany: 03-06-2013, 22:03   

Ja mam założone hamulce właśnie z Fiesty ST (278 mm). To prosta przekładka typu plug&play. Nie trzeba rozwiercać otworów pod zacisk w zwrotnicach i nie ma problemu z założeniem oryginalnych alufelg 15" (wiatraków).

Można też założyć zaciski od mondeo (300 mm), ale trzeba rozwiercać otwory w zwrotnicach i będzie za mało miejsca na felgę 15".

Masz Pumę z 1997 roku, więc tarcze z przodu masz 239 mm, w tym przypadku możesz też zmienić hamulce na te z Pumy po lifcie, czyli 258 mm.
Ostatnio zmieniony przez Tast 04-06-2013, 10:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 03-06-2013, 22:29   

A ja szukam od roku jarzma od takiej fiesty i lipa nie mogę dostać. Może ktoś pomoże, ma dojście do auto szrotu. :roll:
_________________

 
 
 
slawek535 
RBR+g27+TV51"


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 740
Skąd: koniaków
Wysłany: 03-06-2013, 22:36   

rafalski69, nie tylko ty :(
_________________
“Prawdziwego mistrza poznaje się po tym, że wygrywa jadąc najwolniej jak to jest możliwe”
 
 
 
rapart 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 29 Sty 2013
Posty: 218
Skąd: Gdynia
Wysłany: 04-06-2013, 08:01   

Tast, uprzejmie dziękuję za wyczerpującą odpowiedź - teraz już wszystko jasne. Chociaż... upewnię się tylko - ST 6gen? 2002 w górę?
 
 
deejay
[Usunięty]

Wysłany: 04-06-2013, 08:23   

tak
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 02-10-2013, 22:54   

Co myślicie o takim zestawie do Pumy
http://allegro.pl/show_item.php?item=3529651240

Ewentualnie co innego, w podobnej kasie, żeby mega nie pyliło?

Jam mam pumę z tarczami 240mm, to mogę plug&play zmienić np. na http://allegro.pl/tarcze-...3554253337.html
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 04-10-2013, 09:39   

Tak plug&play może nie podejść, tzn. chyba nie obejdzie się bez wymiany jarzma i zacisku bo klocki z wersji 239 mm nie pasują do 258 mm i odwrotnie. Co do zestawu TRW, ja generalnie nie narzekam na firmę, robią dużo części na pierwszy montaż i jakościowo zdają się być konkretni.
 
 
benne 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Amparo Blue
Dołączył: 08 Sty 2013
Posty: 12
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 15-12-2013, 10:43   

koledzy mam zonka z hamulcami. W czym rzecz, jak ją kupiłem miałem hamulce, że jak nadusiłem pedał lekko, jak piórkiem można było wylecieć przez szybę. Po jakimś czasie patrze tarcze popękane. kupiłem nowe tarcze trw, klocki trw, przy okazji wymieniłem płyn rozebrałem zaciski (włącznie z tłoczkami), poczyściłem poskładałem. i pomału docieranie. 1000 km zrobione hamulce drewniane, w między czasie odkleiła się okładzina w tylnym bębnie. Bębny nowe lpr, szczęki ferrodo, sprężynki, samoregulatory, zrobione już z 500km łącznie z przodem1,5k zmieniłem klocki na ate efekt bez docierania super, 50 km się nacieszyłem. Znów już na tych klockach zrobiłem ok tysiąca to samo hamulec drewniany, są momenty jak kilka razy pohamuję gwałtownie ze jest już ok, hamuje jak szatan przy duszeniu z siłą piórka. Wchodzę do sklepu ruszam, jadę drewniany. Nie jest twardy i sztywny, wszystko jest jak powinno być, nie zapada się, niby działa ale jest to jego 50%. Pohamuje trochę gwałtowniej abs po brzęczy i już jest efekt dobry do czasu aż postoi.

[ Dodano: 12-03-2014, 20:11 ]
zrobione dziękuję wszystkim za podpowiedzi
 
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13-03-2014, 09:59   

A co było?
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
Hadzi
[Usunięty]

Wysłany: 13-03-2014, 20:35   

Pompa/wspomaganie siada?
 
 
Beliar 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 57
Skąd: Białogard
Wysłany: 22-04-2014, 21:26   

żeby nie powielac tematu hamulców napisze o moim problemie..
otoż ciągle mam zabrudzone felgi(pewnie wina nie oryginalnych klocków)
Lewe kolo jest bardziej osadzone od prawego. Do tego po 5-10km piszcza mi hamulce jezeli mam proste kola, natomiast skrecone juz nie.. dodatkowo mam więcej zużyte po prawej stronie.

Niewiem czego to jest wina..nie zrwocilem uwagi kupujac auto ale wedlug mnie bylo bite i chyba mam wachacz krzywy stad mozliwe ze jest tak a nie inaczej.. odleglosc(szczelina) miedzy kolem a blotnikiem zakrywajacym zbiorniczek plynu do spryskiwaczy jest inna w prownaniu po stronie kierowcy.. Niewiem juz co robic. Wlozylem w swoje auto 2tys i ciagle cos wychodzi.
Ostatnio zmieniony przez Opoya 22-04-2014, 23:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo