Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Puma straciła na mocy
Autor Wiadomość
valdermus 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 114
Skąd: Katowice
Wysłany: 05-03-2014, 19:52   Puma straciła na mocy

Witam, od jakiegoś miesiąca moje auto straciło na mocy i stało się minimalnie głośniejsze przy przyspieszaniu. Puma tak jakby zamula, nie mówię tutaj o kolosalnej stracie mocie ale można ją bardzo dobrze odczuć :mad: i do tego gdy przyspieszam autko jest trochę głośniejsze.

Miałem do wymiany sprzęgło i wysprzęglik, myślałem że po tej wymianie wszystko będzie okej ale nadal nie ma tej mocy/przyspieszenia.

Jak myślicie co to może być ? Słyszałem że może być to przepływomierz ?
 
 
Pietia 
Umća Pumcia :D


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 548
Skąd: Siewierz
Wysłany: 05-03-2014, 20:20   

valdermus, sprawdzałeś na komputerze ?
_________________
Nie moc silnika a technika zrobi z ciebie zawodnika :)
 
 
 
valdermus 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 114
Skąd: Katowice
Wysłany: 05-03-2014, 20:24   

nie sprawdzalem ;/ dopiero bede mial kase w piatek i wtedy chce jechac do mechanika pod komputer ;) Czyli nie czyscic przeplywomierza tylko jechac pod komputer ? Ile takie cos kosztuje ?
 
 
Pietia 
Umća Pumcia :D


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 548
Skąd: Siewierz
Wysłany: 05-03-2014, 21:12   

zależy +/- 50 zł :) może też być to sonda :) podepnij pod komputer i wszystko wyjdzie :)
_________________
Nie moc silnika a technika zrobi z ciebie zawodnika :)
 
 
 
cobraswiecie 
CSW Kuj-Pom


Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 1318
Skąd: Świecie n/W
Wysłany: 06-03-2014, 10:56   

Kup denaturat i pędzelek i przeczyść przepływkę.
_________________
Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami...
Moja Pumka:
http://www.polskajazda.pl...Ford/Puma/74364
 
 
valdermus 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 114
Skąd: Katowice
Wysłany: 08-03-2014, 13:38   

Przeczyściłem przepływkę i zero poprawy, tego sie obawiałem ;/. W następnym tygodniu podjadę do mechanika i dam mu autko do diagnozy :)
 
 
Pietia 
Umća Pumcia :D


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 548
Skąd: Siewierz
Wysłany: 08-03-2014, 14:19   

valdermus, podjedz w przyszlym tygodniu do nas na spot :) jesteś z Katowic a będziemy mieć kabel więc będziesz mógł podpiąć sobie auto pod kompa :) i za darmo a nie że będziesz musiał płacić ;)
_________________
Nie moc silnika a technika zrobi z ciebie zawodnika :)
 
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 22-09-2014, 08:01   

Odgrzeję kotleta. Puma już wprawdzie nie jest moja, ale nadal poczuwam się dbać o nią ;-)

Nakreślę sytuację. Puma miała ciężka przygodę. Przyrąbała ostro w wysoki krawężnik. Zostało wymienione: sanki przód, sanki tył na bębnach na te z modelu nowszego, wahacz lewy, cały Mcperson na używane. Łączniki stabilizatora, półoś napędowa lewa na nowe.

Silnik na 99% nie dostał. Wskoczył tylko awaryjny wyłącznik paliwa. Wg tego co wiem nic nie było robione przy nim.

Auto stało sobie w bezruchu ok. 2 tygodni. Teraz jest sklepane, skręcone. Niestety zamula. Gdy naciśnie się na gaz, przyspiesza w miarę do setki, do 3000 obrotów. Potem jakby moc jej uciekła. Ponadto po zdjęciu nogi z gazu jest ostre szarpnięcie. Gdy wcisnę nogą najpierw sprzęgło, potem nogę z gazu - jest tak jak być powinno.

Objawy wydają się być takie jak przy wypadniętym przycisku pod pedałem sprzęgła. Sprawdzałem - siedzi jak należy. Podłączenie pod komputer wykazało błędy 1116 oraz 1650, czyli nic związanego raczej z przyspieszaniem. Świece po wykręceniu czyste. Kable zapłonowe podmieniałem - też nic.

Próbowałem podmienić sondę lambda. Niestety, nie mogę jej wykręcić. Pół obrotu, a potem jakby zapieczona (choć wymieniałem ją też całkiem niedawno). I w prawo i w lewo - nic. Boję się, żeby jej nie urwać.

Moje domysły:
- sonda lambda (ale od stania by się uszkodziła?)
- przestawiony rozrząd (było uderzenie, ale nie bezpośrednie w silnik).

Może jakieś pomysły o co może chodzić?
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 22-09-2014, 08:38   

trojan6 napisał/a:
sanki tył na bębnach

znaczy belka?

trojan6 napisał/a:
sonda lambda (ale od stania by się uszkodziła?)

nie byłoby aż tak odczuwalne
trojan6 napisał/a:
przestawiony rozrząd

ciężko by odpalał

poduszki wszystkie 3 całe?
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 22-09-2014, 09:37   

Tak, belka.
Po odpaleniu jakby trochę głośniej chodził silnik. Ale to może być moje wrażenie, bo teraz jeżdżę innym samochodem. I mam też wrażenie, że kierownica chodzi ciężko i skrzynia biegów za lekko, ale tu raczej jest okej. Tylko może wrażenia i przyzwyczajenie się do czegoś innego.
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
slawek535 
RBR+g27+TV51"


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 740
Skąd: koniaków
Wysłany: 22-09-2014, 13:52   

Ja od niedawna mam tak samo, strata mocy auto głośniejsze. i do tego wycieki oleju, prawdopodobnie skończy sie to wymiana silnika. :-(
_________________
“Prawdziwego mistrza poznaje się po tym, że wygrywa jadąc najwolniej jak to jest możliwe”
 
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 22-09-2014, 13:56   

Wycieki, a co leci?
W pumie u mnie nie ma, przynajmniej nie zauważyłem.
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
slawek535 
RBR+g27+TV51"


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 740
Skąd: koniaków
Wysłany: 22-09-2014, 14:10   

olej... od strony rozrządu prawdopodobnie, miska cała mokra. :-(
_________________
“Prawdziwego mistrza poznaje się po tym, że wygrywa jadąc najwolniej jak to jest możliwe”
 
 
 
fonfel3254 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 29
Skąd: Łącko
  Wysłany: 22-09-2014, 20:43   

Moje domysły:
- sonda lambda (ale od stania by się uszkodziła?)
- przestawiony rozrząd (było uderzenie, ale nie bezpośrednie w silnik).

Może jakieś pomysły o co może chodzić?[/quote]

miałem to samo jak urwał mi się "nowy "pasek rozrządu ...
przestawił się i(PO ZAŁOŻENIU KOLEJNEGO) gdy wciskałem gaz to był właśnie ten dziwny dzwięk niedomkniętego zaworu dolotowego i zamulone auto, było głośno ale przyśpieszenie marne.. :smile:
 
 
slawek535 
RBR+g27+TV51"


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 740
Skąd: koniaków
Wysłany: 22-09-2014, 21:35   

jak sprawdzić rozrząd? ja się za bardzo na takich sprawach nie znam.
_________________
“Prawdziwego mistrza poznaje się po tym, że wygrywa jadąc najwolniej jak to jest możliwe”
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo