Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zaślepienie odmy
Autor Wiadomość
Hurpo 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 114
Skąd: Mielec
Wysłany: 23-04-2017, 18:26   Zaślepienie odmy

Co sądzicie o zaślepieniu odmy? Chodzi oczywiście o zaślepienie otworów w kolektorze ssącym oraz zdjęciu wężyka włożonego do filtra powietrza. Jeżeli walczymy o zimne powietrze to takie rozwiązanie ma chyba jakiś sens.
 
 
Erecik 
TOP KEK


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 31
Skąd: Gubin
Wysłany: 23-04-2017, 20:24   

Ja tam bałbym się o to, co stanie się z uszczelkami pokrywy po takim zabiegu :wink:

W sumie to też dołączam się do pytania

Edit:

Robiąc tak, zamkniesz możliwość redukcji ciśnienia pod pokrywą zaworów, a że auto stare, to cylindry pewnie nie trzymiejo wszystkiego idealnie. Jak ciśnienie urośnie, to będzie szukało drogi ujścia. Najzwyczajniej wywieje ci uszczelki z pod pokrywy.
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 23-04-2017, 22:12   

Kolega Hurpo, nie chce zatkać samej odmy czyli tego małego zaworu, tylko dwa króćce w kolektorze ssącym, w które odma dmucha ciepłym powietrzem :) Po prostu odma w tym przypadku będzie dmuchać w atmosferę, a nie do kanałów dolotowych w głowicy.
 
 
Hurpo 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 114
Skąd: Mielec
Wysłany: 24-04-2017, 14:52   

Czyli rozumiem, że można, a nawet trzeba tak zrobić.
 
 
leman 
12 lat myję i reperuję

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 434
Skąd: okolice śląska
Wysłany: 24-04-2017, 18:52   

Z prymitywnej ciekawości; co ty Hurpo, chcesz zatykać?
Odpowietrzanie skrzyni korbowej to 4 króćce (2 na "dolocie", jeden pod "pokrywą", jeden na filtrze powietrza) i jeden -->zawór , połączone gumowymi wężykami. Więc co chcesz zatkać? A może tylko chcesz rozszczelnić a nie zatykać? :roll:
 
 
Hurpo 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 114
Skąd: Mielec
Wysłany: 24-04-2017, 20:43   

Chcę zatkać dwa króćce w kolektorze dolotowym oraz wyjąć wężyk łączący pokrywę zaworów z puszką filtra powietrza.

Kolektor_S_P17.jpg
Plik ściągnięto 52 raz(y) 24,53 KB

 
 
leman 
12 lat myję i reperuję

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 434
Skąd: okolice śląska
Wysłany: 25-04-2017, 18:42   

A co z zaworem z ukł. odpowietrzania? zostaje? wyciągasz? zatykasz?
Moim zdaniem, pomysł dziwaczny. Jak dla mnie jest to prokurowanie sobie problemów z którymi inni wlczą od prawie 100 lat :razz:
Można dywagować i prorokować, że skończy się to zachlapaniem olejem komory silnika, może wydmuchaniem uszczelek (jak Edit-Erecik napisał), "szlamem" w oleju, co na korku wlewu będzie widać. Dawniej do odpowietrzania skrzyni korbowej stosowano rurki, "klapki". Zawór z Pumy jest w ogromnej dziurze.
Jak dodatkowo Ty jeszcze kwestionujesz "samoadaptację", to prawie bankowo będzie falowanie na jałowych obrotach i może jakieś dodatkowe błędy bo P0171 i P0174 powinny wyskoczyć.
Po tym moim czarnym scenariuszu :razz: zastanawiło mnie, co tym działaniem chcesz osiągnąć? i jakich efektów oczekujesz?
 
 
Hurpo 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 114
Skąd: Mielec
Wysłany: 25-04-2017, 19:37   

Ech, zapomnij mi już tą samoadaptację ;)
Zawór zostaje.
Gdyby okazało się, że odma chlapie olejem to zastosuje się prosty separator.
Co do wydmuchania uszczelek to przecież skrzynia korbowa jest połączona z przestrzenią pod pokrywą zaworów więc nie będzie tam ciśnienia.
Falowanie obrotów i błędy które wymieniłeś - nie widzę związku.
Chcę osiągnąć jak najniższą temperaturę powietrza zasysanego. A dlaczego to z pewnością wiadomo.
 
 
Venom_4x4 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-04-2017, 21:03   

Jestem ciekaw jakich zysków się spodziewasz. zyskasz pewnie jakieś 0,0005 konia.
połączenie skrzyni korbowej i rozrządowej z dolotem ma na celu dopalenie par oleju i szybsze nagrzanie silnika. odpowietrzenie tych przestrzeni jest konieczne. pprzy wzroście temperatury silnika wzrasta temperatura gazów wewnątrz a z nią ciśnienie. Możesz to odpiąć od filtra powietrza i zastosować mały zewnętrzny filterek, który pewnie widziałeś, jednak cały układ musi działać. połączenie z filtrem powietrza jest po to, żeby syfu do silnika nie zaciągało.

Wiesz że zyski z obniżenia temperatury dolotu w silnikach wolnossących są niewielkie? Nikt jednak ci nie zabroni zainstalować intercoolera. ogarniesz na tym kilka koni.
Przy turbo jest to prawie konieczność, ze względu na temperaturę samej turbiny którą zasilają spaliny oraz na wzrost temperatury podczas zwiększania ciśnienia.
_________________
Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy.
 
 
leman 
12 lat myję i reperuję

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 434
Skąd: okolice śląska
Wysłany: 26-04-2017, 22:27   

Hurpo, kolejny raz(sorki!) powalasz, a podsumowanie Venom_4x4'a bezcenne :mrgreen: ,
Venom_4x4 napisał/a:
zyskasz pewnie jakieś 0,0005 konia
a jak by przeliczyć to na podkowy abo kopyta, to by wyszło pół hufnala :razz:

A poważniej;
Hurpo napisał/a:
Co do wydmuchania uszczelek to przecież skrzynia korbowa jest połączona z przestrzenią pod pokrywą zaworów
problem z vacum może nie tylko wydmuchać uszczelkę pod głowicą, ale np. uszczelniacz na wale albo będzie wywalał do góry bagnet w czasie jazdy
Hurpo napisał/a:
Gdyby okazało się, że odma chlapie olejem to zastosuje się prosty separator.
tzn. dla "pół hufnala" :razz: skropliny, wodę i świństwa z przegrzania gotów jesteś zostawić w oleju, a nie pozbyć się tego na zewnątrz ???
Hurpo napisał/a:
Falowanie obrotów i błędy które wymieniłeś - nie widzę związku.
odniosłem wrażenie, że nie do końca poznałeś zasadę działania zaworu PCV. Dość oględnie jest napisane o nim w ---> T I S , ale naprawdę fajnie jest opisany cały proces, w linku który podałem wcześniej.

Ty chcesz ten zawór wypiąć tylko z jednej strony układu? . Nikt ci nie zabroni. Tak czy siak jest to Twój wybór, a ja pozostanę przy swoim zdaniu, że ...pomysł dziwaczny :razz:
 
 
Hurpo 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 114
Skąd: Mielec
Wysłany: 27-04-2017, 15:55   

leman napisał/a:
problem z vacum może nie tylko wydmuchać uszczelkę pod głowicą, ale np. uszczelniacz na wale albo będzie wywalał do góry bagnet w czasie jazdy
Jaki problem? Przecież nie będzie tam ciśnienia bo jest wąż połączony z puszką filtra powietrza.
leman napisał/a:
skropliny, wodę i świństwa z przegrzania gotów jesteś zostawić w oleju, a nie pozbyć się tego na zewnątrz ???
No właśnie chcę się tego pozbyć, a nie wprowadzać tego do silnika zanieczyszczając po drodze filtr powietrza, przepływomierz, przepustnicę, kolektor ssący a w nim regulator wolnych obrotów i czujnik temperatury, dalej wtryskiwacze, zawory, świece, denka tłoków i komory spalania.
O.K. Zapytałem Was co o tym sądzicie i otrzymałem odpowiedź.
Zainspirowała mnie ta strona (długo się ładuje). Szczególnie polecam post z 11 oct 2015.

Zaslepka odmy_2.jpg
Plik ściągnięto 87 raz(y) 44,55 KB

 
 
Venom_4x4 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-04-2017, 19:28   

hehehe... Berkut cię zainspirował :D Facet ma pojęcie jak mało kto, więc jeżeli zaślepił odmę, to ma to ogarnięte inaczej i na pewno układ odpowietrzania działa. To co pokazujesz, to nie tyle zaślepka odmy, co podstawa pod prowadnicę trąbek. Jemu po prostu odma w tym miejscu nie była na rękę, więc ją sobie gdzieś przeniósł. Mnie zainspirował podmianą wałka i korci mnie taka zmiana. już jakiś czas temu szukałem tu, czy ktoś już tego próbował, ale jak zwykle berkut przedziera się przez "terra incognita" :D

Zacząłbyś od ustabilizowania pracy silnika. potem jakieś "proste mody" jak np przepustnica z 2.0. czy puszka fitra z FRP. Walka z odmą to takie trochę sikanie pod wiatr. U berkuta jest ITB, a nie seryjny kolek. Jeżeli uznał że zewnętrzna odma bardziej mu pasuje to sobie to tak ogarnął. A ty szukasz mocy nie tam gdzie trzeba. Jak ci przeszkadza to dawaj zewnętrzny filterek i cacy.
_________________
Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy.
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 30-04-2017, 17:46   

A zdjęcie takiej domy z dolotu powoduje smród spalin z komory silnikowej, niezbyt to przyjemne jak się stoi w korku i ma wlaczony nawiew do kabiny
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo