Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
27-12-2006, 00:58
Amortyzatory i sprężyny
Autor Wiadomość
kozii
[Usunięty]

Wysłany: 20-04-2014, 09:05   

Dzięki za opinie. Ale czy moglibyście mi napisać gdzie można dostać te AP lub KW i po ile one chodzą? ( domyślam się jedynie, że ten pierwszy ok. 2tys a drugi pewnie x2 czyli koło 4tys )
Bo TA to na allegro są po 1,4tys i 1,6. Ale chyba niczym poza ceną się nie różnią, co?
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 20-04-2014, 09:48   

AP kupisz nawet na allegro w cenie niecałych 2 tyś. zł. KW zdaje się widziałem w którymś sklepie rajdowym na zamówienie ale ceny nie pamiętam, może Zahariasz się wypowie :P
 
 
kozii
[Usunięty]

Wysłany: 20-04-2014, 10:00   

Nie znalazłem bezpośredniego linku do aukcji ale napisałem do dwóch sprzedawców. Jak mi odpiszą to chętnie się z Wami podzielę informację. ;)
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 20-04-2014, 10:13   

Ja AP kupiłem w marcu 2011 roku za 1796 zł w sklepie z zawieszeniami w Łomiankach. Nie wiem czy jeszcze działają, bo ich strona ( http://www.Pitstop.waw.pl ) chyba niedomaga, ale imo warto namierzyć ich poprzez Google i zadzwonić.
 
 
kozii
[Usunięty]

Wysłany: 20-04-2014, 11:02   

Gaydek, ile kilometrów zrobiłeś na tym zawiasie już i jak się one spisuje w Pumie? Dużo masz obniżony pojazd :?:

[ Dodano: 20-04-2014, 11:21 ]
Panowie znalazłem sklep który oferuje taki zawias. Z tym, że są dwa rodzaje. Różnią się tylnym mocowaniem amora. Jeden ma przelotowy "oczka", a drugi widełkowy. Wiem, że najlepiej sprawdzić na aucie ale chwilowo to niemożliwe i może coś na ten temat Wy byście wiedzieli. :)

http://www.mapet-tuning.c...pvhhfcrr49jj1n6

http://www.mapet-tuning.c...pvhhfcrr49jj1n6
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 20-04-2014, 12:31   

kozii napisał/a:
ile kilometrów zrobiłeś na tym zawiasie już i jak się one spisuje w Pumie? Dużo masz obniżony pojazd :?:

Nie wiem ile km zrobiłem na gwincie (prawdopodobnie około 35 tys. km w trzy lata) i nie wiem o ile cm obniżyłem Pumę (ztcp więcej niż połowę "z tego co można było"). Jak sam gwint się spisuje też nie powiem, bo razem z gwintem założyłem rozpórki (przód + tył), które też czuć a ponadto po jakimś czasie (teraz nie pamiętam dokładnie ile czasu minęło) dołożyłem poliuretanowe tuleje, które dały chyba tyle samo co gwint z rozpórkami.

Jeśli zależy Ci tylko na glebie, to gwint obowiązkowo. Jeśli głównie upalasz na równym asfalcie, j/w. Jeśli zależy Ci trochę na amortyzacji, to Bilstein B6 + Eibach Pro-Kit ;) (być może - przez połączenie gwintu, rozpórek, poliuretanów i słabych asfaltów na mojej wsi - się mylę ;) ).
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-04-2014, 12:50   

kozii, panie też tu są i udzielają się również w tematach technicznych :wpale:

Rodzaj mocowania tylnego zawieszenia zależy od rocznika. W ofercie której linki podałeś jest to napisane. Druga oferta tyczy się Pum od 99.
Ty masz Pumę z 98, więc masz mocowanie typu "widelec". O ile nie było tam nic "grzebane".
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Zahariash
[Usunięty]

Wysłany: 20-04-2014, 19:29   

kozii posiadam KW + to wszystko o czym pisał Gaydek (rozpórki + poliuretany). Ile na czym przejechałem km i jak to się spisuje, napiszę jak wrócę i będę miał chwilę czasu (prawdopodobnie wtorek). Jeśli moja odpowiedź ma być obiektywna i rzetelna, to muszę mieć dostęp do moich tajnych danych.
Teraz niestety jestem w gościnie, więc wybacz ... :wink:
 
 
kozii
[Usunięty]

Wysłany: 20-04-2014, 20:59   

Opoya, wytłumaczyłaś mi to bardzo logicznie. Dzięki za fachową poradę. ;)
Zależy mi na glebie, bo ja szybko nie jeżdżę. Wygląd przede wszystkim. Pewnie razem z zawiasem założę rozpórkę żeby puda nie ucierpiała zbytnio.
 
 
Zahariash
[Usunięty]

Wysłany: 22-04-2014, 17:50   

Na gwincie jeżdżę od 2011r i przejechałem na nim 16.800km. Ile mam obniżone to Ci dokładnie nie powiem, ale było na tyle nisko (z tyłu), że nie można było wsadzić palców między koło a nadkole. Jednak przy moim rozstawie kół (ET16, felgi 16), było za nisko. Przy większych prędkościach (w granicach 120km/h) przy delikatnej nierówności na drodze, opona na tyle mocno mi uderzała w nadkole, że któregoś pięknego dnia jadąc do B-cy, rozwaliło mi nadkole.
Teraz mam podniesione ciut wyżej, jak chcesz w wolnej chwili mogę zrobić fotkę i powiem Ci jaka jest wysokość.
W codziennej eksploatacji zawieszenia spisuje się rewelacyjnie, zwłaszcza podczas pokonywania zakrętów.
Rozpórki i poliuretany sprawiają, że auto czujesz bardziej, niż przy seryjnym zawieszeniu. Samochód jest bardziej bezpośredni w prowadzeniu. Jest też bardziej twardo, ale coś za coś. Oczywiście jeśli to zawieszenie ma Ci posłużyć na dłużej, to kilka zasad, których ja się trzymam: Omijać dziury i wyboje, przez wszelkie nierówności przejeżdżać bardzo ostrożnie, "policjantów" przejeżdżam po uprzednim zatrzymaniu się (czasem jest to niemożliwe :wink: )
W związku z powyższym, czasami stajesz się zawaligrodą i robisz korek, ale taki już urok "gwintów"
Reasumując: warto, byle nie za nisko, bo na naszych drogach to bez sensu.
 
 
kozii
[Usunięty]

Wysłany: 22-04-2014, 18:55   

Super. To teraz proszę o jakieś foto aut mocno obniżonych z tego forum. :D :D
 
 
slawek535 
RBR+g27+TV51"


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 740
Skąd: koniaków
Wysłany: 22-04-2014, 21:09   

Najniższa puma to puma poldka ;-)
_________________
“Prawdziwego mistrza poznaje się po tym, że wygrywa jadąc najwolniej jak to jest możliwe”
 
 
 
franekqwerty 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 61
Skąd: tu i tam
Wysłany: 28-04-2014, 21:53   

Mam pytanie. W wykazie napraw poprzedniego właściciela mojej Pumy pisze (chodzi o zawieszenie, bez hamulców, opon itp):

"Łączniki stabilizatora UNKEL 53zł 14.11.2009" (kupione 4.5 roku temu, 97000km temu)
"Wahacze przednie 178zł 26.11.2009" (kupione 4.5 roku temu, 97000km temu)
"Sprężyny przednie GH - 230zł 20.01.2010" (kupione 4 lata temu, 93000km temu)
"Amortyzatory KYB komplet + komplet poduszek, odbojów i osłon - 1100zł + sworznie wahaczy przednich TRW - 90zł + łączniki stabilizatora DELPHI - 64zł + gumy stabilizatora 12zł + tuleje wahaczy przednich 96zł + 20zł wymiana 11.11.2010" (kupione 3,5 roku temu, 69000km temu)
"Osłony przegubów zewnętrznych - 52zł, łączniki stabilizatora UNKEL - 52zł, sworzeń wahacza lewy przód - 50zł, robocizna - 100zł 02.04.2012" (kupione 2 lata temu, 33000km temu)
"Sworznie wahaczy przednich FB - 110zł 22.10.2012" (kupione 1.5 roku temu, 18000km temu)

Nie mam już kontaktu z poprzednim właścicielem, aby spytać się szczegółów.

W Google trudno znaleźć informacje o sprężynach. Na Allegro są jakieś GH do Pumy ale znacznie tańsze, za ok 60zł za sztukę.

Moje sprężyny mają kolor niebieski, 4 lata temu kosztowały 230zł za komplet przód oraz na oko nie obniżają mojego zawieszenia (opony 195/50 R15):

.

Zna ktoś może takie sprężyny? Pytam, bo nie wiem czy to są zwykłe czy obniżające, sportowe czy nie, a muszę dobrać do nich zestaw przednich amortyzatorów.

Drugie pytanie: jakie są najtańsze amortyzatory przód do tych sprężyn (lub standardowych sprężyn), które pozwalają brać zakręty z większą prędkością niż standardowe (nie miękkie ale nie za twarde) ale jednocześnie trwałe, a nie takie co będzie trzeba wymienić wkrótce. Oczywiście, moim marzeniem są B6 (~500zł za sztukę), ale nie mam tyle gotówki więc muszą być tanie (najtańsze w swojej klasie oferujące lepszą twardość niż standardowe i trwałość). Na forum pisaliście tyle o amorkach, że głowa boli. Jak na 2014 rok, po większych/dłuższych doświadczeniach forumowiczów (niektóre tematy o amorach powstały ok 2006 roku) - co polecacie najlepszego
*w cenie do 200zł
*w cenie do 250zł
*w cenie do 300zł
za sztukę (amortyzator przód do sprężyn standardowych lub moich GH bo zakładam że są zgodne ze standardowymi)?
 
 
Pietia 
Umća Pumcia :D


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 548
Skąd: Siewierz
Wysłany: 28-04-2014, 23:57   

franekqwerty, niestety ale nie ma żadnego standardu trardości sprężyn do koloru :) wujek google podpowie Ci :) a czy te sprężyny są obniżające czy nie sprawdź sam :) Poza tym po zdjęciu widać że to standardowe :) przynajmniej mi się tak wydaje :) albo chcesz coś sportowego albo serie musisz się zdecydować bo dobór amorów do sprężyn jest ważny według mnie, no chyba że założysz sprężyny na ori amory to będziesz wymieniał częściej amortyzatory :)
_________________
Nie moc silnika a technika zrobi z ciebie zawodnika :)
 
 
 
franekqwerty 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 61
Skąd: tu i tam
Wysłany: 29-04-2014, 00:18   

Wolałbym nie wymieniać sprężyn jeśli to nie jest konieczne bo to dodatkowy koszt.

Po prostu szukam tanich amortyzatorów do standardowych (seryjnych) sprężyn, które mają twardość większą niż standardowe (seryjne) amortyzatory i które są dostatecznie trwałe, a nie żeby za 3 lata musieć je znów wymieniać. Generalnie chodzi o to aby lepiej brały zakręty niż standardowe seryjne amortyzatory, więc rozumiem że muszą być twardsze.

Nie chcę też kupować amortyzatorów do moich sprężyn które po prostu przez niekompatybilność z moimi sprężynami ulegną awarii lub zwiększonemu zużyciu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo