Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - sciaganie pumy
Anonymous - 03-01-2006, 20:44 Temat postu: sciaganie pumy witam,
zauwazylem ze moja puma podczas jazdy sciaga na prawo. zrobilem geometrie i dalej to samo. podczas szybkiej jazdy albo na sniegu jest to dosc denerwujace.
wie ktos moze co to moze byc?
dodam ze przed swietami wymienilem wszystkie gumki wachaczy, tylniej belki, laczniki stabilizatorów, koncówki drazków kier., amortyzatory, no i zrobilem geometrie.
przed wymiana wyzej wymienionych czesci tez sciagala!!
z góry dziekuje
Anonymous - 03-01-2006, 21:13
sprawdź opony a najlepiej je zamień i zobaczysz czy będzie dalej się tak robić
Opoya - 03-01-2006, 23:41
A może po prostu sprawdź ciśnienie w oponach?
Natali - 04-01-2006, 01:11
pumex napisał/a: | zauwazylem ze moja puma podczas jazdy sciaga na prawo. zrobilem geometrie i dalej to samo. podczas szybkiej jazdy albo na sniegu jest to dosc denerwujace.
wie ktos moze co to moze byc? |
Witam. Musisz zaczac od opon. Przeloz je z lewej na prawa strone a z prawej na lewa na przodzie. Jezeli bedzie sciagac w lewo to znaczy, ze opony. Jezeli nadal w prawo to cos z geometria.
Pusia - 05-01-2006, 16:51
A mi się wydaje, że po prostu jesteś za ciężki
Jeśli siedzi pasażer obok Ciebie w podobnej kategorii wagowej to też ściąga?
Opoya - 05-01-2006, 23:41
To nie jest możliwe - różnice obciążenia, wbrew pozorom, nie są aż tak duże, by dawały tak znaczne objawy.
Pumex - sprawdziłeś ciśnienie?
PS. wyobraziłam sobie jak musiałoby ściągać mojego kumpla, waży tak ze 120 kg i jeździ Trabantem
Pusia - 06-01-2006, 01:02
Opoya, ja żartowałam
Sebartus - 06-01-2006, 08:53
Miałem kiedyś też taką sytuacje, sprawdź ciśnienie w gumach - dobij powietrza i będzie OK. A jeśli to nie pomoże to jest to wina koła np zle wyważone lub uszkodzone.
Opoya - 06-01-2006, 11:47
Pusia napisał/a: | Opoya, ja żartowałam |
Ja wiem, tylko czy Pumex też? A przy okazji - Twój żart uruchomił i tak ogromne pokłady mojej wyobraźni, której oczami widziałam tego mojego kumpla w Trampku, jak walczy z kierownicą
ksolk - 06-01-2006, 18:11
U mnie było to samo i męczyłem się z tym chyba z 2 miesiące!A więc tak,pokolei
1.Zbieżność
2.Ciśnienie w gumach
3.Wyważenie opon
4.Zużycie opon(równomierne,nierównomierne)
5.Felgi(stan)
U mnie okazało sie po wszystkich 4 punktach ze to będzie punkt 5.Przekładanie felg(tył,przód) nic nie dało,zmieniłem na 16 cali(powinno być jeszcze gorzej,profil opony) i wszystko "umilkło".Z tym ,że ja miałem "pogryzione"felgi i zmieniłem na nowe.
Snaco - 04-06-2009, 07:01
Czyli jak jeździłem na zimówkach i wszystko było dobrze a po zmianie na koła letnie (felgi + opony) zaczęło mnie ściągać w lewo tzn że np nie wsadzili w te same miejsca kół? Że muszę je zamienić? (opony śa tak samo napompowane więc nie możliwe żeby nawet przy niewielkich różnicach tak ściągało) . Felgi są zeszłoroczne więc nowe.... co robić?
Misiek1976 - 26-10-2010, 13:39
Moja Żoncia też zwróciła mi uwage na fakt,iz podczas jazdy swa pusią musi bacznie obserwować drogę i dobrze trzymac kierownice bo mała sciąga na lewo.I nie ma mowy aby podczas jazdy regulować coś na desce rozdzielczej bo boji sie,ze znajdzie sie na przeciwłegłym pasie przez nieuwagę.Wymieniłem dzis zimówki i zapytam sie mej ukochanej czy jest jakaś rożnica w prowadzeniu.Potem spróbuję waszych porad i dam znać.Ja od razu odpowiedziałem mej oblubienicy,ze pewnie zbieżność trzeba ustawić lecz wtedy nie czytałem tego tematu.Teraz najpierw spróbuje waszych porad a potem udam sie na diagnostyke wydac troche cięzko zarobionych złotówek.I dzieki za podpowiedź co wcześniej sprawdzić
[ Dodano: 13-11-2010, 13:53 ]
a więc tak po wymianie opon na zimówki problem znikł.tylko mnie ciekawi dlaczego na letnich ściąga.są to niskoprofilówki 195.moze ktoś wie coś na ten temat.proszę o info.pozdawiam
|
|
|