Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Silnik przerywa...
Lukas - 06-01-2006, 12:58 Temat postu: Silnik przerywa... Pumak przerywa mi powyżej 5tyś obr/min (obroty rosną ale tak jak by miała czkawke ) dzieje się to tylko wtedy kiedy pedał gazu jest wciśnięty do dechy i samochód jedzie a nie stoi.
Gaydek - 06-01-2006, 16:28
Wtryskiwacze , pompa , sonda .
Anonymous - 06-01-2006, 20:25
albo złe paliwo, miałem tak kiedyś po tankowaniu na BP.
Natali - 06-01-2006, 22:27
Miałam takie same objawy w pumci i byl to czujnik położenia wału lub ewentualnie moze to byc silniczek krokowy.
Natali - 07-01-2006, 00:31
Jak widzisz zdania sie różne. Sonda tez jest możliwa musiałbys ją odłączyc i zobaczyc. Nie pamietam juz jakie są objawy po zatankowaniu felernego paliwa bo tez mnie to spotkalo. Najlepiej pojedz do serwisu podlacza ci do komputera i sprawa rozwiazana.
Lukas - 07-01-2006, 11:53
Próbowałem już tej metody z sondą i nie ma różnicy czy jest podpięta czy nie.
Natali - 07-01-2006, 12:22
Jak juz wczesniej pisalam: jedz do serwisu na podłączenie komputerowe bo takto jest cieżko samemu to stwierdzic a juz sobie wyobrażam jaka denerwująca jest taka jazda.
Speedy - 09-01-2006, 00:33
lukas, odlacz przeplywomierz i sprawdz
Lukas - 09-01-2006, 10:37
Jak odłącze przepływomież to trudno ruszyć z miejsca bo gaśnie więc chyba przepływka dobrze działa.
Dziś wybiore się do serwisu.
Lukas - 11-01-2006, 12:29
Byłem w serwisie i okazało się że wszystko jest ok chociaż nadal silniczek przerywa.
Podłączyli pumke pod kompa i jest ok.
Zmieżyli ciśnienie paliwa i jest ok.
Sami nie wiedzą co to może być.
Skasowali mnie na 370zł
troche miałem z nich polewke bo nie powidziałem im że coś zmieniałem w pumce
i jak zostawiłem im samochó o 6 rano to dopiero o 12 zadzwonili że nie wiedzą co jest grane.
Teraz już wiem na 100% że to seryjna pompa paliwa nie jest na tyle wydajna żeby zaopatrzyć moją pumke w paliwko.
Bankowy - 11-01-2006, 12:34
To co Ty tam zgrzebałeś? I jakie masz średnie spalanie, skoro pompa nie wydala? I na pewno jest w 100% sprawna? Bo trochę to niewiarygodne, żeby pompa nie dawała rady! Przecież to nie 126p
Lukas - 11-01-2006, 12:40
mam założone wałki pipera i smt6, kolktor i dolot to chyba nic wspulnego z paliwem nie ma?
średnie spalanie? nie wiem coś koło 10l wychodzi może troszeczk więcej.
Bankowy - 11-01-2006, 12:45
I tak i nie. Zmieniłeś dolot i wałki = inna charakterystyka strumienia powietrza zasysanego oraz inne czasy otwarcia i zamknięcia zaworów. A to z kolei wpływa na zapotrzebowanie na inną dawkę paliwa. Żeby więc te przeróbki miały sens to powinieneś zmienić (dostroić) mapę wtrysku, bo inaczej silnik zachowuje się w sposób "przypadkowy"! Stąd może brać się to przerywanie! Poza tym w zależności od tego jak "ostry" wałek zastosowałeś i jaką masz przepustowość dolotu, może się okazać, że powinieneś zastosować inne (o większej wydajności) wtryskiwacze! Dlatego miałem (i nadal mam) mieszne uczucia jeśli chodzi o pompę. Pozdrawiam!
Lukas - 11-01-2006, 12:50
Czyli albo wtryskiwacze albo pompa. Dziwi mni jszcze tylko to że dopiro jak samochód osiągnie roboczą tmprature pracy silnika to pokazują się te objawy przerywania.
Gaydek - 11-01-2006, 12:58
Lukas: tak jak rozmawialiśmy -> pompa (to już wiesz) a co do wtryskiwaczy - na PumaPeople.com piszą tylko o wtryskiwaczach z silnika 2.0 Zetec - te podobno dają radę w Pumach z twoimi modami. Jak wyczytam coś nowego to dam znać.
Bankowy: może ty wskażesz jakieś rozsądne wtryskiwacze do Pumki .
|
|
|