Układ dolotowy i wydechowy - Kolektor wydechowy
Lukas - 12-02-2005, 00:45 Temat postu: kolektor wydechowy mam jusz swój kolektor i bardzo mi się podoba to co dzięki niemu uzyskałm.
1. odczuwalny przyrost mocy
2. wspaniły (jak dla mnie) dzwięk mojego wydechu.
nie miałem okazji sfotografować kolktora ale podobno fotki mają ukazać si na stronie TOMSONA.
Passenger - 12-02-2005, 00:51
Czekamy na pomiary z hamowni Ile ostatecznie zaplacileś?
Lukas - 12-02-2005, 00:53
1250zł
Nicco - 12-02-2005, 17:18 Temat postu: Re: kolektor
lukas napisał/a: | 1. odczuwalny przyrost mocy |
stał sie bardziej elastyczny, lepiej przyśpiesza? jak z max.speed ?
Lukas - 13-02-2005, 11:41
silniczek stał się bardzij elastyczny i szybciej wkręca się na wyższe obroty co idzie w parze z lpszym przyśpiszeniem. co do prędkości maks to jeszcze nie sprawdzałem.
tOmO - 13-02-2005, 12:32
Zmiana prędkości max wiązała by się ze zdjęciem ograniczenia na obroty.
FRP ma przesunięte ograniczenie (chyba na 7000 RPM) i jeździ troszkę szybciej. Zwiększenie mocy nie wpłynie na max prędkość, chyba, ze pogrzebiecie przy przełożeniach skrzyni biegów.
tOmO
PS. Jeśli się myle to niech ktoś mnie wyprowadzi z błędu.
Nicco - 13-02-2005, 15:31
ogólne teoretyczne zasady jest takie:
1: żeby zmiejszyć czas przyśpieszenia o połowe trzeba zwiększyć moc 2-krotnie
2: żeby zwiększyć prędkość max 2-krotnie w (związku z rosnącymi w mierze wykładniczej oporami powietrza ) moc trzeba zwiększyć 8-mio krotnie.
Tak przynajmniej wygląda teoria... praktyka pokazuje przynajmniej jeżeli chodzi o przyśpieszenie, to co mówi mistrz Chojnacki "..nie ważne ile ma koni - ważne jak przyśpiesza.."
kolektor napewno coś dał, napewno jeżeli chodzi o elastyczność... dodać jeszcze sportowy katalizator i będzie pięknie
Gaydek - 13-02-2005, 18:55
Nicco napisał/a: | kolektor napewno coś dał, napewno jeżeli chodzi o elastyczność... dodać jeszcze sportowy katalizator i będzie pięknie |
Dokładnie... nie ma to jak zgrać kilka elementów ze sobą... wydech, kolektor, stożek, wałki,... .
czarny - 14-02-2005, 13:24
Średnica ?
obstawiam że wstawili mu 54mm
po 2 co masz za kolektorem ?? jakie tlumiki jakie srednice ??
po 3 hamownia hamownia mamy nadzieje ze sie hamowałeś przed montażem kolektora ?
pozdrawiam ( czekam na kredyt i też zaczynam działać )
Lukas - 15-02-2005, 11:29
średnica 54mm.
za kolektorem mam seryjną rurke bez tłumika środkowego i z przelotową końcówką m-techa.
hamowałem się dokładnie rok tmu więc wynik nie będzie mugł być poruwnany z kolejnym pomiarem.
mam zamiar dokończyć układ rurą o srednicy 54mm i założć przelotowy tłumik wygłuszający bo teraz pumcia jest strasznie głośna i straszy innych kierowców prucz tego wszystko w kabinie dostaje wibracji.
Lukas - 23-02-2005, 10:47
jestem juz po hamowanku i wygląda to tak Pmax=124 (5914obr/min) Nmax=182 (4307obr/min)
czarny - 23-02-2005, 11:42
aaa jak tam wcześniej się hamowałeś ( rok temu ) to jaki miałeś wynik ??
niezły momenci ci wyskoczył
czyli sam kolektor, brak środka i końcowy m-tech - to w takim razie niezle oczywiscie jezeli wczesniej twoja moca byla mniejsza
Lukas - 23-02-2005, 13:19
wczesniej na hamowni w promotorze (bo teras byłm u mastersa) wyskoczyło mi 109 kucy i 149 Nm. teraz założe stożek (power rure ) i poniewaz został mi jeszcze jeden pomiar to będe wiedział co tak naprawde da zmiana dolotu.
Passenger - 23-02-2005, 16:39
15 kucy i 33 Nm? Pięknie Już wiem, gdzie zrobię kolektor next year Swoją drogą to ciekawe ile mam teraz...
Lukas - 23-02-2005, 23:12
jak już pisałm wcześniej nie ma się co sugrować pirwszym pomiarem ponieważ był zbyt puzno bo rok temu i na innej hamowni. jedno jst pewne pumka pomyka szybciej
|
|
|