Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Utrata mocy a nagrzanie silnika
tOmO - 23-10-2004, 15:20 Temat postu: Utrata mocy a nagrzanie silnika Od kilku dni podczas jeżdzenia po wawie zauważyłem straszną dolegliwość. Jak stoję w korakch to strasznie nagrzewa mi sie silnik, chociaż temperatura na wskaźniku tego nie pokazuje i dmuchawa sie nie włącza.
Skutkiem tego jest głośniejsza jego praca i spory spadek mocy.
Czy ktoś spotkał się z takim zjawiskiem i poradził sobie z tym?
Ile może kosztować diagnoza/wymiana czujnika tempetratury?
Pozdrawiam
tOmO
Gaydek - 23-10-2004, 16:49
Diagnoza i czujnik swoją drogą, ale Tomo... pamiętasz naszą rozmowę o stożku . I o "doplywie" zimnego powietrza . Może to też ma jakiś wplyw na odglosy i na spadek mocy (na moc prawie na pewno).
tOmO - 23-10-2004, 17:11
Tak, ale jak ruszam, to powietrze dość szybko chłodzi się pod maską,
a w tym przypadku to samochód zaczyna dobrze jeździć dopiero jak postoi sobie z godzinkę.
Nie sądze, żeby powietrze tak szybko nagrzewało się od silnika, a po za tym dlaczego wogóle nie włącza mi się dmuchawa, a wskaźnik temp. zawsze jest w połowie między zielonym a czerwonym polem?
Pozdrawiam
tOmO
Anonymous - 23-10-2004, 23:43
Ja bym sprawdzilł termostat i olej w silniku. Nie sadze zeby to byla wina stozka.
tOmO - 24-10-2004, 13:42
Olej wymieniałem niedawno na Mobil One 0W-40 i jego ilość mieści się w normie.
W poniedziałek pojadę do ASO to może oni coś podpowiedzą. Chyba, że polecicie mi szybko jakieś inny warsztat w wawie, który mi to zdiagnozuje (najlepiej, żebym mógł podłączyć samochód do komputera, bo sam jestem ciekaw, czy czegoś nie wykaze)
Pozdrawaim
tOmO
Anonymous - 26-10-2004, 22:13
JA mam odwrotny problem. Temperatura silnika jest w polowie polowy a czasem jeszcze nizej. JAk stoje w korku dochodzi do polowy wskaznika ale zaraz spada jak rusze. Jeszcze tego nie badalem, moze ktos wie cos na ten temat? Twoja Pumka TOMO jest gorąca moja ZIMNA
Boogie - 26-10-2004, 22:23
W zeszlym tygodniu w Auto Swiat o tym pisali. Wedlug nich to wina jakiegos zaworu, ktory wlacza maly i duzy obieg w chlodnicy. Artkul
Anonymous - 26-10-2004, 22:26
Dzieki Boogie. HEH wlasnie tak wyglada moj wskaznik temperatury czasami jest jeszcze nizej SZOK
Boogie - 26-10-2004, 22:28
Widzisz, pewnie redaktorzy auto Swiat czytaja nasze forum
Anonymous - 26-10-2004, 22:35
No coz najwyrazniej Termostat bo coz by innego.
Anonymous - 20-12-2005, 16:23
Żeby nie tworzyć nowego topicu podłączam się pod ten.
Mam problem z dmuchawą/nawiewem otóż pewnego dnia przestały mi działać 3 biegi nawiewu(1,2,3) 4 działa, po około 2 tygodniach znowu było wszystko ok ale zaraz znowu przestały działać. 4 działał i działa nadal. Nie orientuje się ktoś co to może być?
Danae - 20-12-2005, 22:36
Było - poszukaj na forum. Bezpiecznik termiczny lub upaliły się przewody przy kostce itd. W każdym bądź razie drobnostka. Koszt naprawy jak samemu nie przekroczy 10zł.
Paweł - 20-12-2005, 23:12
ces napisał/a: | Wysłany: 2005-12-20, 16:23
Żeby nie tworzyć nowego topicu podłączam się pod ten.
Mam problem z dmuchawą/nawiewem otóż pewnego dnia przestały mi działać 3 biegi nawiewu(1,2,3) 4 działa, po około 2 tygodniach znowu było wszystko ok ale zaraz znowu przestały działać. 4 działał i działa nadal. Nie orientuje się ktoś co to może być? |
Niestety nie Danae z calym szacunkiem dla Ciebie ale jest to REZYSTOR DMUCHAWY sam mialem taki problem miesiac temu. Z tego co pamietam koszt nie przekroczyl 50zł w ATZ;cie w łodzi.
Danae - 20-12-2005, 23:31
Paweł napisał/a: | Niestety nie Danae z calym szacunkiem dla Ciebie ale jest to REZYSTOR DMUCHAWY sam mialem taki problem miesiac temu. Z tego co pamietam koszt nie przekroczyl 50zł w ATZ;cie w łodzi. |
No my mieliśmy taki problem zeszłej zimy i koszt naprawy nas wyniósł 3 zł i 2h pracy żeby wymienić to o czym wcześniej pisałam. Nawet mamy to pamiątkę A że Ciebie z całym szacunkiem skasowali to już nie moja wina. Jak widać warto czasem usiąść w garażu i zajrzeć we własną pumę. Pozdrawiam
Paweł - 21-12-2005, 09:34
No niestety z calym szacunkiem ale niemasz racji bo sprawdzalem bezpiecznik i kabelki i dup* a pozatym czesc kupilem sam i ja tez sam wymienilem.
Moze problem u Ciebie byl bardziej blachy.
|
|
|