Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - problem z silnikiem
Jimmy7 - 03-10-2006, 22:57 Temat postu: problem z silnikiem powoli mam dosyc tego auta i polskich mechanikow. o co chodzi w moim samochodzi nikt mi nie potrafi powiedziec. Potrafia tylko kasowac pieniadze.
co sie dzieje w mojej pumie : najpierw objawy takie: gasniecie po wrzuceniu na luz okolo raz na tydzien, to byly pierwsze sygnaly ze cos nie tak. czasami szarpniecie na milisekunde podczas jazdy, nawet nie zdaze gazu wypuscic i ciagnela dalej, objaw tak jakby paliwa na chwile nie dostal doslownie pol sekundy a nawet nie. potem auto stalo 2 miesiace z powodu wyjazdu bez auta. powrocilem i od tego momentu zaczely sie klopoty.
mianowicie idac rano po auto zapalam wszystko ok, chce wyjechac z garazu gasnie, zapalam znowu gasnie, po chwili udaje sie wyjechac. Jade dalej powolutku gaz auto jedzie, wciskam gaz do polowy nagle silnik gasnie mimo wcisnietego gazu do polowy. puszczam gaz auto rusza znowu wciskam do polowy chcac przyspieszyc znowu gasnie, wciskam gaz do konca auto przyspiesza. to jest pierwsza czesc.
nastepna czesc. auto po rozgrzaniu i po przjechaniu kilkunastu km chodzi dobrze, ale jesli chodzi o moc (125 KM) zostalo moze z 80, kolega 90 konnym mercedesem A klasa prawie mnie bierzev a kiedys odstawialem go na kilkadziesiat metrow na starcie. Pomimo utracy olbrzymiej ilosci mocy silnik chodzi strasznie glosno tzn. bardzo basowo i jest wrazenie jakbym mial w srodku 5 osob i pol tony ladunku, auto ciagnie jak mol, dopiero na obrotach powyzej 4-5 tys nabiera wiecej mocy ale to dalej nie to. jak na razie wymienilem sonde lambda to na tyle. prosze o pomoc co to moze byc bo mechanicy chca mnie oskubac z pieniedzy bo mysla ze puma to auto o wartosci mercedesa przynajmniej z wygladu, z gory dziekuje
Agunia - 03-10-2006, 23:06
Wierz mi że wiem o czym mówisz... ale pomóc nie potrafie jedynie współczuć
Opoya - 03-10-2006, 23:18
IMO po kolei musisz wykluczać kolejne możliwe powody.
Nie wiem w jakim stanie auto stało (czy odłączyłeś aku, ile było paliwa itd.).
Ale zacznij od przeczyszczenia układu paliwowego. Są dodatki do benzyny, ja polecam czarne lub srebrne STP. Czarne czyści wtryskiwacze, srebrne jest droższe, ale czyści cały układ.
Później sprawdź świece i kable WN. Sondę wymieniłeś, więc ten problem odpada. Na koniec sprawdź silniczek krokowy i przepustnicę. Mogą dawać tego typu objawy.
Passenger - 03-10-2006, 23:34
Po tym o czym napisała Opoya zwrociłbym uwagę na pompę paliwa.
Podłączałeś Pumę pod kompa w serwisie? Powinno to skrócić poszukiwania usterki...
fanny - 04-10-2006, 08:21
Miałem podobne objawy tz znikniecie mocy nie było to w pumce ale samochod to samochód-u mnie wtedy szlak trafił przewody auto na 2 swiecach jezdziło i własnie mocy nie było itd warczało po zakupie nowych swiec i przewodow wszystko wrocilo do normy a przyczyna tego bylo mycie silnika.......... nigdy wiecej!!woda zaszkodzila tylko mam nadzieje ze to to pozdrowienia
Anonymous - 05-10-2006, 16:02
witam
w pierwszej kolejności posprawdzaj sobie świece i przewody WN , te objawy tzn spadek mocy , głośna praca to podstawowe objawy usterki układu zaplonwego, " auto nie pali na wszystkie świece"
Jimmy7 - 06-10-2006, 01:26
wraca ponownie do mojego tematu JEST LEPIEJ zaden mechanik i tu na forum nie powiedzial mi o czyms takim jak PRZEPLYWOMIERZ sam na to wpadlem i odkrecilem go i przeczyscilem szczoteczka EFEKT auto JAK NOWE! !!!! zadnych innych usterek w posaci szrpania i gasniecia wszystko pieknie i plynnie. Co do mocy- moc jest ok 125 koni pracuje jednakze zauwazylem ze mam momenty kiedy ta moc spada i znowu buczy basem i ze 125 robi sie z 80 a wiec dalej cos nie tak w kazym razie duzo lepiej. co do swiec i przewodow to maja 30 tys przejechane wiec watpie aby to bylo to poza tym swiece to NGK z platynowymi koncowkami
Paweł - 06-10-2006, 18:35
No i co z tego, że NGK właśne do fordów powinno się używać orginalne platynwki Motorcraft'a. Powód wszystkie Fordy żle reagują na zmiane świec na inne jak zasrany Motorcrafta czmu to niewiem ale tak jest
Opoya - 06-10-2006, 23:52
Na temat NGK nie mam zdania, ale nie zgodzę się ze stwierdzeniem, że żadne inne poza Motorcraft się nie nadają. Moja Puma ma założone SplitFire i są zdecydowanie lepsze od oryginałów. Powiem więcej, znam trochę więcej Fordów (Cougary, Pumy, Fiesty) z założonymi świecami SpitFire i żaden nie narzeka
Agunia - 08-10-2006, 12:29
Jimmy7 napisał/a: | wraca ponownie do mojego tematu JEST LEPIEJ zaden mechanik i tu na forum nie powiedzial mi o czyms takim jak PRZEPLYWOMIERZ sam na to wpadlem i odkrecilem go i przeczyscilem szczoteczka EFEKT auto JAK NOWE! !!!! |
gdzie sie znajduje przepływomierz ?? może jakiś rysunek pomocniczy ? albo foto , ja chyba też powinnam przeczyścić.
Paweł - 08-10-2006, 18:29
Opoya ja wiem jak reagowała Puma, Focus i Mondeo na inne swiece (nie mowie o splitfire) i nie było dobrze.
Pozdro
Opoya - 08-10-2006, 22:48
Agunia, przepływomierz jest ZTCP za filtrem powietrza, patrząc w kierunku przepływu powietrza (w skrócie - filtr, przepływomierz, rura, silnik)
Paweł, ja nie mówię o dowolnych innych świecach, mówię oo SplitFire...
Paweł - 09-10-2006, 07:54
Opoya przecież napisałem ,że nie mówię o Splitfire
Opoya - 09-10-2006, 11:32
Poprzedni post skierowałeś do mnie, więc nie dziw się zabrzmiało jakbyś negował to co mówie.
Ale koniec OT...
SKUTER81 - 22-10-2006, 11:38
sprawdz filtr paliwa jak jest zanieczyszczony to "szkubie: i traci moc, taki filtr orginał 30zł a na pewno nie zaszkodzi-zresetuj tez komputer-odłacz akumlator na noc!
|
|
|