Zakup kontrolowany - Kupno Pumy...
Anonymous - 11-06-2007, 14:56 Temat postu: Kupno Pumy... no właśnie, ponieważ mamy zamiar zakupić z żonką dla niej Pumę to chciałbym się dowiedzieć o silnikach w niej zastosowanych.
wiem że na pewno są silniki 1.4 16V i 1.7 chyba też 16V (podobno konstrukcja japońska ?? ) czy występują jeszcze jakieś inne ??
które są godne polecenia a których unikać ??
ewentualnie jak macie jakieś uwagi na co zwrócić szczególnie uwagę podczas oglądania Pumy to bardzo proszę o info.
Waluś - 11-06-2007, 17:02
1,4 konstrukcja Forda, pali tyle samo co 1,7 - godny rozważenia, ale z naciskiem na szukanie 1,7
1,7 konstrukcja Yamahy - spalanie na przyzwoitym poziomie - zdecydowanie najlepszy silnik do PUMY
1,6 konstrukcja Forda nie polecam...
Spróbuj poszukać 1,7 - naprawdę warto. Silniczek bardzo fajnie kręci i pasuje do ogólnego "usportowionego" charakteru autka
Opoya - 11-06-2007, 17:15
Waluś, a ja się nie zgodzę z Twoją opinią dotyczącą silnika 1.6! To ten sam silnik co np. w Fieście Sport (takiej, jaką TAM był na zlocie). Cały z lekkich stopów, nowoczesna konstrukcja i dobre osiągi. Oczywiście nie może się równać z 1.7, ale to już inna bajka.
Dodam, że ostatnio TAM "złoił skórę" Mesiowi kl. E jadąc właśnie ową Fiestą
Mr.Maya - 11-06-2007, 17:30
Waluś 1.4 to konstrukcja Mazdy a nie Forda
Anonymous - 11-06-2007, 17:49
czyli najlepiej jednak poszukać wersji z silniczkiem 1.7
no to teraz jeszcze znaleźć takie cudo w kolorze czarnym...
Waluś - 11-06-2007, 18:57
Mr.Maya wydaje mi się jednak, że 1,4 to konstrukcja Fordowska a nie Mazdy...
Ale spierać się nie będę...
Opoya niby tak i niby nie... Silnik 1,6 pracuje u wielu Fordów i generalnie jest OK, ale wolę zdecydowanie 1,8 - ma lepszą charakterystykę pracy. A odnośnie PUMY - zgadzam się w 100%, że nic nie przebije silniczka 1,7 No chyba, że jakiś ciekawy swap...
Anonymous - 11-06-2007, 19:08
Tomala, o widze ze juz zalozyles temat
Powodzeniach w poszukiwaniach!
[ Dodano: 11-06-2007, 20:09 ]
aha czarna pume z 1.7 to naprawde nie jest latwo kupic!
Anonymous - 11-06-2007, 19:47
mam już kilka na oku ale problem jest żeby pojechać i obejrzeć bo w tej chwili moja nuba się robi, żonce zabrali służbówkę a na dodatek zaraz wyjeżdzamy i w ten sposób wszystko się komplikuje bo chcieliśmy kupić Pumę przed wyjazdem a jak wiadomo pośpiech nie jest dobrym doradzcą.
Mr.Maya - 11-06-2007, 19:59
Waluś napisał/a: | Mr.Maya wydaje mi się jednak, że 1,4 to konstrukcja Fordowska a nie Mazdy...
Ale spierać się nie będę... | Koniec produkcji mazdy 121 i ford przestaje stosowac silnik 1.4 po drugie jak na forda to ten silnik byl by za mocno wysilony. Ford buduje mniej wysilone i skomplikowane silniki. Jak by bylo inaczej to by zbudowal cos lepszego niz 1.7 Yamahy
Anonymous - 11-06-2007, 20:07
a możecie mi powiedzieć na co zwrócić uwagę ze strony mechanicznej bo z blacharką to dam sobie radę. chodzi mi konkretnie o takie rzeczy jak np. padające wahacze, źle wchodzące biegi, fabryczne usterki (np. w autach z rodziny VW padają przepływomierze, itd.)
chodzi mi o to że do tej pory nie miałem do czynienia z fordem i nie bardzo wiem na co zwrócić uwagę.
Mr.Maya - 11-06-2007, 20:13
Przy 1.7 warto sprawdzic cisnienie na cylindrach bo silnik jest jedno razowy brak mozliwosci remontu. A pozatym to raczej nic chyba ja bynajmniej nic poza tylnymi amorami nie wymienialem. Sprawdz czy tylna belka jest prosta bo czesto pumy maja ja krzywa.
Opoya - 11-06-2007, 23:55
Mr.Maya napisał/a: | brak mozliwosci remontu | Lukas powie co innego... inna spawa czy się to opłaca...
Anonymous - 12-06-2007, 11:21
Mr.Maya napisał/a: | Przy 1.7 warto sprawdzic cisnienie na cylindrach bo silnik jest jedno razowy brak mozliwosci remontu. |
a wlasnie ze da sie remontowac ten silnik, ale koszta sa makabryczne!!!
Mr.Maya napisał/a: | Sprawdz czy tylna belka jest prosta bo czesto pumy maja ja krzywa. |
jesli belka bedzie krzywa to tez bedzie to zasluga wypadku!
Tomala, Warto by w ASO podlaczyli pume pod komputer! A jesli chodzi o strone mechaniczna to nie jest jeszcze tak zle! wycieki spod pokrywy zaworow sie zdarzaja, lubi szwankowac "fawiator faz rozrzadu" czy jakos tak sie to nazywa! Jedynie sprawdz dokladnie sprzeglo (łatwo je zjarac), bo koszty wymiany sa wysokie! Przeplywomierz raz na jakis czas mozna przeczyscic i daje to poprawe! Sprawdz czy dziala klima, czy masz sprawne ogrzewanie - czy np na wylaczonym ogrzewaniu (pokretlo na niebieskim polu) nie dmucha na cieplo i odwrotnie, gdyz czesto zawor nagrzewnicy siadac lubi i potencjometr w pokretle tem.!
aha standardowo siadaja tlumiki koncowe i tylnie blotniki zżera rdza! Nie przejmuj sie tez parujacymi lampami! i jeszcze jedno.... zwroc uwage na to jak sie zachowuja kontrolki po przekreceniu kluczyka w stacyjce!
Mr.Maya - 12-06-2007, 13:36
Opoya napisał/a: | Mr.Maya napisał/a: | brak mozliwosci remontu | Lukas powie co innego... inna spawa czy się to opłaca... | Lukas nie zrobil pelnego remontu tylko pol remont. Kompletnego sie nie da bo nie ma czesci nowych.
Opoya - 12-06-2007, 16:34
Ale robił go w pewnym sensie na własne życzenie. Przy normalanej eksploatacji nie ma powodów robić remont silnika. Jednostka Yamahy jest dość wytrzymała, choć delikana (wrażliwa np. na brak oleju).
Ciekawa jestem ile i która Puma w Klubie ma przejechane najwięcej km.
|
|
|