To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - Drżenie kierownicy + tarcie w lewym przednim kole

tomcio - 30-10-2007, 15:10
Temat postu: Drżenie kierownicy + tarcie w lewym przednim kole
Witam.
Zaczeła mi drżeć kierownica podczas jazdy, i przy skręcaniu (nie zawsze) słychać tarcie w lewym kole... Po puszczeniu kierownicy zaczyna tez ściągać mi auto w lewą strone (do środka jezdni). Nie jestem pewien, ale to chyba zaczelo sie robić po wymianie kolumny kierownicy. Czy miał ktoś może taki przypadek z pumą :?: Może to być skutek np. startego klocka hamulcowego albo w jakiś sposób zablokowanego cylinderka :?: Bo przy wciskaniu (właściwie puszczaniu) hamulca na postoju z ktoregos koła (jeszcze nie wiem dokladnie z którego) słychać specyficzne piszczenie nienasmarowanej stali. Pojade z tym do mechanika, ale wstepnie musze sie zorientować co to może być żeby nie dać sie nabić w butelke...

adrianus - 30-10-2007, 15:20

tomcio, słuchaj ja tak miałem - piszę tu o cylinderku - tam jest taki gumowy simering - i u mnie się ześlizgnął i kółeczko cały czas hamowało- bo klocek nie odbijał - przetarłem papierem ściernym cylinderek - miał 2 kropki rdzy i śmiga - a nie zmieniałeś kół - może po prostu geometria - sprawdź też może tuleje wahacza . może jeszcze łącznik stabilizatora się poluzował ?? u mnie drżała kiera przy około 100km/h - i na 100% bylo to spowodowane nieodbijającym klockiem hamulcowym
tomcio - 30-10-2007, 17:22

To to jest raczej napewno spowodowane tym klockiem... W takim razie sam sie zabiore za naprawe, skoro to to to :mrgreen: Bo zaczyna sie ten objaw wlasnie gdzies pomiedzy 80 a 100km/h... Przy 160 jak skręcam to dosyć nieciekawy dzwiek z tego sie wydobywał. Ale rozkręce i zobacze :wink:
Mr.Maya - 30-10-2007, 23:05

Masz dobrze wywazone felgi?? masz w dobrym stanie galki?? laczniki stabilizatora i gumy na stabilizatorze. Bo jak by kloki nie odbijaly to bys czul ze auto z oporami sie rozpedza
tomcio - 31-10-2007, 08:08

To jednak wybiore sie do mechanika... Aż tak sie na tym nie znam...
Mr.Maya - 31-10-2007, 09:44

Jedz na stacje diagnostyczna i sprawdz przednia zawieche koszt okolo 20zl a pan diagnosta wszytko znajdzie tylk jedz na stacje co nie bierze w lape
tomcio - 31-10-2007, 20:10

Mam wujka diagnoste także lajcior - w piątek jade...
ThA-ReK - 10-03-2008, 21:55

Podepnę się pod temat, bo nie chcę zakładać nowego. Mój problem jest podoby - dźwięk tarcia w prawym przednim kole przy skręcie w lewo.
Dodatkowo skręt w prawo jest jakby krótszy - szybciej blokuje się kierownica. Na co zwrócić uwagę przy naprawie (of korz nie samodzielnej)?

helpix - 10-03-2008, 22:23

zobacz czy Ci opona nie obciera wewnętrzną stroną o coś w nadkolu...
Ja bym od tego zaczął, tym bardziej że piszesz o różnym promieniu skrętu prawo/lewo :wink:

tomcio - 10-03-2008, 23:22

U mnie powodem tarcia były kończące sie klocki hamulcowe, a powodem drżenia krzywe felgi...

Ps. Jeśli masz krótszy skręt cos musi blokować koło...

ThA-ReK - 11-03-2008, 08:55

No tak opona ociera, ale dlaczego :) . Mam seryjne wiatraki, opony Continental Eco-cośtam 195/50 R15. Wiem, że tą felgę mam krzywą i niedługo wymieniam wszystkie, ale czy to ona może powodować tarcie? Nie wydaje mi się... Right me if im wrong.

Planowany zakup:

http://www.bopss.pl/index...uct&prod_id=690
(towar usunięty ze sklepu po mailu z zapytaniem :) )
http://www.bopss.pl/index...uct&prod_id=689
(tutaj ten sam model tylko o ET35 zamiast 20)

http://moto.allegro.pl/it..._antywlam_.html
(chodzi o taki model of korz 4x108)


PS.1 > Czy te felgi będą pasować? Niby 4x108, ale nie znam się na tym stąd pytanie
PS.2 > Czy ET mniejsze będzie powodować mniejsze tarcie?

markko - 11-03-2008, 10:13

ThA-ReK napisał/a:
No tak opona ociera, ale dlaczego
a auto nie było po dzwonie? generalnie gdzieś na wysokości i od strony koła które obciera?
ThA-ReK - 11-03-2008, 10:15

Było dokładnie z tamtej strony. Jakieś sugestie ? :)
markko - 11-03-2008, 10:22

pewnie
ciekawy jestem czy zostało wszystko dobrze złożone, wydaje mi się że masz przestawione zawieszenie trochę do środka i do tyłu ewentualnie i stąd te problemy

ThA-ReK - 11-03-2008, 10:48

1. Jak to sprawdzić?
2. Czy na badaniu technicznym nie powinny wyjść takie nieprawidłowości?!



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group