Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - szarpanie przy niskich obrotach i nieregularną pracę silnika
Anonymous - 02-09-2007, 13:34
witam . mam pytanko, czy na szarpanie przy niskich obrotach i nieregularną pracę silnika pomóc może wymiana świec?? znalazłem na allegro w dość atrakcyjnej cenie i odpowiedzcie mi czy warto?? wiadome ze pieniążki się liczą
pozdrawiam
link : http://www.allegro.pl/ite..._16v_zetec.html
ps. znalazłem jeszce takie
http://www.fordczesci.pl/...n,293873,0.html
Opoya - 02-09-2007, 14:03
Może pomóc, ale takie objawy dają nie tylko świece. IMO najpierw przeczyść przepływomierz.
Jeśli chcesz wymienić świece na naprawdę dobre, to niezmiennie polecam SplitFire. Wprawdzie dużo droższe (30 zł sztuka) od standardowych, ale zdecydowanie warte tej ceny.
Anonymous - 02-09-2007, 16:43
dziekuję wielce WSZECHMOGACA ale niewiem gdzie znajduję sie ten nieszczęsny przepływomierz i czy sam mogę sie do niego dobrać
Opoya - 02-09-2007, 17:40
Nie wiem na ile jesteś "techniczny". Jak nie bardzo, to zleć to komuś.
Problem z dobraniem sie do przepływomierza polega na nietypowych śrubach, którymi jest przykręcony (gwiazdka z bolcem w środku). A znajduje się zaraz za filtrem powietrza. Jest z boku metalowej tulei, od której idzie rura dostarczająca powietrze do silnika (filtr przepływomierz rura silnik). Żeby go zdjąć należy odczepić rurę, wymontować calą tuleję i odkręcić prostokątną kostkę z samym przepływomierzem. Czyści się go np. benzyną ekstrakcyjną, na koniec przed zmontowaniem dobrze jest przedmuchać sprężonym powietrzem.
Ale to już OT.
Anonymous - 05-09-2007, 09:59
Opoya napisał/a: | Nie wiem na ile jesteś "techniczny". Jak nie bardzo, to zleć to komuś.
Problem z dobraniem sie do przepływomierza polega na nietypowych śrubach, którymi jest przykręcony (gwiazdka z bolcem w środku). A znajduje się zaraz za filtrem powietrza. Jest z boku metalowej tulei, od której idzie rura dostarczająca powietrze do silnika (filtr przepływomierz rura silnik). Żeby go zdjąć należy odczepić rurę, wymontować calą tuleję i odkręcić prostokątną kostkę z samym przepływomierzem. Czyści się go np. benzyną ekstrakcyjną, na koniec przed zmontowaniem dobrze jest przedmuchać sprężonym powietrzem.
Ale to już OT. |
dopiero teraz znalazłem czas na przepływomierz wiec jest on u mnie zamontowany na stożku i:
-wykręciłem przepływomierz
-odkreciłem kleszczami jedną śrubkę drugą potraktowałem wiertarką po zdjeciu kostki gwint kleszczami
-po rozkręceniu ukazały sie jakby dwie elektrody z poprzecznymi drucikami (a'la rezystorki ) i mam nadzieje ze to miałem wyczyścić bo kostka jest na stałe znitowana.
dobrze myślę ze chodziło o wyczyszczenie tylko "drucików"...??
pozdrawiam z pola walki -usterki kontra właściciel
Opoya - 05-09-2007, 11:44
Tak, chodzi o te "druciki". I jak wrażenia? Poprawiło się coś?
Anonymous - 06-09-2007, 09:17
DZIEKI Opoya..
pewnie ze sie poprawiło, nawet przy 20km/h wbiłem piąteczke oczywiście powoli ale szedł do przodu bez szarpnięc co wcześniej przy wbijaniu trójeczki mając tę predkość miałem dyskoteke w autku .
Anonymous - 13-07-2008, 18:45
hmmm głupie pytanie może trochę...ale ostatnio próbowałem wyczyścić przepływomierz jednalk nie byłem w stanie wykręcić kostki od tuleji i wyczyściłem delikatnie te druciki wystające już w tuleji (te wyglądające jak rezystory) jednak nie poczułem różnicy (wymiana świec we wtorek w planach) czy powinienem byłem bezwzględnie wykręcić całą kostkę i czyścić więcej elementów? czy to czyszczeni mogło być po prostu nieskuteczne?
jak coś to jutro ide po torxy i to rozbiore.
dzieki za odp.
skorpion81 - 13-07-2008, 18:58
A wogole jaki masz dokladnie problem z autkiem?
Taki zabieg czyszczenia przeplywomierza robilam jakis miesiac temu. Czysci sie tylko "druciki"
tu masz przykladowa instrukcje
http://www.mondeoklubpols...article&sid=154
Najwazniejsze aby po wyczyszczeniu zresetowac kompa.
Mozesz jeszcze sprawdzic czy przeplywomierz wogole dziala.
Zapal auto, podnies maske, odepnij przeplywomierz (sam kabel) i zobacz jak zareaguje silnik. Jesli go chwilke "potelepie" lub zareaguje w inny sposob (np przyspieszenie pracy) znaczy ze przeplywomierz nie jest "dead". Potem podlacz kabel i zobacz czy bedzie reakcja silnika (j.w).
Jesli reakcja silnika na odpiecie i podpiecie byla jakas to znaczy ze przeplywomierz dziala. Co prawda moze sie okazac ze daje np nieprawidlowe wskazania, ale tego juz bez podlaczenia do kompa chyba nie sprawdzisz. Ale przynajmniej po powyzszym sprawdzeniu bedziesz wiedziec ze przeplywomierz jakos dziala.
Jesli nie zauwazysz zadnej roznicy w pracy silnika po wyjeciu kabla i potem po podpieciu to moze to oznaczac ze przeplywomierz nie dziala wcale. Podobno jesli przeplywomierz nie dziala wcale to autko pracuje w trybie awaryjnym i w zwiazku z tym spala o wiele wiecej niz te max 10l/100
Anonymous - 14-07-2008, 08:55
RESET ROBIMY IDENTYCZNIE jak w mondeo odpinając akumulator?
skorpion81 - 14-07-2008, 16:56
tak. Odpinasz powiedzmy na 15 minut. Potem uruchamiasz silnik i pozwalasz mu pare minut pochodzic na wolnych obrotach. Nie dodawaj gazu. Potem po tych kilku minutach mozesz mu troche podgazowac np do 3-4 tys. potem przejedz sie spokojnie.
http://www.mondeoklubpols...article&sid=154
Danieloon - 23-10-2008, 19:55
Mam ten sam problem i mówicie że przeczyszenie tych drucików pomaga?? czy trzeba przewody wymienić?
|
|
|