Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - olej silnikowy
Anonymous - 30-01-2008, 17:57 Temat postu: olej silnikowy No i czytając wszystkie posty doszedłem do wniosku ze nie mam zielonego pojęcia jaki olej mam wlac syntetyczny czy półsyntetyczny mam 100 tys km i nie wiem co tam jest teraz. Na początku chciałem lać syntetycznt 5w i coś tam a tera mam obawy
Dietih - 30-01-2008, 18:01
Możesz spróbować nalać Fordowskiego 5W30 i przez pierwszy tysiąc kilometrów sprawdzać czy coś znika, ale nie powinno sie nic niepokojącego dziać
pozdro
Opoya - 30-01-2008, 18:53
Syntetyczny, szkoda silnika na coś innego...
Anonymous - 30-01-2008, 19:14
paw_chb, tak jak piszeDietih, wlej syntetyczny i zobacz co sie dzieje. Ja tak wlalem i gdy jakis czas temu zmienialem olej to przeszedlem na półsyntetyk i jestem teraz owiele bardziej szczesliwy niz na syntetyku.
Anonymous - 30-01-2008, 22:00
hmm no oki a jeśli okaze sie po tym tysiącu km że to był błąd to silnik do naprawy??
Anonymous - 30-01-2008, 22:05
Ja zalałem parę dni temu Valvoline Max Life 5W40 Syntetyczny i gitarra
Dietih - 30-01-2008, 22:28
paw_chb napisał/a: | a jeśli okaze sie po tym tysiącu km że to był błąd to silnik do naprawy?? |
daj spokój, to mit. Poza tym nie jeździsz dużym fiatem
a jeśli faktycznie bardzo sie obawiasz, to zalej tym półsyntetykiem i po sprawie
ale odpowiedz sobie czy masz czego sie obawiac? tj. czy silnik bierze olej? jaki masz przebieg i jaki stan ogólny silnika?
a tak swoją drogą to może by ten temet przykleić do juz istniejącego o olejach,...co by zamieszania na forum nie wprowadzać...?
Opoya - 30-01-2008, 22:33
Jak będzie coś nie tak, to trzeba poszukać powodu i naprawić to. Jeśli zrobisz odwrotnie i wlejesz mineralny, lać się nie będzie (przynajmniej na początku), ale to nie usunie przyczyny, tylko ją zamaskuje. IMO ryzykowne.
Aha - moja Puma (1998, 103 tys. km) ma wlany Mobil 1 0W40 i nie narzeka
markko - 30-01-2008, 23:51
mam diesela 234000 jeździ na syntetyku nie bierze oleju silnik zdrowiutki, jezeli dbałes o silnik i robiłes terminowe przeglady mozesz lac dalej syntetyk
Martinn - 31-01-2008, 08:59
Ja śmigam na Castrolu Magnatec 10W-40 półsyntetyk i nie narzekam
Jeśli auto jeździło na syntetyku i jest w porządku to lej syntetyk dalej. Jeśli się nie ma pewności czy jeździł na syntetyku to bezpieczniej zalać pół syntetyk, też będzie dobry. Kiedyś miałem TDI i poprzedni właściciel zalał minerał, co w przypadku silnika z turbo jest karygodne Chyba zrobił to bo minerał najtańszy... Wlałem więc połsyntetyk i bacznie obserwowałem co będzie się działo, na szczęście silniczek okazał się w znakomitym stanie i od wymiany do wymiany nie dolewałem nawet kropli
heavyfoot - 31-01-2008, 14:42
Opoya napisał/a: | Jak będzie coś nie tak, to trzeba poszukać powodu i naprawić to. Jeśli zrobisz odwrotnie i wlejesz mineralny, lać się nie będzie (przynajmniej na początku), ale to nie usunie przyczyny, tylko ją zamaskuje. IMO ryzykowne.
Aha - moja Puma (1998, 103 tys. km) ma wlany Mobil 1 0W40 i nie narzeka |
Też na nim śmigam i jestem zadowolony, wcześniej miałem taki w focusie.
tomcio - 31-01-2008, 19:31
Ja mam Mobil 1 5W50 i niestety silnik go bierze, i to w dosyć sporych ilościach... Zastanawiam sie teraz co zalać przy wymianie...
Opoya - 31-01-2008, 22:47
IMO najpierw sprawdzić powód. Jakiś czas temu moja Pumka też "zjadała" olej. Ale okazało się, że winny był korek kanału olejowego, który ponoć potrafi się poluzować. Tak samo miał Snaco (Paweł wypatrzył to w Pumie Snaco i okazało się, że w mojej jest podobnie). Po dokręceniu wszystko jest w porządku.
Dietih - 31-01-2008, 22:55
Opoya napisał/a: | moja Pumka też "zjadała" olej. Ale okazało się, że winny był korek kanału olejowego, który ponoć potrafi się poluzować. |
co to jest "korek kanalu olejowego"???
napisz, może i ja to mam
pozdro
Snaco - 01-02-2008, 08:02
Opoya napisał/a: | Tak samo miał Snaco (Paweł wypatrzył to w Pumie Snaco i okazało się, że w mojej jest podobnie) |
dobrze wiedziec..... chyba PAweł zapomniał mi o tym powiedzieć
|
|
|