To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Nie mam pojęcia co się dzieje...

Anonymous - 08-04-2008, 22:02
Temat postu: Nie mam pojęcia co się dzieje...
Witam
Mam Pume od miesiąca i jestem z niej bardzo zadowolony ale dzisiaj coś się spsuło. Wracałem z pracy do domu (jakieś 4,5 kilometra) i w połowie drogi stojąc w korku zaczęły spadać mi obroty (ok. 500) i auto zaczęło się dusić. Gdy już ruszyłem zauważyłem, że auto nie ma w ogóle mocy. Przyśpieszenie miałem porównywalne do malucha :( Jak już dojechałem do domu i wysiadłem to zauważyłem, że z tłumika wydobywa się ogromna ilość dymu (barwy białej) która powoli robiła się coraz mniejsza, aż w końcu po jakiś 3 minutach dym się skończył (pierwszy raz w życiu widziałem żeby tłumik dmuchał przy zgaszonym aucie). otworzyłem jeszcze maske, żeby looknąć na silnik ale tam wszystko wygląda ok. Jedynie jak odkręciłem korek od wlewu oleju to śmierdziało tam benzyną. Czy ktoś ma pojęcie co się stało z moim autkiem i czy będzie żyło???

Lukas - 08-04-2008, 22:30

Sprawdz czy nie ubyło Ci płynu chłodzacego i czy nie ma w nim oleju. Takie objawy czasami daje peknieta uszczelka pod głowicą.
Anonymous - 08-04-2008, 22:47

Dzięki za szybką odpowiedź. Stan płynu był faktycznie mały bo jak w domu sprawdziłem to jakiś centymetr pod kreską "minimum". Nie wiem czy to coś ma do rzeczy ale temperatura była w normie. W zasadzie pare osób już mi mówiło, że może to być ta uszczelka. A ile naprawa tego może kosztować i czy mogło się coś jeszcze zepsuć?
adasieniek - 09-04-2008, 07:07

Moja lepsza połowa miała podobną sytuację. Też puma zaczęła zdychać, z tłumika walił biały dym, ubyło płynu chłodzącego no i ostatecznie nie szło już jej odpalić. Skończyło się na wymianie uszczelnienia głowicy, szlifowaniu głowicy i gniazd zaworów, wymianie pierścieni tłokowych i paska rozrządu - w sumie impreza za 3000zł :lol:
markko - 09-04-2008, 07:34

adasieniek napisał/a:
szlifowaniu głowicy
z tego co juz mnie uświadomiono to w 1.7 nie można szlifowac głowicy. Co do uszczelki jest prawdopodobna i tak samo możliwe jest pęknięcie bloku silnika ale to już extrema sprawdź czy w zbiorniczku wyrównawczym nie wali Ci spalinami
bartolomeo - 09-04-2008, 09:55

markko napisał/a:
adasieniek napisał/a:
szlifowaniu głowicy
z tego co juz mnie uświadomiono to w 1.7 nie można szlifowac głowicy

kolega adasieniek ma 1,4 :) jeśli była by to uszczelka to prawdopodobnie nie ujechałbyś kilometra bo woda by błyskawicznie zaczęła wreć.

markko - 09-04-2008, 10:18

bartolomeo napisał/a:
kolega adasieniek ma 1,4
tak wiem o tym ale nawiązuje do autora tematu który ma 1.7
bartolomeo napisał/a:
eśli była by to uszczelka to prawdopodobnie nie ujechałbyś kilometra bo woda by błyskawicznie zaczęła wreć.
no niestety nie zgodzę się z Tobą nie koniecznie tak musi byc jak piszesz i woda raczej nie bedzie wrzeć, tylko spaliny dostana sie do układu chłodzenia silnika
Anonymous - 09-04-2008, 11:52

U mnie nie ma problemu ani z odpaleniem ani z ruszeniem... przynajmniej na razie. Od momentu jak zaczął się dusić przejechałem maksymalnie 2km więc mam nadziej, że nic więcej się nie zniszczyło...
Boogie - 09-04-2008, 13:58

Sprawdź czy pali na wszystkie gary, może poszła świeca, kabel...
Anonymous - 09-04-2008, 15:26

No więc odebrałem autko od mechanika i okazało się, że wtryski zalały mi zawory (cokolwiek to znaczy) i nie palił jeden gar... Tak przynajmniej mechanik twierdzi... Naprawa wyszła jedyne 100zł :) Dzięki bardzo za zainteresowanie.
TomCat - 09-04-2008, 17:23

miałem identyczną akcję - nagle w trakcie jazdy siwy DYM z prawego nadkola (mniej z tłumika) i zero mocy.
Stało się w sobote, laweta do domu, w niedzielę postał nie odpalany i w poniedziałek chce jechać do mechanika ale widzę że auto już normalnie pali tylko jeszcze dymi. Jak dojechałem do mechanika to już mniej dymił więc przejechałem się go troche "rozjeździć" i samo przeszło.
Od tego czasu zrobiłem około 5tysięcy i nie zauważyłem żadnych skutków ubocznych.

Nie wiem co to było - może jakieś szmaty w tłumiku się oderwały i go zatkały - zawory się nie domykały i palił olej i szedł dym albo może padł katalizator i zatkał jakos tłumik - nie wiem, nie wnikam :wink:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group