Elektryka i oświetlenie - Puma nie odpala !!
TomCat - 15-04-2008, 21:07 Temat postu: Puma nie odpala !! Witam !
Dziś rano odpalam Pumę - przekręcam kluczyk - zapalają sie kontrolki abs i tcs, gasną, przekręcam dalej żeby już odpalić i... nie odpala!!Nawet nie kręci - poprostu brak reakcji.
Cała elektryka działa.
Przy przekręceniu do pozycji w której zapalają się kontrolki abs i tcs nie odzywa się pompa paliwa, jednak jest chyba dobra bo po podaniu na nią ręcznie napięcia pompa się odzywa.-, jednak wtedy też nie da się odpalić.
I jeszcze jedno - przy przekręceniu kluczyka do pozycji zaświecenia się abs i tcs zaczyna szybko mrugać lampka immobilajcera - ta koło zegara.
Zrobiłem reset kompa, sprawdziłem bezpieczniki.
Generalnie trochę mnie to zdołowało i nie bardzo wiem co teraz i gdzie teraz.
Będę dzwięczny za wszelkie porady, sugestie
pozdrawiam!
helpix - 15-04-2008, 22:31
Jeżeli mruga szybko dioda imobilajzera i nie pali, to znaczy że kluczyka nie rozpoznaje. Albo się rozkodował albo padł (może tylko bateria).
Co do kodowania to zależy już od kluczyka, bo trochę ich wyszło do pumek wersji.
Nie które można zakodować samemu inne tylko serwis (mechanik).
TomCat - 15-04-2008, 22:52
kluczyk mam tylko zapasowy,"matki" nie mam bo mi zakosili w krakowie.
Baterii nie sprawdzałem bo myślałem że moduł immo w kluczyku nie jest na bateria - a jest ?
W takim razie jeżeli nie mam klucza matki to "ten" mechanik musiałby ściągnąć kody z forda i mi nowy klucz zaprogramować.
Jutro będę szukał...
bania - 16-04-2008, 06:01
helpix napisał/a: | Jeżeli mruga szybko dioda imobilajzera i nie pali, to znaczy że kluczyka nie rozpoznaje. Albo się rozkodował albo padł (może tylko bateria). |
zgadzam się. miałem tak samo. a propos kodowania kluczyka to sam go sobie kodowałem a też nie mam klucza matki. kodowanie było gdzieś na forum. ja robiłem to w ten sposób:
1. przekręcasz kluczyk od pozycji "O" do "1" 4-5 razy, aż zapali się na stałe dioda od immobilisera
2. wyjmujesz kluczyk i "kierujesz" w stronę portu radiowego, czy jak go zwał, prościej mówiąc lusterka wewnętrznego
3. naciskasz jeden z przycisków na kluczyku, aż mrugnie w nim dioda
4. trzymając cały czas pierwszy przycisk przyciskasz drugi 4-5 razy, aż mrugnie dioda immobilisera
5. puszczasz oba przyciski jednocześnie
6. wkładasz kluczyk do stacyjki i przekręcasz do pozycji "2"
7. gotowe
spróbuj. pozdrawiam
TomCat - 16-04-2008, 09:09
dzięki bania, spróbuję z tym kluczykiem jak wrócę z pracy.
Tylko wiem że jak naciskam klawisze na kluczyku to dioda w nim nie mruga - może bateria a może to nie działa. Nie używam tego bo mam osobnegto pilota do alarmu i centralnego.Sprawdzę baterię i spróbuję.
Opoya - 16-04-2008, 10:33
bania, to wszystko prawda, ale po pierwsze to kodowanie tylko pilota, czyli otwieranie samochodu z pilota (a nie immobilisera, czyli uruchamiania auta). Po drugie nie ma to NIC wspólnego z immobiliserem, który z kolei nie ma nic wspólnego z bateriami. Aha - kodowanie pilota można zrobićtylko gdy są sprawne baterie.
TomCat, spróbuj po prostu jeszcze raz, mało prawdopodobne jest rozkodowanie sięimmo, tym bardziej, że tak naprawdę, to nie immobiliser w kluczyku jest kodowany, tylko samochód ma wpisane konkretne moduły immo, które mają prawo uruchomić silnik.
TomCat - 16-04-2008, 10:46
Opoya napisał/a: | [TomCat, spróbuj po prostu jeszcze raz, . |
Opoya ale czego mam spróbować jeszcze raz?
Gdzieś tam też poczytałem że szybko mrugająca dioda immo właśnie wskazuje na jego problem. Jak wyjąłem immo z kluczyka to objaw był ten sam.
A w ogóle gdzie w pumie jest ten immobilizer, żeby może go wyjąc i sprawdzić styki, czy nie ma jakichś zimnych lutów itp
Anonymous - 22-04-2008, 19:52
u mnie tak sie działo bo gdzies masy nie było
helpix - 22-04-2008, 20:33
TomCat pokaż zdjęcia jaki masz dokładnie kluczyk.
Może stałeś koło kogoś kto zapala matką samochód i Ci się Twój przekodował, bo też się tak czasami zdarza
TomCat - 22-04-2008, 22:39
ale sie wygłupiłem
Pumka stała cały weekend bo byłem na studiach i dziś jak wróciłem postanowiłem wszystko rozkopać żeby znaleźć immo i sprawdzic co z nim nie tak bo rybnicki ford zapodał mi cenę wręcz zaporową.
No i po zdjęciu całego przodu widzę nieoryginalny kabelek który gdzieś sobie leci...a po zwarciu go nożem pompa zagadała... No i sie okazało że mam dodatkową blokadę którą sobie założył chyba poprzedni właściciel nic mi o tym nie mówiąc, a ja odkurzając auto przypadkiem to włączyłem
więc temat do zamkniecia / usuniecia.
Przepraszam za zamieszanie
ale autko działa - to najważniejsze
|
|
|