To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Nierówna praca poniżej 2k a 3k

davidos - 27-06-2008, 13:28
Temat postu: Nierówna praca poniżej 2k a 3k
Witam

Mam problem z Pumką 1,7.
Nie wiem co może byc przyczyną, na razie nic nie grzebie, może ktoś mi poradzi co robić.
Więc do rzeczy stało to sie wczoraj lekko poniżej 2 tysiecy obrotów na 2 i 3 powyżej biegów samochód zaczyna wariować. to znaczy "skacze" jak zając.

Co moze byc: woda w paliwie , świece, coś innego - samochód regularnie jes serwisowany w ASO Forda.

Jaka jest wasza rada.

Pewien gość ze sklepu motoryzacyjnego powiedział raczej ze nie moze być filtr paliwa ani powietrza, ponieważ objawiało by się to spadkiem mocy silnik przy dodawaniu gazu - to się potwierdza ponieważ przy dodawaniu gazu samochód zachpwuje się normalnie tzn,
przyspiesza jak wczesniej.

*************************************************

Się naprawiło przegoniłem pumke około 35 km jadąc około 110/140, podejżewam wode w paliwie albo w tłumiku.

zibi_21-1984 - 02-07-2008, 13:40

Witam .Mam taki sam problem .okolo 2, 3 tys tak na 2 i 3 biegu autem szarpie i czeba dodać więcej gazu żeby sie tak nie robilo ..czy to woda w paliwie czy przeczyścić świece...czy cos innego..
davidos - 02-07-2008, 17:51

mi sie wydaje że raczej woda ja to przejeździłem zrobiłem około 35 km zmieniając biegi przy 3 tys obrotów , na razie spokój spróbuj przejechać autkiem tylko nie oszczędzaj :-P

czekam na wyplate wiec jak tylko kasa wpadnie do pełna i uszlachetniacz do paliwa na cały zbiornik powinno wodę zniszczyć. A wlasnie to coś dziwnego działo mi się tak jak zatankowałem V Power ,a jak dotankowałem euro - to p-owstało euro power :-) a w rezultacie euro i na razie jest git

wykluczylem świece, filtry też bo nowe kable też więc pozostalo tylko paliwo a raczej woda w nim.

Volo - 03-07-2008, 04:42

A wykluczyłeś, katalizator, rozrząd, poduszki silnika, sonde, pompę paliwa?
"Szarpanie" to nie objaw z Kanciaka (Fiat 125) gdzie wystarczyło butelkę Dykty wlać do baku i szedł jak nowy.

alfatech - 03-07-2008, 08:15

zibi_21-1984, sprawdzałeś skanerem pod OBDII ? Może zacznij od tego ?
Jeśli byłbyś na spocie w P-niu to możemy podpiąć i sprawdzić :) ,nie ma co gdybać ,trzeba zobaczyć co jest i wykluczyć wszystko inne.

Anonymous - 14-07-2008, 20:52

Witaj to moze byc TPS czyli czujnik polozenia przepustnicy czasem nawala i nawet o tym sie nie wie bo czasem samo przechodzi i po jakims czasie jest OK. jest to czuly element jak wiemy Potencjometr ktory moze miec przerwy w dostawie pradu jesi jest zanieczyszczony lub wytarty, niejest zalecacane rozbieranie go i raczej sie tego nie robi ale i w serwisach forda robia to a co nadto to czyszcza go WD40.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group