Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - silnik pali na 2 cylindry
Jimmy7 - 14-07-2008, 21:32 Temat postu: silnik pali na 2 cylindry krótko i na temat:
silnik trzesie sie jak u ciagnika, oczywiscie mocy prawie zero. z rury bialo blekitny dym. 10 litrow paliwa w ciagu 15 minut wyrzucone przez rure wydechowa. 2 cylindry (3,4) pracuja a 1,2 nie pracuja. iskra jest po przylozeniu swiecy do obudowy glowicy jednak po wykreceniu swiecy jest ona cala mokra od paliwa (podkreslam ze iskra na jest) widoczne paliwo w cylindrach wiec pompa chyba dziala...puma zwariowala
[ Dodano: 14-07-2008, 22:44 ]
jakies typy ? swiece (wymienione miesiac temu) komputer, cewka zaplonowa, rozrzad sie przestawil ? co mowicie ?
wojteks - 14-07-2008, 21:57
A nie jest tak przypadkiem że swoją pumkę mocno przeciągałeś na maksymalnych obrotach i poszły ci zawory ???? może warto by było zdiąć pokrywę zaworów i sprawdzić czy tam jest wszystko ok. Z tego co wiem (ale zawsze mogę się mylić) to jak cewka sie przepala to na całego i wtedy nie ma iskry na wszystkich cylindrach. Ja bym niestety stawiał bardziej na jakieś uszkodzenie mechaniczne a nie elektryczne
Pozdro
Jimmy7 - 14-07-2008, 22:04
no lubie przydusić ale w granicach normy, z reszta od ostrzejszej jazdy nic nie powinno sie stac bo silnik jest tak zbudowany ze nie powinien sie rozleciec jesli plyny i temperatura jest ok. a to ze czesto sie na maxa przyspiesza to chyba normalne. nawiasem mowiac mi mechanik mowil ze cewka moze dawac na dwa cylindry, tylko ze iskra jest i tu jest zastanawiajace wszystko...
wojteks - 14-07-2008, 22:18
np w peugeotach 306 cewka jest zbudowana bardzo podobnie co w pumie i tam iskry idą na wszystkie cylindry zawsze czyli przy każdym suwie jedna iskra jest zapalająca a druga - gdy tłok jest na dole jest ślepakiem dla tego cylindra a zapalającą dla cylindra obok. tak więc jak moduł zapłonowy się przepali to kaplica. Przynamniej taka jest teoria. z koleji jeżeli doszło by do przebicia to nie sądze żeby objawy były aż tak drastyczne jak piszesz. Ale tak się zastanawiam bo u mnie jak się rozgrzeje silnik to traci moc i podobno to zbyt duże opóźnienie kąta wyprzedzenia zapłonu jest - mże u ciebie ten zapłon wogule nie trafia tam gdzie trzeba co mogłoby tłumaczyć niespaloną bęzynę w spalinach i prCĘ NA DWÓCH GARACH. co ty na to ??
Jimmy7 - 15-07-2008, 05:29
właśnie nie wiem co już myśleć ja mam nadzieję że to cewka bo nie jest aż tak droga i łatwo dostać ale iskra jest więc może to jednak coś mechanicznego. A możliwe jest że rozrząd się przestawić mógł? Co do spadku mocy to nawet mi nie mów bo też co jakiś czas to mam ale 2 lata temat poruszan i nic...wydaje mi się że za moc odpowiada przepływomierz.ja jutro jade do mechanika i się dowiem.
wojteks - 15-07-2008, 09:31
jak jedziesz do mechanika to w sprawie spadku mocy możesz się go wypytać o czujnik i obwód ECT który jest też ważny dla składu mieszanki i pracy silnika. Ja pomimo niewielkich niedomagań mojej pumki jadę dzisiaj nią nad morze - mam nadzieję że dojedzie hehe. a co do rozrządu to nie sądzę żeby był w stanie się przestawić - on może się co najwyżej zerwać ale wtedy kaplica.
ps zobacz mój post poniżej kody usterek bo może te usterki są wspólne dla wszystkich pum może coś pomoże pozdro
|
|
|