Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Swap
Kolin - 11-10-2008, 15:47 Temat postu: Swap Witam
Z racji tego, że zbliża się zima a w takie pory roku auta nie użytkuję więc będzie to czas na pogrzebanie od strony mechanicznej...
Rozchodzi mi się o wsadzenie 2.0 Z Mondeo dokładnie chodzi o Black Topa tego nowszego... Jest to wykonalne ? na razie takie krótkie pytanie czy da się to zrobić ?
adrianus - 11-10-2008, 21:25
Kolin .... jak się popieści to się zmieści Chłopaki pakowali 2.0 do fiesty to sądzę że i do pumy nie będzie problemu.
Anonymous - 11-10-2008, 23:48
wejśc wejdzie,
na 100% musisz wykorzystać koło zamachowe + sprzęgło od Pumy 1,7 lub od Fiesty mk3 1,6/1,8 bo nie podejdzie ori zamach na skrzynie z Pumy.
Do tego problem bedzie tylko z łapą silnika, całkiem możlwie że bedzie trzeba coś wyspwawać lub przerobić tą oryginalną od Focusa 2,0.
Mozesz mieć problem z wysokością silnika ale od strony miski olejowej bo moze sie okazać że jest za nisko.
o detalach typu alternator czy rozrusznik oraz pompa wody i układ chłodzenia nie mówie bo to wiadomo ze bedzie trzeba troche poprzerabiac
Poza tym to swap całej wiazki elektrycznej silnika i jazda
BTW: najprawdopodobniej prościej by było z 2,0 16v Duratec ale zdecydowanei wieksze koszta
Opoya - 12-10-2008, 02:47
W przypadku Pumy duże znaczenie ma waga silnika, nie wiem czy silnik który wspomina Kolin jest z lekkich stopów.
Dlatego polecam 2.0 HE, czyli ten co np. w Fieście ST, ale również w Mondeo. (O tym myślałeś, PumaRST?)
Kolin - 12-10-2008, 12:18
PumaRST,
Chodzi ci o takiego Durateca ?
http://moto.allegro.pl/it...118_tys_km.html
Powiedzmy, że jestem gotów wpakować Durateca koszty mnie nie przerażają
PumaRST napisał/a: | Do tego problem bedzie tylko z łapą silnika, całkiem możlwie że bedzie trzeba coś wyspwawać lub przerobić tą oryginalną od Focusa 2,0.
Mozesz mieć problem z wysokością silnika ale od strony miski olejowej bo moze sie okazać że jest za nisko.
|
Tyczy się to też Durateca ?
Anonymous - 12-10-2008, 20:20
tak chodziło mi o takiego Durateca.
wiesz to jest cena za silnik, ciekawe jakei koszta są razem z całą wiązka i lektroniką, a najlepiej kup coś po wypadku i przekłądaj bo Puzzle nie są najsensowniejszym rozwiązaniem.
co do przeróbek napewno tak bo sama łapa na 100% nie bedzie pasowac do Durateca p&p.
Opoya poruszyłaś dość ważna sprawe. Waga silnika. w wypadku Zeteca (obu odmian) napewno ten silnik jest cięższy od tego co Zetec-s. Wpłynie to na prowadzenie sie auta w zakręcie oraz na złużycie elementów zawieszenia auta, oczywiście negatywnie. Nie wiem jak sie ma sprawa bloku w Duratecu czy jest alu czy odlew żeliwny.
Tak czy siak bedziesz musiał modzić też kwestie zamachu + sprzegła żeby to pasowało do skrzyni. naszczęście Fiesta ST też była z IB5 wiec bedzie się to dąło poskładać.
Jesli miałbym być szczery to osobiście juz bym polecał zabawe z durateciem:
- jakos tak bliżej mi na oko temu silnikowi do zetec-s (a przynajmniej tak mi sie wydaje)
- jest nowszy co gwarantuje mniejszy przebieg.
ma tylko jedna wade, jest droższy w rozwoju niż Zetec, ale sądze ze te seryjne 2,0 16v już w zupełności wystarczą do jazdy na codzień oraz do jakiś streetów czy amatorskiego toru.
BTW: znam cie Kolin z innych Forów i spodziewam sie że skoro mówisz o takim swapie to traktujesz to poważnie (nie jeba* teoretix). Wiec polecam poszukac info na angielskich stronach mimo że osobiście mam dystans do tego co piszą to jednak troche da sie dowiedzieć od nich. Jak znajde to dam ci linke do forum fiesty mk4/5 a oni tam wkładali już Durateci (nie wiem tylko czy sami czy w firmach).
http://www.zsoc.com/forum/
Opoya - 13-10-2008, 02:03
Duratec 2.0 HE jest cały z lekkich stopów.
PS. dlatego poruszyłam sprawę wagi silnika, bo wbrew pozorom jest to bardzo ważne.
Kolin - 13-10-2008, 07:50
Opoya napisał/a: | Duratec 2.0 HE jest cały z lekkich stopów. |
Dobrze wiedzieć
PumaRST napisał/a: | BTW: znam cie Kolin z innych Forów i spodziewam sie że skoro mówisz o takim swapie to traktujesz to poważnie |
Całkiem poważnie cała zima przede mną
Wracając do tematu
Właśnie kontaktowałem się ze znajomym ma całego Mondka z Duratecem 2.0 16v na sprzedaż w całości za dobre pieniądze tylko, że jest to Anglik nie ma żadnych przeciwwskazań ? bo jest to dla mnie okazja na nabycie taniego materiału na swapa jeśli wszystko się okaże w takim stanie jak mówi.
Edit dzowniłem jeszcze raz do niego, na plastikowej pokrywie widnieje Napis Duratec HE Czerwony napis czyli ten z lekki stopów
Anonymous - 13-10-2008, 16:46
czy anglik czy europejczyk nie ma znaczenia.
Kolin - 14-10-2008, 07:10
No i kupiłem
2.0 Duratec HE Przebieg 122 tys
Cena auta 4,5 tys zł rok 2002
Do weekendu auto będzie przetransportowane do mnie
Więc teraz może spaść dużo śniegu żebym mógł się zamknąć i zacząć rzeźbić
Zdjęcia dodam jak będzie auto u mnie już stało
EDIT
Wersja Angielska to jest
Anonymous - 14-10-2008, 07:50
Kolin, trzymam kciuki!!! I nie zapominaj o fotkach!
Opoya - 14-10-2008, 12:23
Kolin, brawo! Trzymam mocno kciuki i czekam na szczegółowe relacje
PS. kilka osób z forum wie, że właśnie taki swap (2.0 HE) chodzi mi po głowie, na razie z powodów prozaicznych nie jest realizowany...
Anonymous - 14-10-2008, 12:35
Opoya, nie tylko Tobie! Ja jak sie juz zdecyduje to jeszcze go uturbie, tak by miał 220-240KM. W końcu ktoś musi Passowi tyłek Pumą zlać
Paola - 14-10-2008, 14:30
hmmm... opłaca Ci się to robić dla 20KM?
Kolin - 14-10-2008, 14:49
Paola napisał/a: | hmmm... opłaca Ci się to robić dla 20KM? |
Auto długo nie będzie w serii 145KM... plany mam zacniejsze, po prostu 2.0 to dobra baza pod Turbo no i raczej znów będę mięć coś co w PL będzie chyba pierwszym projektem Puma 2.0 T
Ale praca nad T to dalszy plan bo pochłania znacznie więcej gotówki i części, a wiadomo od czegoś trzeba zacząć w końcu
|
|
|