To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Zgadywanka - od czego jest ta rura

Paola - 14-11-2008, 20:10
Temat postu: Zgadywanka - od czego jest ta rura
Ktoś wie może od czego jest ta rura pokazana strzałką na zdjęciu?


CikCiak - 14-11-2008, 20:41

Ta po lewej zerwała się karolinie i wyciekał jej tamtędy płyn chłodniczy. Wtedy zgarnęliśmy jej Pumkę z ronda (dopiero później sie przyznałaś że nas tam widziałaś ;) ). Na spocie Jesusek połączył te 2 rurki razem i karolina jakoś dojechała do domu, kosztem braku ogrzewania w kabinie. To jest (zdaje mi się) sławetna nagrzewnica ;(
Pusia - 14-11-2008, 20:57

Elektrozawór nagrzewnicy :D


Po polsku: wlot płynu chłodzącego do nagrzewnicy :)

A co jest nagrodą?
:mrgreen:

Paola - 14-11-2008, 21:02

Mój grat - Puma :] Oddam i dopłacę jeszcze... Co za złośliwa suka to jest...
Pusia - 14-11-2008, 21:09

A co się znowu stało? :(

Wygrałam ? ;)

trojan6 - 14-11-2008, 21:10

Jakdopłacisz to ja sie pisze też:d może i cosik mi sie uda ...
CikCiak - 15-11-2008, 05:49

To co jakiś czas siada w większości Pum. Było to u Prokotoma, karoliny. Teraz u Ciebie?

Oryginał około 120 zł? Coś mi się obiło o uszy....

Anonymous - 15-11-2008, 09:04

CikCiak napisał/a:
To co jakiś czas siada w większości Pum. Było to u Prokotoma, karoliny. Teraz u Ciebie?....


U mnie też i do tej pory z tym walcze, mimo, ze w zeszłym roku kupiłem nowy, za 90zł z allegro...

CikCiak napisał/a:
Oryginał około 120 zł? Coś mi się obiło o uszy....

Troche wiecej.


Paola, te rurki to sa weze z płynem chlodniczym. za ta przegroda, jest elektrozawor nagrzewnicy (jak juz powiedzieli) a pod szyba i deska rozdzielcza jest nagrzewnica. Do tych rurek jest nieustannie doprowadzana goraca woda, ale zawór gdy jest zamkniety (poz pokretła na niebieskim polu) to nie przepuszcza jej do nagrzewnicy tylko specjalnym w sobie kanałem pozwala jej plynać dalej. Jelsi ten kanał by sie np zapchał, to by sie zagotowała woda w chlodnicy bo zamknąlby sie uklad chlodzenia. Gdy zaczniesz przekrecac pokretło na coraz to cieplejsze powietrze to zawór bedzie miał coraz dłuższe czasy otwarcia, a coraz krótsze czasy zamkniecia. On sie otwiera i zamyka, a nie jak niektórzy mysla, ze otwiera stopniowo jak np kurek w kranie.
Jaki masz objawy?

Paola - 15-11-2008, 13:37

Ten wąż co pokazałam na zdjęciu mi się ułamał razem z tym plastikiem i wylał się płyn chłodniczy tą rurą. Marcin ma zaraz przyjechać coś pokombinować na sylikon, żebym przejeździła dopóki nie kupię tego zaworu.
Opoya - 15-11-2008, 15:34

Na silikon nie da rady. Moja rada - nie jeździć, dopóki nie wymienisz.
To wada nie tylko Pum, w Fordzie plastiki na które nakłada się gumowe rurki są kiepskiej jakości. Po jakimś czasie kruszeją i pękają.

PS. ja też tak miałam, w zeszłym roku...

Pusia - 15-11-2008, 16:18

Paola napisał/a:
Ten wąż co pokazałam na zdjęciu mi się ułamał razem z tym plastikiem

Opoya napisał/a:
ja też tak miałam, w zeszłym roku

Markko też dopiero co to kleił ;)

Anonymous - 16-11-2008, 12:25

żeby to dobrze skleić to trzeba by to wyjąć, próbowałem tak na aucie silikonem oblebić ale tam nie ma sie czego to trzymać i dostęp od dołu jest utrudniony.

ile sie trzeba nakręcić żeby to wyjąć? jaka jest kolejność w wykręcaniu?

Anonymous - 16-11-2008, 13:06

Opoya napisał/a:
Na silikon nie da rady. Moja rada - nie jeździć, dopóki nie wymienisz.


Ja jezdziłem bez elektrozaworu całe lato, bo mi non stop grzał.
Wystarczy te dwie gumowe rurki ze soba połaczyć by był obieg.

Anonymous - 17-11-2008, 23:15

Za zawór w serwisie forda (oryginalny) zapłaciłem 170 zł. Też mi "walnał" w wakacje.
Kleić tego nie ma sensu, bo 1 - plastik jest kiepskiej jakości i sie bedzie kruszył, 2 - działa na to ciągle wysoka temperatura i na bank to klejenie puści. Poza tym lepiej załozyć nowy, bo (odpukać) jak walnie to gdzieś w trasie to później już tylko laweta.

Nie wymieniać na ciepłym silniku!!! Prokotom już się poparzył a ja prawie zemdlałem!!!

Anonymous - 18-11-2008, 09:48

Franek napisał/a:
Nie wymieniać na ciepłym silniku!!! Prokotom już się poparzył a ja prawie zemdlałem!!!


Bo nie macie doświadczenia :p Ja juz w rożnych sytuacjach przy tym grzebałem :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group