Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Zgadywanka - od czego jest ta rura
Paola - 14-11-2008, 20:10 Temat postu: Zgadywanka - od czego jest ta rura Ktoś wie może od czego jest ta rura pokazana strzałką na zdjęciu?
CikCiak - 14-11-2008, 20:41
Ta po lewej zerwała się karolinie i wyciekał jej tamtędy płyn chłodniczy. Wtedy zgarnęliśmy jej Pumkę z ronda (dopiero później sie przyznałaś że nas tam widziałaś ). Na spocie Jesusek połączył te 2 rurki razem i karolina jakoś dojechała do domu, kosztem braku ogrzewania w kabinie. To jest (zdaje mi się) sławetna nagrzewnica ;(
Pusia - 14-11-2008, 20:57
Elektrozawór nagrzewnicy
Po polsku: wlot płynu chłodzącego do nagrzewnicy
A co jest nagrodą?
Paola - 14-11-2008, 21:02
Mój grat - Puma :] Oddam i dopłacę jeszcze... Co za złośliwa suka to jest...
Pusia - 14-11-2008, 21:09
A co się znowu stało?
Wygrałam ?
trojan6 - 14-11-2008, 21:10
Jakdopłacisz to ja sie pisze też:d może i cosik mi sie uda ...
CikCiak - 15-11-2008, 05:49
To co jakiś czas siada w większości Pum. Było to u Prokotoma, karoliny. Teraz u Ciebie?
Oryginał około 120 zł? Coś mi się obiło o uszy....
Anonymous - 15-11-2008, 09:04
CikCiak napisał/a: | To co jakiś czas siada w większości Pum. Było to u Prokotoma, karoliny. Teraz u Ciebie?.... |
U mnie też i do tej pory z tym walcze, mimo, ze w zeszłym roku kupiłem nowy, za 90zł z allegro...
CikCiak napisał/a: | Oryginał około 120 zł? Coś mi się obiło o uszy.... |
Troche wiecej.
Paola, te rurki to sa weze z płynem chlodniczym. za ta przegroda, jest elektrozawor nagrzewnicy (jak juz powiedzieli) a pod szyba i deska rozdzielcza jest nagrzewnica. Do tych rurek jest nieustannie doprowadzana goraca woda, ale zawór gdy jest zamkniety (poz pokretła na niebieskim polu) to nie przepuszcza jej do nagrzewnicy tylko specjalnym w sobie kanałem pozwala jej plynać dalej. Jelsi ten kanał by sie np zapchał, to by sie zagotowała woda w chlodnicy bo zamknąlby sie uklad chlodzenia. Gdy zaczniesz przekrecac pokretło na coraz to cieplejsze powietrze to zawór bedzie miał coraz dłuższe czasy otwarcia, a coraz krótsze czasy zamkniecia. On sie otwiera i zamyka, a nie jak niektórzy mysla, ze otwiera stopniowo jak np kurek w kranie.
Jaki masz objawy?
Paola - 15-11-2008, 13:37
Ten wąż co pokazałam na zdjęciu mi się ułamał razem z tym plastikiem i wylał się płyn chłodniczy tą rurą. Marcin ma zaraz przyjechać coś pokombinować na sylikon, żebym przejeździła dopóki nie kupię tego zaworu.
Opoya - 15-11-2008, 15:34
Na silikon nie da rady. Moja rada - nie jeździć, dopóki nie wymienisz.
To wada nie tylko Pum, w Fordzie plastiki na które nakłada się gumowe rurki są kiepskiej jakości. Po jakimś czasie kruszeją i pękają.
PS. ja też tak miałam, w zeszłym roku...
Pusia - 15-11-2008, 16:18
Paola napisał/a: | Ten wąż co pokazałam na zdjęciu mi się ułamał razem z tym plastikiem |
Opoya napisał/a: | ja też tak miałam, w zeszłym roku |
Markko też dopiero co to kleił
Anonymous - 16-11-2008, 12:25
żeby to dobrze skleić to trzeba by to wyjąć, próbowałem tak na aucie silikonem oblebić ale tam nie ma sie czego to trzymać i dostęp od dołu jest utrudniony.
ile sie trzeba nakręcić żeby to wyjąć? jaka jest kolejność w wykręcaniu?
Anonymous - 16-11-2008, 13:06
Opoya napisał/a: | Na silikon nie da rady. Moja rada - nie jeździć, dopóki nie wymienisz.
|
Ja jezdziłem bez elektrozaworu całe lato, bo mi non stop grzał.
Wystarczy te dwie gumowe rurki ze soba połaczyć by był obieg.
Anonymous - 17-11-2008, 23:15
Za zawór w serwisie forda (oryginalny) zapłaciłem 170 zł. Też mi "walnał" w wakacje.
Kleić tego nie ma sensu, bo 1 - plastik jest kiepskiej jakości i sie bedzie kruszył, 2 - działa na to ciągle wysoka temperatura i na bank to klejenie puści. Poza tym lepiej załozyć nowy, bo (odpukać) jak walnie to gdzieś w trasie to później już tylko laweta.
Nie wymieniać na ciepłym silniku!!! Prokotom już się poparzył a ja prawie zemdlałem!!!
Anonymous - 18-11-2008, 09:48
Franek napisał/a: | Nie wymieniać na ciepłym silniku!!! Prokotom już się poparzył a ja prawie zemdlałem!!! |
Bo nie macie doświadczenia Ja juz w rożnych sytuacjach przy tym grzebałem
|
|
|