To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Cisnienie w tlokach

Anonymous - 27-11-2008, 00:24
Temat postu: Cisnienie w tlokach
Witajcie,

Jaka jest odpowiednia wartosc cisnienia w tloku / tlokach?

Anonymous - 27-11-2008, 11:25

Swiss, przede wszystkim, przydało by sie przywitać http://klubpumy.pl/viewto...=asc&start=1140
Kolejna sprawą jest silnik jaki masz w Pumie i czy w ogole ja masz...
Może jesteś mechanikiem, ktory naprawia jakiegoś kotka i utknął na pewnym etapie nie mogac sobie dalej poradzić?... ;)

Anonymous - 27-11-2008, 18:22

Nie :)
Po prostu robilem sobie ostatnio badanie cisnienia w tlokach.

Na kazdym jest 12 procz jednego gdzie jest 10.
Wiem ze 10 to malo, ale na pozostalych te 12 to jest norma? czy powinno byc np 15?

Anonymous - 27-11-2008, 19:24

Swiss, 12 to bdb wynik. Nie pamietam ile powinno byc dokładnie, ale ja w swojej 1.7 miałem niemalże rowno na każdym tłoku powyżej 11.
Anonymous - 27-11-2008, 21:26

Dzieki :)
adam533 - 27-11-2008, 22:46

nie ważne ile masz czy 10 czy 12 najważniejsze jest żeby różnica między cylindrami nie przekraczała 1 prawidłowy pomiar uzyskasz mierząc ciśnienie sprężania na zimnym silniku
Anonymous - 28-11-2008, 11:38

adam533, dokładnie jak mówisz, cisnienie musi być wszedzie jak najbardziej równe. :grin:
Opoya - 28-11-2008, 11:49

Podręcznikowo powinno być 10.3:1.
Anonymous - 28-11-2008, 17:18

To co, teraz mnie czeka wymiana silnika czy mozna to jakos latwo naprawic?
Anonymous - 28-11-2008, 17:21

Swiss, jesli sie nie myle to wystarczy wymienić wszelkie pierścienie,uszczelki itd :) Ale dokładnie nie powiem, bo nie znam sie az na tyle ;) Poprostu mały remoncik :)
adam533 - 28-11-2008, 22:17

Swiss, zrób jeszcze jeden pomiar wstrzyknij do cylindrów olej wystarczy po łyżeczce jeśli ciśnienie wyrówna się to masz popękane pierścienie jeśli nie to wystarczy naprawić głowice wypaliło się gniazdo zaworowe to częsta przypadłość tych silników
Anonymous - 29-11-2008, 08:09

W warsztacie zrobili mi probe oleju. Wrocilo do normy, mowia ze to moze byc pekniety pierscien albo cos innego z pierscieniem. Mowili mi tez ze najlepiej wymienic silnik, bo nie wiadomo czy tylko to wina pierscienia czy czegos jeszcze. Drogi jest taki zabieg wymiany pierscienia?
Volo - 29-11-2008, 09:38

He he "najlepiej wymienic silnik", najlepiej? Ciekawe dla kogo?
Druciarze to by najlepiej chciali wszystko wyjąć i wszystko wmontować i wór pieniędzy skasować.
Ciśnienie jak mówi Opoya na zimnym 10,3.
Wymiana pierścienia droga bo to remoncik silnika (zdjęcie głowicy, uszczelka, zawory)
Jak już będziesz wymieniać to zdecyduj się na ewentualny remont wszystkiego, tak przy okazji. Poza tym może się okazać że prócz tego pierścienia masz wypalone gniazda, musisz zmienić uszczelkę, sprawdzić stan zaworów, tłoków, wtrysków, generalnie sporo roboty ale najdroższy jest montaż i demontaż głowicy, więc jeśli masz płacić to już powymieniaj tę całą resztę (ceny pierścieni, uszczelek, zaworów są dużo niższe niż robocizna).

Anonymous - 29-11-2008, 10:36

Myślisz ze w 4-5 tys to mozna sie zamknac w tym?
Pusia - 29-11-2008, 10:41

Swiss napisał/a:
4-5 tys
złotych ? :shock:

Szalony jesteś ! Markko kupił silnik za 1500 zł., cały, kompletny, sprawny !
Nie wierzę, ze robocizna będzie kosztować 3.500 zł.
:???:
Max 1000 zł., tak mi się wydaje, albo nawet sporo mniej.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group