To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Olej mineralny w Pumie

Anonymous - 22-01-2009, 12:16
Temat postu: Olej mineralny w Pumie
Witam.
Na początek się przedstawię. Na imię ma Michał jestem nowy na forum. Pumexa użytkuję od jakiś 2 miesięcy.
Wiem że tematów odnosnie wyboru oleju na forum jest dużo ale jakoś nie udało mi się znaleść odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie...
Niedawno kupiłem Pumexa sprowadzonego z niemiec, silnik 1.4 rocznik 99 przebieg w/g licznika 90000 km.
Koleś od którego kupiłem auto powiedział, że po sprowadzeniu auta do Polski wymienił w nim olej na Castrola mineralnego 15W40. Wytłumaczył że zawsze tak robi bo jak się sprowadza auto to nigdy nie wiadomo jaki olej jest wlany i bezpiecznie jest zalać mineralnym.

Teraz moje pytanie:
Chce wymienic olej i zastanawiam sie czy w tej sytaucji musze juz wlewać olej mineralny czy można zalać np. półsyntetyka. Dodam że silnik nie bierze oleju i nie ma żadnych wycieków i ogólnie wyglada na to że przebieg z licznika jest prawdziwy.

Czekam na jakieś porady.
Pozdrawiam

markko - 22-01-2009, 12:22

michu420 napisał/a:
Dodam że silnik nie bierze oleju i nie ma żadnych wycieków
po mineralu nie bedziesz miał wycieków. Ile czasu jeździ na mineralu? Teoretycznie można wlać półsyntetyk po wypłukaniu starego oleju z silnika żeby się nie zwarzyły.Tylko teraz tak czy po wlaniu półsyntetyka nie zacznie go brać ani nie pojawią się wycieki to raczej nikt Ci nie powie.
Anonymous - 22-01-2009, 12:27

No na mineralnym jeżdzi od sprowadzenia z niemiec czyli jakieś 6 miesięcy, a wcześniej nie wiem jaki olej był wlany. Czyli z tego co rozumiem najbezpieczniej będzie jak zostanę przy oleju mineralnym.
Dietih - 22-01-2009, 13:35

michu420 napisał/a:
kupiłem Pumexa sprowadzonego z niemiec, silnik 1.4 rocznik 99 przebieg w/g licznika 90000 km.
michu420 napisał/a:
po sprowadzeniu auta do Polski wymienił w nim olej na Castrola mineralnego 15W40.

moim skromnym zdaniem baaardzo zła pomysła!

po pierwsze - minerał do silnika forda - nie jest dobrym rozwiązaniem bo fordy mają wąskie kanaliki olejowe (dlatego ford zaleca oleje 5W30- w nowych)

po drugie ogólnie minerał to sredni pomysł dla samochodu innego niż Wołga tudzież TArpan :lol:

zatem polecam Ci zmianę na dobrego półsyntetyka,

Żeby to zrobić najpierw kup sobie płukankę, ale dobrej firmy(delikatną) - typu LiquiMoly, Valvoline, po wypłukaniu zalej np. Valvoline MAxLife 10W40, to jest olej dobry właśnie do takich sytuacji
(patent sprawdzony przez kolegów z forum fiesty, na ich fiestach, nic nie cieknie, nie bierze )

pozdro

Kolin - 22-01-2009, 14:07

Zalej dobry 10w40, nie kupuj żadnych płukanek do śliników moja dobra osobista rada. Wymień olej po ok 3 tysiącach na następny 10w40 i jeździł już do kolejnej zmiany. Polecam
Cytat:
(patent sprawdzony przez kolegów z forum fiesty, na ich fiestach, nic nie cieknie, nie bierze )


Shell 10w40
Mobil I Super S 10w40

Dietih napisał/a:
(patent sprawdzony przez kolegów z forum fiesty, na ich fiestach, nic nie cieknie, nie bierze )


Która fiesta oleju nie bierze :mrgreen:

Dietih - 22-01-2009, 14:16

Kolin napisał/a:
Która fiesta oleju nie bierze :mrgreen:

racja! :twisted:
W kazdym razie nie trzeba pod nimi stawiać wiadra :lol:

Kolin - 22-01-2009, 16:06

michu420,

Jak zmienisz olej zdaj relację :wink:

Dietih,

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Anonymous - 23-01-2009, 09:26

Dzięki za porady :)
Jak zmienie olej to czywiście napisze czym to sie skończyło... Mam nadzieje że wszystko pójdzie dobrze i nie będe po wymianie zostawiał pod sobą plam z oleju ani nie będe musiał robić częstych dolewek ...

Pozdrawiam
michu420



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group