To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Trzęsienie kierownicą na wysokich obrotach

Paola - 02-03-2009, 11:25
Temat postu: Trzęsienie kierownicą na wysokich obrotach
Od jakiegoś czasu na wyższych obrotach i na rozgrzanym silniku trzęsie mi się kierownica i jak dodaję gazu to trzęsie autem jakby brało TCS. Najgorzej jest na 5 biegu i powyżej 3000obrotów. Tylko przy dodawaniu gazu. Na luzie jest ok. Odpadają tarcze i klocki, bo niedawno były wymieniane. Koła też są proste, zawieszenie tez ok, bo w sobotę było sprawdzane. Obstawiam przegub wewnętrzny.
Anonymous - 02-03-2009, 11:37

Przy takich objawach ktoś ostatnio wspominał poduszkę silnika czy poduszkę skrzyni biegów.
nomka - 02-03-2009, 11:44

Mi też trzęsie przy dużych prędkościach, właśnie przy dodawaniu gazu. Moim zdaniem felgi mam proste a wszyscy mi mówią, ze tak się dzieje przy krzywych/źle wyważonych :roll:

Ale jak rozmawiałam z Adamem to też wspomniał przegub wewnętrzny. Choć moi "codzienni" mechanicy mówią "nieeemożliwe" :570:

Paola - 02-03-2009, 12:47

nomka, felgi na pewno nie, bo by trzęsło niezależnie od obrotów. U mnie na luzie jest ok. To się dzieje tylko przy dodawaniu gazu więc musi być coś z napędem... Poduszki możliwe, że też robią swoje. Poza tym chyba synchronizatory w skrzyni mam do wymiany :/
Gaydek - 02-03-2009, 19:28

nomka napisał/a:
przegub

Też mi się tak wydaje.

Anonymous - 02-03-2009, 22:07

Franek napisał/a:
Przy takich objawach ktoś ostatnio wspominał poduszkę silnika czy poduszkę skrzyni biegów.

poduszki sprawdzaliśmy i są ok.

Najprawdopowodniej to wewnętrzny przegub, bicie na kierownicy pojawia się tylko na 4 i 5 podczas przyspieszania i zwiększa się w miare "pałowania".

nomka napisał/a:
e tak się dzieje przy krzywych/źle wyważonych

jakby było cos na kołach to by się to działo niezależnie od nagrzania samochodu i czy dodajemy gaz czy ujmujemy nie robiło by różnicy.

nomka - 02-03-2009, 23:21

No mnie się też tak wydawało dlatego sprzeczam się z tymi mechanikami zawzięcie :smile:
TomCat - 03-03-2009, 17:45

miałem u siebie podobnie, po wymianie poduszek nieco się zmniejszyło jednak nie ustało, reszta na bank była ok i mechanik twierdził że to właśnie przegub wewnętrzny, jednak nie podjąłem sie wtedy wymiany bo coś to drogie było
nomka - 03-03-2009, 20:00

Paola, jak wykryjesz co to (ew. potwierdzisz przegub wewn.) i będziesz naprawiać to daj znać ile taka przyjemność kosztuje :(
adam533 - 03-03-2009, 21:02

można spróbować wymienić sam krzyżak przegubu wew.i koszty są niewielkie,a właśnie w tym przeważnie jest problem

[ Dodano: 03-03-2009, 21:03 ]
koszt ok.70pln

morgan - 05-03-2009, 20:19

Zobacz łożysko na półosi objawy są bardzo podobne.
Słoodzik - 30-03-2009, 19:15

adam533 napisał/a:
można spróbować wymienić sam krzyżak przegubu wew.i koszty są niewielkie,a właśnie w tym przeważnie jest problem

[ Dodano: 03-03-2009, 21:03 ]
koszt ok.70pln


Mam rozumieć, że do wymiany potrzeba 2 sztuki tego krzyżaka, czy wystarczy tylko 1 :roll: :lol:

adam533 - 30-03-2009, 21:17

Słoodzik, jeden krzyżak na jedną półoś
Słoodzik - 30-03-2009, 21:19

Czyli potrzebuję 2 sztuk :lol:
adam533 - 30-03-2009, 21:27

Przegub trójpalczasty półosi 70,97 zł w Inter Cars jest od ręki

[ Dodano: 30-03-2009, 22:28 ]
http://sklep.intercars.com.pl/?grut=100001



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group