To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - Trzęsienie kierownicy po raz kolejny

Martinn - 03-03-2009, 21:20
Temat postu: Trzęsienie kierownicy po raz kolejny
Widzę że ostatnio trzęsienie kierownicą jest w modzie :wink:
Niestety u mnie też. Myślałem że to tarcze. Po wymianie trochę mniej ale nadal jest :neutral:
Teraz tak: podczas jazdy nawet z większą prędkością i przyspieszania jest ok . Zaczyna się trząść jak hamuję delikatnie, natomiast jak mocno docisnę hamulec to zanika. Drżenie kierownicy ustaje poniżej 45km/h. Tarcze i klocki nowe, koła wyważone, dodatkowo sprawdzałem na 2 kompletach. Nie mam pomysłu czemu tak się dzieje :neutral:

Pusia - 03-03-2009, 22:06

Może klocki sie jeszcze do końca nie dopasowały do tarcz?
:???:

Słoodzik - 03-03-2009, 22:07

Stawiam na diagnozę Pusi. Też mi się tak wydaje :wink:
Dietih - 04-03-2009, 00:17

a wracając do tematu
Martinn napisał/a:
Teraz tak: podczas jazdy nawet z większą prędkością i przyspieszania jest ok . Zaczyna się trząść jak hamuję delikatnie, natomiast jak mocno docisnę hamulec to zanika

stary, stawiam na drobne-bardzo drobne luzy w zawieszeniu - np. końcówki drążków kierowniczych, same drążki, tuleje na wahaczach, moze nawet gumy stabilizatora

w pierwszej kolejności zajmij sie końcówkami drążków kierowniczych.
tzn. pojejdz na dobrą diagnostykę zawieszenia

pzzrdo

Martinn - 04-03-2009, 08:17

Dziś poobserwowałem jeszcze to zjawisko :smile: Po przekroczeniu ok 110km/h kierownica drga ale bardzo delikatnie. Przy hamowaniu jest tak jak pisałem wcześniej.
Tuleje tylne były zmienione, przednie były oki.
Dietih, tak się właśnie zastanawiałem czy to nie końcówki drążków kierowniczych.

Dietih - 04-03-2009, 14:08

byłbym zapomniał - oprócz końcówek drążków zobacz sworzeń wahacza, też mogą byc luzy i efekt bedzie taki sam
Anonymous - 02-07-2011, 10:40

I jak sobie z tym poradziłeś bo ja mam niestety to samo. Wymieniłem sforznie wachaczy, końcówki drążków kierowniczych, i łączniki stabilizatora, ale nadal jest tak samo, już nie mam pomysłów.
Anonymous - 05-08-2011, 11:06

A ja mam taką przypadłość że tak o jak przyśpieszam to nic nie drga ani nie bije na kierownice. Jak hamuje to też nic nie czuć tylko jak jade powyżej 110km to czyc drgania i bicie na kierownice a poniżej tego nie ma.Czy to coś z oponami?
Mr.Maya - 06-08-2011, 06:23

Wywarz na nowo felgi. Objawy masz takie jak by byly zle wywarzone.
zami3 - 14-08-2011, 22:49

u mnie znów jest tak ze jak przyspieszam to jest ok , ale jak zacznę hamować, obojętnie czy mocno wcisnę pedał hamulca czy słabo, to kierownica lata i trochę pedał hamulca skacze(nie przez to ze ABS zadziałał), zastanawiam się czy to może wina tarcz, czy moze końcówki drążków(są raczej nie wymieniane od nowości).Macie jakieś pomysły?
Opoya - 14-08-2011, 23:11

Jeśli trzęsie przy hamowaniu, to najprawdopodobniej są krzywe tarcze.
Anonymous - 15-08-2011, 22:44

Miałem tak w Golfie i w moim przypadku, dokładnie były to tarcze
hojrak - 16-08-2011, 07:56

Ja mam z przodu ostatnio wszystko wymianie czyli tarcze, klocki, sworznie, drążki kierownicze itp itd i jak się hamuje z jakiś 140-170 to i tak i taksie telepie kierownica...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group