Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - problem z ukladem kierowniczym hamulcami ???
kivi89 - 04-03-2009, 00:40 Temat postu: problem z ukladem kierowniczym hamulcami ??? Witam ! Moja puma od jakiegos czasu zachowuje sie dosc dziwnie sprawa wyglada tak : Przy hamowaniu z wiekszej predkosci czuje ze kierownica zawija sie w lewo tak jakby auto samo chcialo skrecic.. i gdy ja pusze kierownica sama sie skreca i auto minimalnie sciaga dzieje sie to od czasu do czasu przy hamowaniu z wiekszej predkosci jakos na dniach planuje pojechac na przeglad.. ale moze wie ktos co moze byc przyczyna ?
z gory dzieki za odp. pozdrawiam!
Słoodzik - 04-03-2009, 00:50
Możliwe, że masz luzy w zawieszeniu. Mam na myśli końcówki drążków kierowniczych, może i same drążki kwalifikują się już do wymiany. Możliwe, że tuleje na wahaczach czy gumy stabilizatora są już zużyte.
Konieczna będzie wizyta w stacji diagnostycznej, gdzie dowiesz się wszystkiego na temat swojego zawieszenia
Pusia - 04-03-2009, 11:11
A dlaczego moja puma traci przyczepność jak wyprzedzam i gdy spręcam w prawo to jakby koła w powietrzu latały ... odrywa się od ziemi ?
Opoya - 04-03-2009, 13:06
Amortyzatory? Tuleje? Prawdopodobnie coś z zawieszeniem.
akfarium - 05-03-2009, 16:59
fanie ze jest taki temacik, ja mam podobny problem, otóż ostatnio założyłem alufelgi z letnimi i mam właśnie podobne objawy jak piszecie powyżej z tym że ja mam całe zawieszenie wymienione.... niech ktoś się wypowie czy brak pierścieni centrujących może powodować takie rzeczy, dodam że na zimówkach wszystko było ok ....
z góry dzięki za pomoc
Słoodzik - 05-03-2009, 17:06
Jak jedziesz na luzie z prędkością 20km/h, np. w korku to masz może wrażenie jakbyś miał scentrowane któreś z kół? Może chodzi o dystanse tzn. ich brak?
akfarium - 05-03-2009, 17:17
dokładnie tak jak piszesz "Słoodzik", mam wrażenie jakby przednie kola pływały albo były scentrowane dodam ze kierownica nie trzęsie się ....
Słoodzik - 05-03-2009, 17:20
Nie masz założonych dystansów i pewnie przez to. Ja na zimę mam 15tki, ale na lato 16tki i jak nie założe na lato dystansów to mam wrażenie jakby koła były właśnie scentrowane
akfarium - 05-03-2009, 17:22
hmmm .... ciekawe jest to bo ja mam 15"
Słoodzik - 05-03-2009, 17:27
Chodzi o budowe felgi, to znaczy o to jak się ją mocuje. Dystans jest po to, żeby nie było luzów na kole. Dystanse mam od momentu kiedy wulkanizator jak zmieniał mi opony zapytał czy nie biją mi koła i pokazał na podniesionym autem jaki jest luz na kole bez dystansu
akfarium - 05-03-2009, 17:31
aha, właśnie tak się dzieje jakby były luzy .... tylko ze dystans to jest wydatek
Słoodzik - 05-03-2009, 17:33
Nie jest to duży wydatek. Za komplet czterech kółek dałem chyba 80zł. W zakładzie wulkanizacyjnym mi zrobili
akfarium - 05-03-2009, 17:34
za dystansy ??? może chodzi Ci o pierścienie centrujące ??
Słoodzik - 05-03-2009, 17:36
Kurcze, masz rację. Ale jestem zakręcony... no normalnie jak słoik. Sorry Chodzi mi o pierścienie centrujące
akfarium - 05-03-2009, 17:40
hehehe spoko, cale szczęście że nie dystansy bo bym popłynął z tym interesem.... dzięki za poradę, w takim razie jutro jadę do wulkanizatora to zrobić, mam nadzieje że będą mieli wszystko od ręki
pozdrowionka powodzonka 3maj się
|
|
|