To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - problem z ukladem kierowniczym hamulcami ???

kivi89 - 04-03-2009, 00:40
Temat postu: problem z ukladem kierowniczym hamulcami ???
Witam ! Moja puma od jakiegos czasu zachowuje sie dosc dziwnie :shock: sprawa wyglada tak : Przy hamowaniu z wiekszej predkosci czuje ze kierownica zawija sie w lewo tak jakby auto samo chcialo skrecic.. i gdy ja pusze kierownica sama sie skreca i auto minimalnie sciaga dzieje sie to od czasu do czasu przy hamowaniu z wiekszej predkosci jakos na dniach planuje pojechac na przeglad.. ale moze wie ktos co moze byc przyczyna ?

z gory dzieki za odp. pozdrawiam!

Słoodzik - 04-03-2009, 00:50

Możliwe, że masz luzy w zawieszeniu. Mam na myśli końcówki drążków kierowniczych, może i same drążki kwalifikują się już do wymiany. Możliwe, że tuleje na wahaczach czy gumy stabilizatora są już zużyte.

Konieczna będzie wizyta w stacji diagnostycznej, gdzie dowiesz się wszystkiego na temat swojego zawieszenia :wink:

Pusia - 04-03-2009, 11:11

A dlaczego moja puma traci przyczepność jak wyprzedzam i gdy spręcam w prawo to jakby koła w powietrzu latały ... odrywa się od ziemi ? :/
Opoya - 04-03-2009, 13:06

Amortyzatory? Tuleje? Prawdopodobnie coś z zawieszeniem.
akfarium - 05-03-2009, 16:59

fanie ze jest taki temacik, ja mam podobny problem, otóż ostatnio założyłem alufelgi z letnimi i mam właśnie podobne objawy jak piszecie powyżej z tym że ja mam całe zawieszenie wymienione.... niech ktoś się wypowie czy brak pierścieni centrujących może powodować takie rzeczy, dodam że na zimówkach wszystko było ok ....
z góry dzięki za pomoc

Słoodzik - 05-03-2009, 17:06

Jak jedziesz na luzie z prędkością 20km/h, np. w korku to masz może wrażenie jakbyś miał scentrowane któreś z kół? Może chodzi o dystanse tzn. ich brak? :roll:
akfarium - 05-03-2009, 17:17

dokładnie tak jak piszesz "Słoodzik", mam wrażenie jakby przednie kola pływały albo były scentrowane dodam ze kierownica nie trzęsie się ....
Słoodzik - 05-03-2009, 17:20

Nie masz założonych dystansów i pewnie przez to. Ja na zimę mam 15tki, ale na lato 16tki i jak nie założe na lato dystansów to mam wrażenie jakby koła były właśnie scentrowane :wink:
akfarium - 05-03-2009, 17:22

hmmm .... ciekawe jest to bo ja mam 15"
Słoodzik - 05-03-2009, 17:27

Chodzi o budowe felgi, to znaczy o to jak się ją mocuje. Dystans jest po to, żeby nie było luzów na kole. Dystanse mam od momentu kiedy wulkanizator jak zmieniał mi opony zapytał czy nie biją mi koła i pokazał na podniesionym autem jaki jest luz na kole bez dystansu :wink:
akfarium - 05-03-2009, 17:31

aha, właśnie tak się dzieje jakby były luzy .... tylko ze dystans to jest wydatek :/
Słoodzik - 05-03-2009, 17:33

Nie jest to duży wydatek. Za komplet czterech kółek dałem chyba 80zł. W zakładzie wulkanizacyjnym mi zrobili :smile:
akfarium - 05-03-2009, 17:34

za dystansy ??? może chodzi Ci o pierścienie centrujące ??
Słoodzik - 05-03-2009, 17:36

Kurcze, masz rację. Ale jestem zakręcony... no normalnie jak słoik. Sorry :sad: Chodzi mi o pierścienie centrujące :wink:
akfarium - 05-03-2009, 17:40

hehehe spoko, cale szczęście że nie dystansy bo bym popłynął z tym interesem.... dzięki za poradę, w takim razie jutro jadę do wulkanizatora to zrobić, mam nadzieje że będą mieli wszystko od ręki ;)
pozdrowionka powodzonka 3maj się :564:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group