Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - sportowe świece
szpaqpajak - 27-03-2009, 11:38 Temat postu: sportowe świece witam wszystkich! siedząc już jakiś czas na Naszym forum zauważyłem że dość powszechnym tematem w sprawie zwiększenia mocy silnika-nie dużym kosztem jest założenie filtra stożkowego. Stąd moje pytanie co będzie gdy wsadze do Pumy sportowe świece?? czy moc wzrośnie? a zarazem spalanie? jeśli wzrośnie czy będzie ta moc w ogóle odczuwalna, no i przede wszystkim jakie świece zastosować, itd...
czekam na porady i pozdrawiam wszystkich
Gaydek - 27-03-2009, 11:46
Podziwiam ludzi, którzy czują przyrost czegokolwiek po wymianie świec.
IMO lepszych świec niż platynowe Motorcraft nie znajdziesz.
Kolin - 27-03-2009, 11:52
Nie ma czegoś takiego jak sportowa świeca przynajmniej wg mnie. Są platynowe lub zwykłe. Renomowanej firmy albo krzak, kup Motorcrafty jak pisze kolega wyżej i ciesz się z jazdy.
szpaqpajak - 27-03-2009, 20:51
aha dzieki za wszelkie porady dotyczace mojego zapytania:)
jakby co to czekam na dalsze posty
pozdrawiam
trojan6 - 27-03-2009, 20:56
Kolin napisał/a: | Nie ma czegoś takiego jak sportowa świeca przynajmniej wg mnie |
Na allegro wszystko się znajdzie
http://allegro.pl/item569...fire_sklep.html
Kolin - 27-03-2009, 21:00
Przypomniało mi się jak z ojcem w jego poprzednim samochodzie założyliśmy właśnie jakieś super sportowe świece BOSCHA. Przyszły chłodniejsze dni i auto nie chciało zapalać Po wymianie na oryginalne zalecane prze producenta jak pszczółka.
Pusia - 27-03-2009, 21:57
Ja mam SplitFire i nie narzekam
Ale przyrostu czegokolwiek nie odczułam.
Szczepan - 28-03-2009, 16:32
Swego czasu rozmawiałem z doświadczonym rajdowcem na temat świec, mówił, że próbował wielu producentów (zalecane, bosch, NGK, itd.).
Z jego doświadczeń wynikło, że silnik najlepiej zachowywał się na świecach BRISK (co ważne samochód to Renault Megane Coupe 2.0 115KM).
Tuningiem czy sportem bym tego nie nazwał, ale wierzę doświadczeniu.
Opoya - 28-03-2009, 22:14
Do Fordów zalecane są świece Motorcraft. Jedyne IMO odstępstwo to SplitFire, czego moja Puma, parę klubowych oraz nieco Cougarów i parę Fiest są przykładem.
Przyrostu mocy czy momentu nie ma i jeśli ktoś tak mówi, to może zająć się pisaniem bajek. W zmianie nie chodzi o moc czy moment, tylko kulturę pracy silnika oraz mniejszą awaryjność (moja Puma jeździ z obecnym kompletem coś ponad 50 tys. km, kable ma nadal oryginalne, przebieg ponad 108 tys. km).
Anonymous - 29-03-2009, 08:21
Szczerze ? Miałem świece Bosch’a 4 końcówkowe… różnicy w przyroście mocy nie było żadnej pomogło mi to tylko w jednym. Mianowicie miałem je zamontowane w Astrze z silnikiem na LPG. Na zwykłych świecach, gdy odpaliłem auto i przepiąłem na gaz to po chwili lub niedługim dystansie gdy zgasiłem i chciałem odpalić ponownie miał ciężej nieco złapać natomiast na tych 4 końcówkowych łapał od razu no i miał równiejsze obroty. Instalacja niby była wyregulowana przez mechanika i w sumie to on mi polecił założenie tych świec bo stwierdził że silnik będzie lepiej pracował na nich jeśli ma się LPG. Zresztą potwierdzili mi to też przy zakupie w sklepie że świece tego typu są zalecane do instalacji gazowych.
szpaqpajak - 31-03-2009, 20:57
ja slyszalem od znajomego mechanika ze wlasnie swiece BRISK sa najlepsze
Anonymous - 02-04-2009, 16:41
Opoya napisał/a: | Jedyne IMO odstępstwo to SplitFire. (moja Puma jeździ z obecnym kompletem coś ponad 50 tys. km, kable ma nadal oryginalne, przebieg ponad 108 tys. km). |
To tak jak u mnie. Ty mi pomogłaś z tymi świecami i juz na nich zrobiłem niecałe 50tyś km a kabli jeszcze nie zmieniałem i poki co nie bede tego robił, bo nie ma takiej potrzeby.
|
|
|