Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - ustawienie rozrządu
szikabum - 02-04-2009, 18:59 Temat postu: ustawienie rozrządu wymieniałem dzisiaj z ojcem wszystkie paski i całą górę elegancko tylko na dole te kółko co się wybija chyba z powrotem troszkę pomyliłem... pozostałę były znaczone to na 100% dobrze... a dół chyba minimalnie pomyliłem bo samochód jak by deko słabiej się wkręcał na obroty taki troszkę przymulony ale za to czyściutke ma spalinki ze prawie nic... wiecie moze co mam zrobi żeby przywróci stan pierwotny?? jak coś to metodą prób i błędów delikatnie będę próbował.... i szczerze to moim zdaniem tam jest błąd że nie ma kliniku tylko przykręcane kółko...
[ Dodano: 02-04-2009, 20:56 ]
no i ojciec dowalił do pieca... próbował metodą prób i błędów minimalnie przestawi i stracił spręż w cylindrach.... myslicie że uwalony ??
Opoya - 02-04-2009, 22:52
Masz to na własne życzenie - w Pumie 1.7 nie zmienia się rozrządu, jeśli nie potrafi się tego robić. Nawet mechanicy z wieloletnim stażem potrafią zepsuć rozrząd w tym silniku. Poza tym jeśli już to blokuje się z drugiej strony silnika, a nie robi oznaczenia.
Nie odpalaj Pumy, tylo zawieź na sznurku do kogoś kto miał do czynienia z tym silnikiem... inaczej w najgorszym przypadku może czekać Cię remont silnika...
PS. a nie lepiej przed zmianą było poczytać forum?
szikabum - 03-04-2009, 05:17
Ja jestem podobnego zdania tylko mój ojciec ( mechanik starej daty myśli że pozjadał wszystkie rozumy... on popsuł on się wykosztuje a ja cierpliwie przygladam sie rozwojowi wydarzen... tylko az mnie krew zalewa kiedy widze jak kociak cierpi
Qszysiek - 03-04-2009, 19:39 Temat postu: Re: ustawienie rozrządu
szikabum napisał/a: | no i ojciec dowalił do pieca... próbował metodą prób i błędów minimalnie przestawi i stracił spręż w cylindrach.... myslicie że uwalony ?? |
Czy zanim zniknęła kompresja, było słychać jakiś stuk? Jeżeli tłok uderzył w zawory mogły się wykrzywić ;/
Po założeniu paska rozrządu dobrze jest założyć klucz na śrubę z wału korbowego i wykonać pełny obrót silnika przed zapaleniem, wtedy najlepiej wyczuć czy gdzieś coś się nie blokuje.
Możliwe że w Pumie są zawory bezkolizyjne i nie musiały uderzyć w tłoki, za to rozrząd przestawiony o zbyt wiele zębów może powodować zanik kompresji, po prostu w momencie sprężania zawory ssące lub wydechowe będą jeszcze otwarte.
wg AutoDaty tak wygląda ustawienie rozrządu w Pumie 1,7,
żeby uniknąć holowania do mechanika najprościej byłoby ściągnąć pokrywę zaworów i ustawić wałki rozrządu tak jak na załączonym obrazku, na tyłach wałków te rowki muszą być ustawione w jednej linii, można wykręcić pierwszą świecę włożyć do cylindra coś w stylu długiego śrubokręta i ustawić tłok w górna martwą pozycję. Później wrzucić pasek, i powinno grać.
To tak moim skromnym zdaniem:P w praktyce się to potwierdza.
Oczywiście każdy może mieć swoje zdanie na ten temat.
szikabum - 03-04-2009, 19:49
niestety kolizyjny jest ;(
Qszysiek - 03-04-2009, 19:51
Ała... no to po zaworkach wiesz już ile poleciało?
Prawdopodobnie 8, albo ssące albo wydechy
szikabum - 03-04-2009, 19:53
z tego co wywnioskowałem po kłótni z ojcem to zawory pogięte, i coś z głowicą
na szczęście wedle umowy wszystko na jego odpowiedzialnośc... juz zamówił części.... coś około 2 tysia za nowe
[ Dodano: 03-04-2009, 20:56 ]
no tak.... jedna strona poleciała ale coś pieprzył że głowica też.... szczerze to mnie delikatnie mowiac zdenerwowal i narazie nie dyskutowalem z nim na ten temat, jutro bede na hali to sam zobacze
Qszysiek - 03-04-2009, 19:57
Niepotrzebny wydatek, no ale teraz już nic na to nie poradzisz, niestety:(
a w głowicy popękały prowadnice?
szikabum - 03-04-2009, 19:59
szczerze mówiąc jeszcze nie wiem... nie potrzebny to prawda bo pumka była okazją a teraz zrobi się normalką ale przynajmniej będę miał pół silnika nowego nie za swoje pieniązki
Qszysiek - 03-04-2009, 20:01
na allegro widziałem kompletną głowice z zaworami, wałkami itd gotową do założenia za 1tys, a u mnie w Katowicach facet do którego wozimy takie części do regeneracji bierze za głowice około 900 zł, 2000 to trochę drogo ...
szikabum - 03-04-2009, 20:06
wiesz po pierwsze to nowe ojciec czesci zamawial.... po drugie juz ze wszystkim czyli uszczelkami pod glowice i klawiature itp i nie wiem czy nie wszystkiego co powyzejbloku
jak mi przejdzie i zaczne z nim gadac to sie dowiem i napisze
[ Dodano: 03-04-2009, 21:33 ]
okazuje sie ze sprawa nie wyglada tak zle.... skoczy sie tylko na wymianie zaworow i uszczelki..... mam tylko prosbe w ktorym miejscu blokuje sie wal ?? wiem ze z drugiej strony gdzies tylko mam problem gdzie...
u nas sytuacja wygladala tak ze po odpaleniu przeskoczyl na wale ( za slabo dokresona sruba na tym pieprzonym kolku bez klina na wale ) i zgasl.... napisz na gg 10425718 jak bedziesz mogl bo mam pare pytan
Anonymous - 18-11-2009, 21:55
Ja niedawno chciałem zmienić rozrząd ale okazało sie ze niedawno był wkladany oryginał w serwisie jeszcze we włoszech. Owszem niedoświadczenie wyszło i poprzestawiał sie ale bez wydatków powolutku doszłem co tego kociaka boli-jak ktoś potrzebuje rady w tym temacie to chetnie sie podzielewłasnym doświadczeniem
janek - 18-08-2016, 22:48
Witam mam pytanie,czy silnik 1.7 l 125 KM 1999r to silnik kolizyjny czy nie ,bo nie mogę się nigdzie doczytać.Jak ktoś wie to niech napisze ponieważ mam pumę niecałe dwa miesiące i dopiero zaczynam ją poznawać.
leman - 19-08-2016, 07:09
siedem lat temu, siedem postów powyżej Twojego ^^^^^, ....
szikabum napisał/a: | niestety kolizyjny jest ;( |
janek - 19-08-2016, 11:59
Dzięki , rozumiem że w czasie jazdy jak pęknie pasek to dojdzie do zderzenia tłoków z zaworami czy popychaczami a nie tylko jak ktoś spieprzy sprawę na dzień dobry
przy samej wymianie i źle ustawi.
|
|
|